Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 332 ggr
Madde
0

Vilken disneyfilm är bäst???

Tänkte höra med er vilken film ni gillar bäst.

Den jag tycker är bäst är Den Lilla Sjöjungfrun. det bästa är nu att den släpps att dvd. Den ska inhandlas. =) (ja vet jag är barnslig hihi)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Smex
0

åh… det är en sån svår fråga. Tror att jag också säger Lilla Sjöjungfrun. Men jag älskar också Bambi.

ferretgirl
0

Jag har 3 favoriter, dom är

• 1 Dumbo
  • 2 Den Lilla Sjöjungfrun
  • 3 Lejonkungen

Har sen förvisso fler som jag gillar, men dessa 3 kan jag titta på ofta.

Abstinens
0

Oj, det finns ingen favorit. 

Men får väl säga Lejonkungen eller robin hood :)

NinaS
0

Hm, svår fråga. Jag gillar Aladdin, å Lejonkungen och Skönheten & Odjuret, å Mulan… Många bra, tycker jag! Glad

[tiiia]
0

Skönheten och odjuret.

Abstinens
0

ooh, mulan, där sa du nåt. Faan, jag hatar disneylistor, för man kan inte göra någon.

JossanH
0

helt klart utan tvekan kejsarens nya stil!!! Men bara med originaltal! Den är ju så kalas! Precis min humor! Sen så såg jag alice i underlandet ganska så nyligen och den är ju helt absurd! Också jättbra, men det ska vara originaltal!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

jättekul och läsa vad ni tycker. =0)

cat-malou
0

Aristocats har jag alltid älskat. Djungelboken naturligtvis. Ringaren i Notre Dame.Fundersam Tror egentligen bara att det är Pocahontas som jag aldrig varit så värst förtjust i men i stort kan jag se alla filmerna om och om igen!

Madde
0

Jag kan oxå se alla disneyfilmer. Men det är just Lilla sjöjungfrun som har fastnat i mitt huvud sen jag var liten. =)

sarae
0

Är total disney freak…älskar typ alla filmern, å måste äga alla ;) Men favoriterna e väl lilla sjöjungfrun, Nemo, skönheten o odjuret, askungen,…tja egentligen alla hihi

cat-malou
0

#11 För tillfället kräver min ekonomi att jag ligger lågt men jag har de flesta klassikerna i alla fall… Sen finns det ju en del fd Disneytecknare som har gett ut filmer också och några av dem är i alla fall näääästan lika bra.

Det är bara att konstatera: Jag kommer aldrig att bli så vuxen att jag slutar att titta på DisneyFlört

Theres
0

Lilla sjöjungfrun tror jag =)

golf.ifokus.se

JossanH
0

Men jag tycker att det finns flera andra animerade filmer som inte riktigt har dom där moralkakorna, som disney gjort sig så kända för, som också är helt suveräna!… Jag var tillsammans med ett riktigt filmfreak förut och såg MASSOR med film… Så jag blev helt sjukt kritisk av mig! Sågade typ alla filmer för pytte små moralkakor och rekomenderade kanppt några filmer utan att jag avr tvungen att påpeka att den kunde vara lite vääälans amerikansk, men jag har skärpt mig! har fortfarande svårt för amerikanska dängor men kan tycka filmer är bra igen!

Älska tecknat!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

smurfb
0

Pirates of the caribbean är bäst!

Faxlin
0

Jag kommer heller aldrig bli för gammal för disney. Jag bara älskar dem.
Men med tanke på mitt uppfödarnamn så förstår ni kanske att den absoluta favoriten är Lejonkungen ;-) Hakuna Matata

Ja sedan har vi Tarzan och en massa andra, nemo, sjöjungfrun, djungelboken, timon & Pumba, och ja massor. Få disney filmer jag inte älskar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

är bara så trist när det ska sjungas en himla massa i endel filmer…

Sajtvärd på Iller.ifokus

smurfb
0

Egentligen gillar jag inte disney exploatering på traditionella sagor. Där man tar bort "otäcka" delar och blandar upp me massa skämt.

