Iller iFokus

Iller

Etikett: in-memorian
Läst 2406 ggr
Illemann
0

Det som inte fick hända har händt!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Vet inte vart jag ska ligga inlägget, men tror inte på att hon är död än!!! men denna överskrift verkade passa.. :S)

Min älskade albinohona sprang bort måndag kväll då hon blev skrämd av min ena hund, har letat som en tokig efter henne sen dess, och har försökt att göra allt för att hitta henne men utan resultat…. :´( Har försökt att leta med min brunstiga hane efter henne eftersom hon själv är brunstig, har letat själv och känns som om jag har vändt på varje sten tusinder av gånger, och har försökt att spåra upp henne och hitta henne med min eftersökshund, men även detta utan resultat…. :`( Har hängt upp lappar runt omkring, informerat grannar, och har ständigt ringt till 4 olika spåmänniskor och betalat flera månadslöner för att få reda på om hon levar, mår bra, och försöka att ta reda på vart hon befinnar sig - vill bara ha hem min älskling så då betyder pengar ingenting!!! Skulle kunna betala tusindvis av kronor för att få hem henne igen!!!!

Har letat dygnet runt, och börjar att bli helt tokig, försöker att börja tänka på nåt annat och försökar att komma igång med läxor och andra hemsysslor igen, och har dessutom tagit ledigt från skolan denna vecka för att stanna hemma ifall hon kom hem igen… men det går bara inte att göra något annat då jag ständigt tänkar på henne, och kan inte sluta med att kolla efter henne, så även om jag börjar på nåt annat hamnar jag alltid efter få sekunder utomhus igen för att kolla efter henne igen, igen och återigen igen - tänk om jag skulle ha missat nåt eller att hon skulle ha kommit fram där jag letat och ropat efter henne och sedan har missat att hon kanske var där ändå?? :´( Varje litet ljud och rörelse får mig att bli uppmärksam och kolla efter henne, så känner mig helt tokig just nu :S

Har försökt att få tag på fällor att sätta ut, men verkar inte vara så lätt att få tag på.. :´( Har iallefall utfodrat på många ställen både runt huset, vid utevoljären, vid skogen, hos grannarna m.m. och varje natt framför huset och vid utevoljären har maten alltid blivit antingen ätit upp helt eller också ätit lite av - men kan jo lika gärna vara grannens katt eller fåglar som har gjord det… har låtit dörren till huset stå öppet på dagarna så att hon kan komma in, men även detta utan resultat :´(

Min illerhane Fritz är också mycket påverkat av hennes försvinnande och verkar vara helt trist och ledsen, letar konstant efter henne, sover i den filt som hon sov i senast och som luktar mest av henne, och vill ständigt bara vara ute för att kolla efter henne….han letar på samme ställen tusindvis av gånger, och man kan se att han ibland luktar sig fram där hon möjligtvis kunne ha gått…

Vet inte vad jag ska göra, men hoppas på att hon snart kommer hem för vi saknar henne så otroligt mycket!!!!!! <3 <3 <3

Bifogar ett billed på henne och hoppas på att ni vill kontakta mig om ni ser, hör eller vet något om vart hon kan vara eller får tag på henne…..

Mit tlf. nr. 0768467210 och 0235-621000 och kan kontaktas dygnet runt!!

Hon är jätte snäll, social, och gosig och har aldrig bitit någon, så det är bara att ta upp henne om ni ser henne!!!

HITTELÖN GES, och ger lätt tusindvis av kronor för att få hem min älskling, så tveka inte med att ringa mig om du ell. någon annan ser eller fångar in en vit iller!!!! Hon försvann från Svenljunga kommun, men vad som helst kan ha händt och då det snart är en vecka sen hon försvann kan hon också ha gått långt, så tveka inte och ring hellre en gång för mycket än för lite!!! Det kan jo också vara någon som har hittat henne och tagit henne med hem, men senare släppt ut henne igen ett annat ställe om de nu kanske inte visste vad de gick in till, så hon kan jo nästan befinna sig vart som helst, så tveka inte att kontakta mig… jag är nästan hundra på att jag kan känna igen henne, så om du eller en annan hittar en vit iller, så kontakta mig och jag kommer strax och kollar om det är min "Freja" <3<3<3

MiniSku-
0

Usch din stackare! Jag hoppas för din skull att hon kommer hem snart eller att någon hittar henne, kan tänka mig känslan. Lycka till!

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

FerretCrow
0

har du kontaktat mediumet som hjälpte mig finna miilo? hon är helt gratis och super duktig.

puttar upp tråden till dig

Sara
0

Håller tummarna att hon kommer hem!

