Trevlig 1:a advent på er
Nu är det den första advent. Vad har ni för planer inför denna dag?
Berätta gärna om er dag vad ni har planerat, och sedan kan ni skvallra ikväll om det blev som ni tänkt er.
Kram på er alla, och akta alla ljus så ingen iller tuttar eld på sig eller hemmet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag håller på att pynta för fullt här hemma! Satt upp ljusstakar och och grejer. Sen kommer det över lite vänner så funderar allt på att dricka lite glögg!

Illerträff hos Sara i Alingsås med julklappsbyten för illrarna. Fast jag är nog mer nyfiken på det än vad Pradisen är ;) Men det ska bli kul iallafall!

Låter som en trevlig dag för er båda. ;-)
Ser fram emot mer info senare. Om glöggen var god, o´Pradisen julklapp, vad hon fick och sådant ;-)
Audiatur et altera pars

jag planerade att gå på skyltsöndag i malmö med min syster och köpa julklappar. efter det skulle det bakas pepparkakor, bla till tävlingen här (för det blir ändå alltid en stor illerpepparkaka varenda jul) men se det sket sig fett, eftersom sambons snorungar har smittat ner mig med något virus så att jag har ont i halsen och är totalt jävla igensnorad i både ögon och näsa.
så; inga pepparkakor, ingen julshopping, och inte ens illlerhångel! hur ska jag klara mig!?
*ynk*

I natt hängde jag upp min älskade julgirlang tvärs över vardagsrummet. Jag verkligen älskar skenet av det en mörk kväll. Idag ska vi åka ner på stan och titta på julskyltningen.
Julstuga på Kulturskolan i Alingsås där dottern ska spela fiol. Det var meningen att hennes teatergrupp också skulle uppträda men de hann inte träna klart så det får väl bli ett annat år.
Och så ska "Rudolf med bleka mulen" ut nu alldeles strax och lite ljusslingor i buskarna. ÄNTLIGEN lite mer ljus kring huset!!!!!

Jag pyntar och gör fint här hemma.
Vid fyra ska vi ner på stan och kolla in bock-invigningen, det får man ju inte missa. Vår fina bock fyller ju 40år iår =)

Vad skojigt att höra om era dagar. Ja inte att du blivit sjuk pyronella. Men du får se till att krya på dig snabbt.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Jag hade det iallafall jättetrevligt på träffen hos Sara. Mer trevligt än Prada som nojjar sig så väldigt ;) För mig var det en helt klart lyckad första advent!