Lejonkungen var för övrigt den första film där Disney påstår sig kommit på historien själva. Det är såklart helt felaktigt och man snodde istället en annan film och vägrar betala royalty.

LeeLoo
0

Lilo & Stitch

Crispig
0

Lätt Den Lilla Sjöjungfrun! Glad

Velsan
0

Lilla sjöjungfrun, Pocahontas, skönheten och odjuret :) jag ÄLSKAR att de sjunger i filmerna! Älskar nog disney musiken mer än filmerna! Jag stör mig så mycket på att disney gör om sagorna så mycket, liksom, lilla sjöjungfrun dör ju egentligen å blir till havsskum, ringaren i nortedam esmeralda dör väl också å dör inte han med? herkules värsta fiende är hera, men i filmen är hon hans mamma etc :P stör mig som fan

ferretgirl
0

#15# Pirates of the caribbean är väl inte någon Disney film!!??? Den är väl bara gjord med hjälp av BounaVista film. Men jag är inte 100 kan inte kolla då jag har alla mina filmer ner packade inför flytten om ca 3 veckor.

Velsan
0

jo piraterna e disney

FredrikD
0

Lilo & Stitch så klart Skrattande

Men uppföljarna är inte något vidare :/

Gillar flera animerade filmer men har inte 100% koll på vilka av dem som Disney har gjort. Ice Age 1 & 2, Hitta Nemo, Monsters Inc, etc…

Lite OT kanske men jag är också väldigt förtjust i Simpsons, South Park och många japanska animé filmer/serier! :)

klarsferrets
0

bambi

skönheten o odjuret

askungen

dom tycker jag

[QueenTizzan]
0

Lejon kungen och björnbröder
De är mina absoluta favoriter.

emoflickan
0

Pirates of the caribbean är disney.

blue
0

Nemen!! Ingen som tycker att Alice i underlandet e en höjdare?? E iallafall min favvis..=) Sen Bambi,Monsters Inc & klassikerna..=) När Pocahontas kom blev ja besviken..samma med Mulan..Men har dom ändå.=) Här e ett riktigt Disneyfreak..;) Barnens rum e bara Disney..säng,tavlor..ja allt går i Disney..Skrattande

DG
0

Jag gillar Lejonkungen bäst :)

hannis
0

Jag tycker att Lejonkungen är absolut bäst! Jag giller även Björnbröder och Hitta Nemo. Jag föredrar när det handlar om så mycket djur och så lite människor som möjligt faktiskt.

Malena
0

Oj det finns ju så många favoriter, men om jag måste välja så blr det nog Lilla sjöjungrun, Lejonkungen, Björnbröder och skönheten och odjuret =)

TottsiGirl
0

Jag gillar så gott som alla disneyfilmerna.

Men Bumbibjörnarna är det ingen som har sagt! Å vilka minnen när man var liten och kikade på disneydax :P Dom e så söta och goa och gramse som alltid e purken :)

Men som sagt ja älskar alla filmerna! Min syster har börjat samla på alla disneyklassikerna på dvd.. så där är jag och lånar .. hehe

Men monsters inc. kejsarens nya stil är också favoriter sen finns det många filmer som har hysteriskt roliga bifigurer dom garvar ja nästan så ja gråter åt.. e ja barnslig ja vet…:)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

JossanH
0

#28 jag har ju med alice i underlandet!!! Den är ju så absurd att den blir bra bara därför!!!Skrattande

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#32: Ohh, jag glömde bumbibjörnarna. De är ju helt underbara.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

cat-malou
0

#28 Ja, visst är det bra när man kan skylla på barnenFlört

#30 När det är tecknat så tycker jag att det kan vara ganska skoj när de förmänskligar djuren, har aldrig tänkt på det förr men det är nog så att jag också föredrar de filmer som mestadels handlar om djur.

#32 Gramse är min favorit bland Bumbibjörnarna. Just för att han är så purken men har ett hjärta av guld.

elinn
0

Alla är bra =) Eller…. ja, nästan alla iaf.

Är inte så förtjust i Snövit men annars kan jag se allt hur många gånger som helst =)

Madde
0

Jag gillar oxå när de sjunger i filmerna. Det är ju halva grejen med filmen. =)))