Sara

sanna82
0

Har du kontaktat polisen? du kan sätta in bild i tidningen också. Hoppas verkligen att du hittar din lilla vän.

Be a rainbow in someones cloud

bond-bina
0

Jag känner så jättemycket med dig. Hoppas så att hon kommer tillbaka. Håller tummarna. Stor kram

Loveferrets
0

Men fy så hemskt, hoppas verkligen hon kommer tillbaka, Har du pratat med alla grannarna, både dem som är nära och dem som är en bit ifrån ? Har du kontaktat polis? Skriv en notis i Media oxå om du inte har gjort det.

Zandra---83
0

Jag hoppas verkligen du hittar henne, jag vet hur hemskt det är när älsklingen försviner (även om Birdie bara var borta en halvtimme till en timme när hon rymde för mej). Jag kan inte säga så mycket då alla redan har sagt de bästa tipsen du kan göra, men jag hoppas verkligen du hittar henne.

NinaogRaKKerUngene
0

Håper du finner lille jenta di. Sett opp lapper i mils omkrets, ring politi, dyrebeskyttelsen, legg ut annonse på alle mulige forum, sett ut reisebur med mat og soveplass.

Håper du finner henne raskt. Tenker på deg.

Loveferrets
0

Har du funnit henne än ts ??

Illemann
0

Nej, jag har tyvärr inte hittat henne än, och det är nu över en vecka sen nu :´( Har satt upp lappar, ringt runt, ställt ut transportburen, mat och nu även fällor och har kontakt grannarna… Har kontaktat mediumet och väntar fortfarande på svar - Hon skrev att hon varit sjuk och återkommer med svar…känns som om hon är mitt sista hopp..

Är fruktansvärt rädd för att hon ska dö av blodbrist då hon var i brunst då hon försvann, och vi har även en stor väg vid huset som jag är rädd för att hon ska komma ut på…. Min illerhane fritz och jag saknar henne så fruktansvärt mycket! :´(

Loveferrets
0

"10, fy så jobbigt, har du kontaktat polisen oxå ?

Vet inte vad mer jag ska säga, så fruktansvärt. Hoppas fler kan komma med mer tips.

FerretCrow
0

hoppas verkligen mediumet kan hjälpa dig så fort hon blir bättre, men håll humöret uppe. illrar har tidigare vare borta mycket längre än 1 vecka och kommit hem till slut iaf.

Illemann
0

har inte kontaktat polisen än men ska göra det nu… Tackar för alla svar =)

AnderssonPeter
0

Hoppas verkligen du hittar din iller alltid lika tråkigt att se och läsa sånahär trådar Rynkar på näsan kan inte ens föreställa mig hur det känns..

NinaogRaKKerUngene
0

Holde humøret oppe. Fikk en telefon 16. mai om at det var funnet en ilder her i Norge. Fant eieren, og det viste seg at hun hadde vært borte en stund.

Plutselig kan de dukke opp på de mest utenkelige steder. Regner med du er ute og leter etter henne.

Be alle i nabolaget om å sjekke boder, garasjer, og kjellere nå som vinduer gjerne står oppe. Dette er også lurt å skrive på plakatene du henger opp. Utlov en dusør, så gidder folk å sjekke litt rundt også.

Håper hun snart kommer til rette.

misslee1987
0

Shit vad hemskt =( hon är verkligen vacker.

Hoppas av hela mitt hjärta att hon dyker upp helskinnad (L)

Kramar, Lena

Fruttisen
0

Min lilla Socker tog av för några veckor sedan, men hon kom hemstudsande efter tre timmar igen…under kan ske! Håll tummarna :)

Loveferrets
0

Hittar en iller hem precis som en katt ?

Bogey
0

#18 Nog kan en iller hitta hem igen, sen beror det väl på hur van illern är att vara ute och hur väl den känner omgivningarna. Utelivet kan vara ganska skrämmande om illern inte är så van samt att i detta fallet så var det ju hemma hon blev skrämd så frågan är väl om hon vågar gå hem igen.

Illemann
0

gick långa promenader och lekte mycket ute med henne varje dag tillsammans med den andra illern - i trädgården, på åkern, vid alla vattenlopp, vid bäcken och ute i skogen vilket båda tyckte var jätte kul… och som sagt blev hon jo skrämd hemma av ena hunden, så hon kanske tycker att det är roligare att vara ute i skogen nu, och är rädd för att återvända hem(hon tyckte inte så mycket om hundar, men var även lite nyfiken och ville ibland nosa på dem)…men jag ger inte upp och söker fortfarande efter henne, och väntar fortfarande på svar från mediumet!! 

