Banditen fäller nästan all sin päls
Är det vanligt att en iller börjar fälla vid denna tiden på året? Han har hållt på att fälla i några veckor nu, så jag började plocka honom, eftersom han bara låg och kliade sig hela tiden.. halva min pälsplutt försvann känns det som, nu är han jättetunnhårig och helt kal på vissa stället, precis vid bakbenen där han kliat sig själv..
Är det normalt?
Han är 2år och kastrerad..
Normalt fälller de ju tidigare, har han gjort det?
Det kan ju vara värmen men jag vet inte om jag hört talas om att kastrater fällt så mycket utan att det berott på någon sjukdom eller så. Kanske kan någon vettigare fylla i med mer.
Paulina
Förra året höll även mina kastrater på at fälla i omgångar när de var så varmt. Iår är det än så länge bara mina brunstiga hanar som bestämt sig för att fälla.
Hemma fäller lurvet för 3e gången nu han har ännu inte bestämt sig vilken kostym han vill ha.. Jag är sååå trött på svarta långa hårstrån nu kan tilläggas hehe
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Belsebub fäller han med, en andra omgång för sommaren…
Kan ju vara att han fäller senare än andra illrar gör, tror det kan ha att göra med att det är så fruktansvärt varmt just nu. Det är ju tempraturer på nära + 30 grader, iallafall är det här i Helsingborg. Och alla mina utom Tilly, har väldigt konstiga pälsar just nu. Känns nästan som dom var strävhåriga, så brukar som inte kännas även när dom har tappat den mjuka vinterpälsen. Syns nog inte så bra här på detta fotot som är på Tiffanie (till vänster) och hennes syster Tilly (till höger), men dom har 2 olika pälsar dom 2. Tilly är fortfarnde mjuk och go i sin päls, medan Tiffanie mer är lite sträv och konstig i sin päls.
#1 ja detta är 2a eller 3e gången i år han fäller.. men "förhoppningsvis" beror det på värmen.. är väldigt varmt här, tror temperaturen låg på en +30 innan idag =/
#4 sådär ser Banditen ut oxå just nu, fast precis vid bakbenen är han precis naken, man ser skinnet på honom.. aja förhoppningsvis beror det på värmen då.. ska åka och köpa en till fläkt imorn..
#8 jo alvin e me helt naken vid baken han med :P de e nog bara sommarpälsen som inte har hunnit med, den kommer nog snart ;D
eller så har vi de två första naken illrarna :O
# 11 Hon är av nylon…