Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 881 ggr
HannaM
0

Stadsbarn på grönbete

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är vi på landet med hela illerhögen. Uteburen som byggdes förra året har fått en ordentlig grävlåda och vi promenerar varje kväll och det uppskattas även om Elliott ibland mumlar om att han skulle vilja känna parkett under tassarna.

Alla bilderna är tagna av min bror. Först ut Inspektion av grävlådan som för övrigt luktar gott av koskit… toppdress är fina grejer=)

HannaM
0
HannaM
0

Belsebub dyker i smutsvattnet ( fem minuter tidigare var det rent, sen öste dom i halva grävlådan)

HannaM
0
HannaM
0
HannaM
0
HannaM
0

Såhär fin blir man efter ett dopp i bäcken

HannaM
0

Elliott och Valle tar igen sig i mitt knä

HannaM
0

Slutligen en bild på illrarnas sommarboning.

sarae
0

Naaaw sötbarna!!! vilka resurser de fått i uteburen nu! Mina barn hälsar att de gärna kan komma och tälta nu… grävlådan såg ju ruksigt kul ut!

UlrikaD
0

Jag vill också vara på landet ju!!! Grymt avundsjuk är jag när jag sitter här mitt i stan och inte ens tar mig utanför dörren.

"Slänger mig på mage och sparkar med benen…."

HannaM
0
Loveferrets
0

funderar på om jag skulle införskaffa en sån där låda fulllt med blomjord, i vår lägenhet hahahaha

LinaN
0

Alinda söt!!! :D

riktgit fin utebur. Man kanske ska fixa nått liknande som man kan ha ståendes hemma hos mamma sen till nästa år så man kan bo hos mamma nån vecka eller två medan hästen är på grönbete.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Aviendha
0

Åh, gosbarnen! Det är tomt här utan dem =( Mina musar vill också kampa! Okej om jag sätter dem på tåget? ;)

Goseiller
0

Vilken snygg utebur. Silke är väldigt avis, han är på väg att packa väska och flytta till mormor som har stor trädgård (övertala henne att göra en likadan bur till honom). Skrattande

HannaM
0

#16 Det var inte så fasligt svårbyggt faktiskt och nätet är ju inte svindyrt om man köper det på öb. Vår byggdes förra året och står fortfarande kvar. Helt klart bra investering eftersom vi kan vara på landet nu. Alternativet hade varit mitt rum som väl är ca 5 kvadrat med snedtak och ingen möjlighet att öppna fönster om det är illrar inne.

#15 Dom älskar attgräva så det skulle nog lillen gilla, tänk bara på aatt köpa en låda med lock och ett ingångsrör om du ska ha den inne, dom gräver så det skvätter minst sagt.

#17 Fegisphoenix vågar väl inte bo med läskiga Alinda=p Men nanars är det bara att skicka iväg dom på camping.

#16 Hoppas Silke är bra på övertalning då så han får som han vill=)

Aviendha
0

#19 Fegis.. Det var det värstaste! Det är ju Meja som står för assasination i ditt team, Alinda kaxade bara när hon var på andra sidan gallret. Phoenix burrar upp pälsen här hemma och sträcker sig i sin fulla längd och begär att få veta vart hans triangiakök är!

HannaM
0

#20 Fegis ja=p han skrek ju som en Elliott och bajsade på sig när Meja kom för nära=p

Triangaköket står nog i garderoben..

Aviendha
0

#21 Nu mummlar han något om överaskning och morgongrus kvar i ögonen.. Garderoben nästa!

HannaM
0

#22 Förklara för honom att morgongruset INTE är kvar vid 11 tiden på kvällen=p

Ceciliaolucifer
0

Wow!! Mysigt :) vilken lyxbur!

HannaM
0

#24 Nästan lika lyxig som din=) Men om jag hade ork råd och tid skulle jag göra den bra mycket större. Dom där lagliga fem kvadraten är inte mycket att hojta över egentligen. Den här är i runda slängar sex kvadrat och det fungerar förutsatt att jag går på promenad med dom varje kväll och att vi inte stannar för länge. Tänkte till att börja med försöka fixa någon typ av hyllplan så odm får lite mer yta att  vara på och utforska.