Är rädd att hon ska fara illa och skada sig, frysa, dö av svält eller bli skjuten för hon var jo inte van att bo ute och fick jo torrfoder här hemma, så hon har jo ingen erfarenhet vad angår att fånga egen mat… :´( hittelön/dusör ges, och står med på plakatarna jag har satt upp…

Loveferrets
0

#20, kan du inte ringa mediumet igen ? eller fråga nått annat medium ?

Loveferrets
0

Hur går det ? Läste i en tråd att det fanns ett Medium som du kan kontakta, det är gratis så det är värt ett försök, hon hjälpte en annan här att finna sin iller när den var på rymmen , testa …

http://malvina.se/

FerretCrow
0

#22 det var min iller hon hjälpte mig finna och jag tror det är detta medium hon kontaktat redan.

Loveferrets
0

#23 okej.

Illemann
0

Svaret jag fick från mediumet:

Hej Bolette,,

Jag kan tyvärr inte hjälpa dej. Det jag möter när jag försöker känna in Freja är en iller på andra sidan. Så jag tror inte att Freja lever längre. Jag är ledsen över att behöva säga detta…

Ljus och kärlek

Anneli Karlberg//malvina.se

Vill inte tro på att hon är död!!!!! Hon måste leva!!!! För jag saknar och älskar henne så fruktansvärt mycket!!!!!!! =´(

Hatar begravningar….9 begravningar på nästan 3 år - orkar inte mer!!!!!!!! =´(

R.I.P. min älskade Freja <3 <3 <3

leo-
0

Ge inte upp ännu det hade inte jag gjort

När det gäller mat och liknande så ser jag på Ricky när vi är ute att dom är extremt duktiga på att lukta fram något att äta. han hittar brödbitar,Krossade ägg från nerfallna fågelbon. en dag hittade han en handfull majskorn nergrävt i marken (troligtvis nån ekorrgömma)

sotlynx
0

Nä, ge inte upp! Illrar är tuffa små djur! Hon har säkert bara skaffat pojkvän och hittat fint ställe att föda upp sina kommande valpar på! Kram!

Illemann
0

vill inte ge upp!!! men hon var jo brunstig då hon försvann, så hon kunde jo ha dött av blodbrist då det nu är ungefär en månad sen hon försvann!!!

Hoppas fortfarande att hon levar, och att hon ska komma hem igen, men ändå känns det så långt ifrån säkert med tanke på att hon var väldigt frusen av sig, och inte van vid att bo ute, och all den regn kan nu lätt göra henne sjuk/förkyld!!!! =´(

Zandra---83
0

Jag vill ej tro att hon är död utan som andra säger att hon kanske hittat något varmt ställe och mat och sen en kille hon tycker om. Det har ju hänt mer än en gång att medium haft fel så jag skulle inte ge upp ännu. Jag är inte allt för duktig på ilrar, men när det gäller katter så har de varit försvunna i evigheter och sen plötsligt dykt upp. Så visst en månad är länge, men det är heller inte en evighet så jag tycker inte du ska ge upp ännu, chanser finns ännu att hon en dag dycker upp (chansen finns alltid så länge man inte hittar hennes kropp). Men jag kan tänka mej hur hemskt och jobbigt det är för dej. :(

MiniSku-
0

Ehm, jag har alltid varit skeptisk till medium, blev därför tvungen att testa förut då detta medium kom på tal, jag sa att Maya var borta, då sa hon att Maya var vid en skogs dunge nära vatten. I själva verket låg Maya och snarkade i mitt knä. Ni kanske tycker att jag gjorde fel då men jag kände mig tvungen att prova. Det kan vara lite till tröst nu iaf-det behöver inte stämma!

Loveferrets
0

#25, jag hade inte accepterat de, jag hade frågat ett annat medium.

iofs är det ett tag sen hon försvann men jag hade ej gett upp.

kramar om dig.

werner
0

#30 smart eftersom hon troligen skulle ha svarat att hon är inne osv. Oftast brukar ju "djur medium" tänka sig in i vart djuren kan ta sig och gillar att vara.

NinaogRaKKerUngene
0

Prøv et annet medium. Om du må betale for det, er det en liten pris om du finner igjen din lille frøken.

Bare mitt råd da jeg har tolket flere av mine ildere hos et dyktig medium. Men jeg måtte da betale 900,- per tolking. Absolutt verdt hver eneste krone.

