Iller & Ödla..=) Inget är omöjligt..;)
Såg lite inlägg om Iller-Katt-Hund..=) & frågor om & hur dom funkar i hop. Har ett härligt "KompisPar" här hemma. Kan väll ärligt sejja att Snagge tyckte d va Sk*tkul att bita i svans,fingrar & skägglapp..=) Vilket har gjort att Dino inte är nere på golvet så där överdrivet mycke nuför tiden.Men när han väl är så har Snagge Nu lärt sig att va lite mer försiktig än tidigare.
(& ja vet att ja skrev att ja skulle va passiv här på forumet efter en del tråkiga påhopp..men efter många Mycke trevliga Pm så hoppas ja att detta inlägg är välkommet.)
KramKram Nathalie Med Snagge & Dino..=)

Jag är jätteglad att du skriver igen. Har saknat dig.
Vilka otroligt häftiga bilder på ödlan och illern. Ända nackdelen jag ser är att sonen råkade se din ödla. Inte bra, inte bra alls. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Haha, vilket udda par! :) Kul att de funkar så pass bra ihop!

Nice! :)

Då kanske man inte behöver glömma drömmarna om en reptil igen heller! :)
underbart Blue! har längtat efter fler sånna bilder! kram på dig!
#6# Tack Gumsan..=) *Värmer* Hälsa sonen att d e MYCKE jobb med iggisar…& dom kostar…Ni får komma & hälsa på!..=) #7# Hihi..Funkar & funkar..=) ja d gör dom väll..Men hoppas på att d kommer funka bättre!

Åhåå. Fasen va tufft! Roligt att se.

#11: Ja jag hälsar gärna att det är MYCKET jobb. Men personligen ruggans nerväs med reptiler, så det där med att hälsa på blir nog små jobbigt. Om du inte har ett reptilfritt ställe att låsa in mig på medans du snackar med sonen. hihi
Super kul att se dig igen. Måste bara upprepa mig lite. hihi
Audiatur et altera pars
#9# Jag kan juh bara prata för hur d har gått för mig…Jag har sett en filmsnutt där en iller tog livet av en orm..stor en &sså..Så det är ingen kombination ja rekomenderar..Såg filmen efter att ja pysslat i hop dom..& kan ärligt sejja att man e lite nervös över om Snagge skulle ta fram instinkterna! #10# KramKramKram på dig..=)
#13# Skulle du träffa honom skulle du bli kär..=) Lovar!! Han e den snällaste ja någonsin har träffat! D sa dom till&med på Roslagstull när vi va där.Han e riktigt Gosig..=) Nu undrar säkert många hur en "Sån" kan va gosig..=) Men han älskar när man kliar & gosar med han..=) Han har en personlighet..=)

#15: Hmm, jag kan sträcka mig till att vistas i samma lägenhet som honom, men inte samma rum. Och det bara för att få träffa dig. Men kär, skulle inte tro det. Saker måste liksom ha päls på heeela kroppen för att jag ska bli riktigt förälskad ;-)
Audiatur et altera pars
Hahahaha!! Hårbiten kan fixas..;) har massa svart hårigt tyg som ja kan sy en overall av..;)

*Asg* Ja det var ju snällt mot mig att du kan tänka dig att göra dig det besväret. Men stackars ödla, tror inte han uppskattar den biten. Fast visst, han är fin på bild ;-) Utan päls;-)
Audiatur et altera pars

Sonen undrar hur stor han är? Tycker att han är riktigt snygg.
Audiatur et altera pars
Ja..dino e verkligen vacker…måste nästan visa bilderna för min bror….so oxå vill ha en…hmmm e det något typiskt för killar eller?

#21 Neeej då jag har alltid velat ha en ödla eller orm. Älskar dem. En gekko (stavning?) vore ju det ultimata. Hanarna har ju i princip ormhuvuden.

#21: Jag tror det faktiskt. Ödler och ormar och sådant liksom.
Min gubbe ville att vi skulle ta över en reptil som polarn hans inte hade plats för längre. Men då jag är lite reserverad mot dem och dessutom fick se vad det var och insåg att min schäfer skulle passa som middag. Då blev det direkt kalla handen. Så det blev en djurpark som fick ta emot honom istället. Det nästan lustigaste är att han fick tillbaka den efter att den växt ytterligare en meter, så då fick han bråttom att leta ny djurpark kan jag säga dig ;-)
Audiatur et altera pars
Han e liten…120..eller 115..fick kapa en bit av svansen då han fick för sig att han kunde flyga..=) (3 våningar rätt ner i asfalten..) Låg & sola i fönstret som han gör varje sommar..en fågel blev väldigt nyfiken & instinktivt kasta han sig ut.. Den förra ja hade va 180..=) Bjässe..=) Ja sarae..=) d e nog väldigt "Killigt"..=) Tror att alla killar vill ha en levande dinosar..=)
hahaha! ….#22 jag har faktikst haft boa orm så jag säger väl emot mig själv ;) och tycker ödlor är underbart söta
#22# Då man har dom "mindre" ödlorna i terarium tror ja inte att du behöver oro dig om du skulle skaffa..=) Men iggis som ja har (& ja tycker inte att djur ska bo i bur..) går juh löst..Så om du tänkt dig iggis eller varan..kan d juh bli problem..ja har juh bara haft tur..=)

#26 tror iofs inte att det kommer bli någon ödla för mig. ,D är bara löjligt förtjust i dem!