Ceciliaolucifer
0

Jag har använt mig av en bokhylla som ikea har och den är perfekt att ha som färdiga hyllplan! Inte dyrt alls och man slipper att såga och spika i all oändlighet. Ska se om jag hittar den :)

Ceciliaolucifer
0

Serien ifrån Ikea heter Gorm och är helt perfekt!
Finns i olika strl :)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/secondary_storage/10898/

Jag är ganska ruskigt less på att bygga bur också. Förra sommarens projekt var ju att byta allt hönsnät till minknät. Det blev riktigt dyrt må jag lova. Och sen att dra rör ifrån stugan till uteburen.

Men vad gör man inte för dom små :)

TottsiGirl
0

OO va fint dom har det!
Önskar jag oxå hade haft möjligheten att bygga utebur någonstans!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Loveferrets
0

#19, då tar vi fram dammsugaren, lite kul får han ju ha inte sant ? hahahaha, men tack för tipsen, vad är det för ingångsrör du menar, nån speciell sådan eller det kvittar vilken ?

HannaM
0

#29 Det är inte lite att dammsuga, dom här små som visserligen är fem tömde halva grävlådan igårkväll och det vill du int edammsuga upp=) Nej ett rör bara osm han går in igenom så han inte drar ut all skit på golvet.

#27 Smart=) Men det passar inte riktigt här, tänkte ha längs hela bredden och till att börja med bara ett hyllplan. Rätt lättbyggt om jag bara köper en skiva av något slag.

Loveferrets
0

#30, okej, får väl fixa ett sånt där rör då hahaha. Iofs har jag ett sånt där draneringsrör hemma, kanske funkar med de…

HannaM
0

Det finns väl en artikel här om grävlådor? Kolla den så får du massa bra tips. Dräneringsrör fungerar för övrigt alldeles utmärkt.

Bogey
0

Mer bilder på halvbrorsan, du säger ju att han är så lik mig :-)

werner
0

Hur äre med bottnen så att säga, har ni lagt något eller är ni säkra på att de struntar i att gräva sig ur? Jag och sambon ska rusta en liten sommarstuga nu hos hans föräldrahem och där ska vi ha något liknande för iller damerna, känner att jag behöver råd ;P

sarae
0

#34 nät under botten,… och sen ifyllt med bark eller vad det nu är :)

werner
0

#35 misstänkte det för jag skulle inte litat på att illrarna stannar på rätt sida av stängslet annars :) Vill ha den färdig NU så Sara kan få förpesta utomhus världen istället för oss med sina mysfisar det är nästan så att vildiller killen du hade hemma skulle vart hennes bättre hälft ^^

HannaM
0

#33 Lugn bara lugn, sitter och sorterar bilderna från idag. Just nu är väl Belsebub inte så lik någonting… han är snyggt orange i halva ansiktet.

#34 Precis som sarae sa så är hela botten nätat och sen har vi fyll på med jord och toppat med täckbark. Skulle aldrig våga ha dom ute om botten varit osäkrad.

werner
0

#37 du har fyllt över skickligt kunde aldrig ha gissat att det var artificiellt gjort, såg ut som naturen skött det själv ^^

HannaM
0

#38 Naturen har fixat under ett helt år nu och illrarna gör sitt till när dom är här.

Loveferrets
0

#32, perfekt, då behöver jag ju bara köpa en låda med lock hahaha.

HannaM
0

Här kommer en orange men likafullt söt Belsebub på kvällspromenad

HannaM
0

En blubb till som spanar efter något spännande

HannaM
0
Loveferrets
0

så underbaaaaaaara bilder, vilken pudding hehe

HannaM
0
HannaM
0

Elliott passade på att posera lite i kvällssolen

HannaM
0
HannaM
0

och tro det eller ej! han kom när jag ropade på honom, min sötskrutt

HannaM
0

Hon fick spår på något också…. jag misstänker starkt att det är en röd folka..

HannaM
0

Valle valde såklart att posera så den snyggt illgröna kajaken hamnade i bakgrunden

sarae
0

haha men tott!!! är detta ett gräsrull??? dokumenterat på bild??? holy crap!

de andra barnen är precis lika söta som vanligt… poppettipappa hälsar till alinda "vem vann?"

HannaM
0

Jajjamen, visst är det ett äkta gräsrull.. och  det finns fler bilder på det så han kommer inte undan.

Alind ahälsar att HON vann såklart. Hon har ju poppetipappas gener.