FerretCrow
0

#30 tycker jag var otroligt dålig stil. det är ju inte alltid ett medium ser rätt heller hur duktiga dom än är. men allt stämde som hon sa om min miilo iaf när han var borta

MiniSku-
0

#34 Jag visste att ågn skulle komma och tjura. Jag har inte förolämpat någon eller så, skrev inte heller att hon ljög för mig, skrev att det inte alltid behöver stämma, det gjorde de för dig men inte för mig. Inget att tjura om.

FerretCrow
0

#35 tjurar inte heller skrev bara min åsikt =)

sotlynx
0

#30  HAhahaha! Du gjorde helt rätt! Mediumet kanske satt och drack kaffe och löste korsord samtidigt. Hihi! Lite bus har ingen dött av!

FerretCrow
0

#37 det är ju väldigt roligt att busa om borttappade djur. haha skrattar ihjäl mig.

MiniSku-
0

Haha nej men sluta nu. Jag drev inte med någon och gjord mig inte rolig över någon. Jag testade henne och det kom till användning nu, tjejen som tappat bort sin tös i denna tråd blev ju helt förkrossad när hon fick till svars att illern är död, det behöver ju verkligen inte stämma eftersom maya inte v vid något vattenhål i skogen, hon va i en lägenhet med mig i centrala Uppsala. Det kan hjälpa henne att inte ge upp hoppet. Och vi skojade ju inte om något försvunnet djur?

FerretCrow
0

#39 nej men svaret hon fick kan vara sant men även inte. alla vet att ett medium kan ha fel och man bör prata med flera. det hade vare bättre och bara skrivigt så tycker jag än att lura detta medium som du gjorde. Men sedan är det ju helt upp till TS om hon tror på det eller inte.

elinn
0

Även jag är mycket skeptisk till medium av olika slag så jag tycker inte du ska ta det på allvar och ge upp. Vet att det iaf har funnits ett medium på Övernaturligt.ifokus, du kan ju testa att få kontakt med henne få se om hon säger samma sak eller om hon säger något annat som kan hjälpa dig.

Aviendha
0

Jag är en av de som överbevisats att tro att vissa, märk väl, bara vissa medier kanske kan känna av djuret. Men jag ser inget fel med att sätta dem på prov heller, de har ju ingen anknytning till djuret i fråga och det enda som såras är deras stolthet.

Man testkör ju gärna bilen innan köp än att bara tro på ägarens ord, eller hur?

#0 Håll hoppet uppe, ibland sker mirakel!

sotlynx
0

#38 Det var ju knappast borttappade djur jag skojjade om. Snarare om borttappade medium. Sådana finns det många av (precis som borttappade illrar).. Jag tror man ska passa sig jävligt noga när det handlar om andra människors intuition. Att säga det mediumen säger kräver bara ett ganska utvecklat och tränat logiskt sinne, god retorik och en sjuhelvetes slutledningsförmåga, och givetvis människor som tror på deras svammel. Många vet nog vad dom sysslar med vad gäller människor dom kommer i kontakt med, men när det gäller djur.. Naä tack.

Och det som vanligt helt ok att vi inte tycker lika. Jag kommer givetvis inte ändra åsikt hur mycket någon än försöker.

Gå ut och leta iller varje dag, gärna med tre dagar gammal lever i fickorna. Det tror jag hjälper mer än att lyssna på medium.

MiniSku-
0

#43 Jag håller med dig fullt ut!

Zandra---83
0

#43 Jag kan bara hålla med, hur många hästpratare har inte svamlat om att hästen mår skit bra och så är det skin och ben på stackarn, men nej hästen mår skit bra säger hästprataren och den stackars ägaren vet inte vad den ska tro. Den vill tro att prataren snackar skit, men ändå sitter ågaren och vill tro att den mår bra för prataren säger ju det. Det var väl 2002 som det var ett typiskt fall av detta. Så att säga att medium är okej vet jag ej, visst vissa är guld värda, men många vet faktiskt inte ett skit så att testa dom som (du #44) gjorde ser jag inget fel i. Man testar ju allt man vill ha innan precis som (#42 )sa.

Vi behöver bli bättre på att testa pratare och medium mer och inte tro att de är gudar och vet allt. Som sagt det fanns en syeska som var guld värd (kommer ej ihåg namn, men hon lever väl ej längre), men jag tror säkert många har testat henne också innan de insåg att hon kunde det hon höll på med.

Till dej TS ge aldrig upp, jag kan inte mycket om illrar på det viset, men som jag skrev tidigare så har ju katter kommit hem efter x antal år.