Vad fin han va din leguan! Skulle va kul å ha en om det inte va så mkt jobb och så dyrt. :o)
hahaha..=) blanda i hop dig med "NosFeratu"..=) Sorry bnoffan..=)
Dax att dra täcket över huve känner ja..=) NajtNajt alla..=) KramKram Nathalie..=)

natti natti. Hoppas du komer in snart igen ;-)
Audiatur et altera pars

Underbara bilder!! Har alltid gillat leguaner.
Vilka mysiga bilder :)
Det här var riktigt kul att se!!!
Hmm..att d ska va sååå svårt att somna i bland…. #32# Ska vi byta???..;) Ja blidde juh kär….hihi.. #33# Kan ta me båda om ja dyker förbi..haha (Vilket ja nog gör..;) ser ut som d nu iallafall.) #34# Glad att du tycker d..=) Kommer säkert upp fler..=)

Vilka härliga bilder… :)
Så vacker Dino är.
Hade en leguan som hette Åke för en massa år sen, men han blev tyvärr kattmat :(
På nåt sätt när vi inte va hemma fick katten tag på honom. Han va inte så stor som Dino än :(
Roligt att se bilderna på illern och ödlan ihop :)

Jääklar villken cool ödla! Han ser ju vääldigt läskig ut på de där första kortet när man ser den lilla plutt illern!! Man skulle ju lekt med de bilderna lite kunde varit kul. hahah.
Klockrena bilder verkligen!! (y)
#35 Det låter bra. Tyvärr tycker inte Manne dom är lika söta som jag gör.
#37# Tackar..=) OjOjOj…Stackars Åke!..Gu va tråkigt att höra… #38# Har du tid & lust e d bara att "Leka" med den & skicka resultatet till mig..=) e inte så bra me sånt… E ett roligt par dom här 2..=) #39# Inte??..hahaha..=)
Sprang upp & handla en sväng,& när ja kom hem hitta ja Snagge hos Dino..=) Har ingen aning om hur han kom upp..Men får klura på d & fixa till d..=) Som ja skrev tidigare..D e ok att dom e tillsammans när ja e hemma..men vågar inte lämna dom själva längre..=) Ska försöka hitta filmen om Illern som ger sig på ormen..=) E d nån som vet vilken ja menar får ni mer än gärna skicka den till mig eller lägga ut den här..=)

http://www.youtube.com/watch?v=duOimKDQA5s
Hehe, kanske inte den du letade efter! men det är en orm vs iller-fight iaf.. kinda ;)
hahaha…ja den var bra! ….ytterligare ett bevis på hur envisa dessa kryp är…;)
#42# Asg!! Ne d va inte den..=) Men den här va lite trevligare att titta på..=) Har för mig att d va en iller hona som gick lös på ormen..

Jo, jag har sett den! men det var länge sen, försökte hitta men utan bättre resultat än den där :)
oj, det var attans vilken snygg Dino du har! Så kul att se att snagge och Dino ändå funkar så bra ihop!
Sajtvärd på Iller.ifokus

oh shit! en sån hade jag velat haft! vad söt han var =)=) tyvär (och kanske lika bra) är min mor inte så förtjust över reptiler alls…det räcker med våra pillrar men endå, jag gillar den första bilden starkt! =)
Man ser på första bilden hur liten Snagge va..& sista bilden #41#(som inte e nå vidare..=).) att dom nästan e lika stora i kroppen..=) Dom har vart nere på golvet tillsammans i dag & Snagge va ganska ointresserad..=) Kändes bra..=)

Åh vilken fin leguan… är kär…. har varit leguanägare i några år och jag gilar verkligen dom som husdjur. tyvärr så har kagh inte mina leguaner kvar då det vart kortslutning i terrariumet och båda leguanerna brann inne R.I.P
#49# Ne-eee!! Fy va hemskt!!! Min kille går löst..allt möjligt kan hända..därför e ja såå emot djur i bur..( hoppas du inte tar illa upp) KramKram Nathalie

#50 ne då tar absolut inte illa upp, min lille kille gick jämt lös innan jag skaffade iller och katt sen va jag alldeles för feg att ha dom ute samtidigt så när lillen va ute fick illrarna och katten va i badrummet en stund =) men hade jag vågat hade han fått vart ute tillsammans med dom, kanske hade funkat jätte bra…