Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 177 ggr
sarae
0

OT Vill bara varna för...

…överhängande katastrof!

Ska ha lite födelsedags fest imorgon kväll för mina närmaste tjej kompisar…

Varje gång man kommer hem till dem bjuds det på en moderna version av sju sorters kakor….det är hemmagjorda röror, nybakat bröd..pajer…you name it! En smärre kulinarisk (ångestladdad för mig!) dröm med andra ord…å nu har jag fått den brillianta idén (läs:otroligt korkade) att jag inte ska vara sämre…efter att ha letat febrilt halva dagen efter super lätta recept på plockmat… (men de ska så klart verka avancerade som katten), skrivit ner recept, sammanställt en lååång inköpslista så klampade jag i väg till mat affären…väl där inser jag att jag glömt min fiiiina fiiina inköpslista (den var t.om uppdelad i kategorier…alla grönsaker tillsammans osv..) Faaaaan!!! Å inte orkar jag ge mig hem å hämta den…så efter en timmes irrande som en vilsen höna (3 gånger frågade personalen om jag behövde hjälp…ja, tro fan att jag behövde det!) släpade jag i alla fall hem mina kassar…har glömt hälften, vilket lett till att jag fått stryka hälften av rätterna…men men…. så nu ska jag ge mig in i köket…..för er som inte känner mig kan jag medela att det är här katastrofer äger rum….jag kan inte ens göra falukorv å makaroner utan att korven blir svart (med härlig bismak av teflon) och makaronerna smakar gröt å grannarna rusar ut på gården å vänta på brandkåren.

Men nu ska jag ge mig in i dimman! Är förberedd med förkläde, trasor, plåster, mobilen e inställd på 112, å en stycke brand släckare….så nu ska jag ge mig på att blanda dipp å skära grönsaker….hjälp! Så snälla, har ni tid, så sänd en tanke åt mitt håll att allt går väl …om inte för mig så gör det för mina pälsars skull…de behöver sin matte! (intalar jag mig själv!)Flört

Faxlin
0

haha. Jag sänder en liten tanke till Stich att han ska hjälpa sin matte nu.
Klart det går bra Sara. Det här grejar du som ingenting.
Kram

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

var inte så säker…har redan krossat ett glas…å det var medans jag diskade..har inte ens börjat med det andra än..gahhhh ;) Å stitch har redan satt sig i säkerthet å dragit täcket över huvudet…

Faxlin
0

Duktig kille, gammel matte vill inte att hanskadas. ;-)
Men han och jag sänder hjälpsamma tankevågor till dig. och dessutom så tror jag det blir bra mycket lättare om du stänger ner iFokus under tiden. hihi

Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

bränn nu inte ner lägenheten för då får du c:a 9 mil fram o till baks om du måste bosätta dig hos oss hihi eller 100 mil om du så vill. haha.

OCH framför allt tänk på dom små stakarna som måste gå i dimman när du ska va i köket .

Så va nu en ordentlig flicka "tant" o ha låg värme på pisen om du ska laga något på spisen.

Och har du något i ugnen så glömm inte det

sarae
0

Spis? Ugn? Vad e det? Här kör mi med Mixerrrrrr!!!!! hihihi….lever fortfarande, men det har gått åt ett glas till….suck….å det e ju inte direkt några kulinariska mästerverk ;)

Ferret.YinniZ
0

#5 hur lyckas du förstöra 2 glas?:P var försiktig!:D

sarae
0

eeeh. ett gick sönder när jag diskade…det andra åkte ner i diskhon när jag drog igång mixern…sen e jag rätt begåvad oxå…

UlrikaD
0

Du är galen!! Själv duckade jag från köks-katastrofen genom att gå sideledes in i köket så att jag inte såg disken, slänga in en mikro-middag i micron och ta samma väg tillbaka till datorn! Det är köks-arbete det!Flört

holtz
0

HAHA, orkar inte mer nu Sara. Garvade mig igenom hela texten. På ett sätt vill jag att du fortsätter skriva som du gör..men samtidigt vet jag inte om jag orkar..HAHA

sarae
0

hahaha…förlåt Sanna ;) Men jag kan inte hjälpa det ;)

Madde
0

Jo sara, hur gick det med middagen??? Blev det hippt eller flopp. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Ja, hon brände inte ner lägenheten i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

nä det vet jag, för vi var där i lördags. =) hihi smakade en riktigt god kladdkaka då. =))

*blink*Flört *blink* (vill gärna ha receptet, sara)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.