Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 948 ggr
Illemann
0

Illrar äter visst hundar!!!

Var ute och springa igår med min illerhane och stora Chesapeake hanhund, då det plötsligt gick upp för mig att min iller va sugen på lite hund…haha XD

Hunden sprang lite framför mig, och illern bredvid mig…då plötsligt började min iller Fritz att öka farten, öppna munnen och skulle precis till att ta en tugga på hundens ben då han sprang hehe men hann rycka till lite lätt i Fritz koppel lite innan, så hunden inte skulle upptäcka och kanske försvara sig…haha och då fick man blicken av illern - "?" haha XD

MiniSku-
0

Vilken rolig bild jag fick i huvudet, ursäkta. =P

En mycket god vän till mig hade en vän med en iller, den tjejen med iller bestämde sig för att ta hem en chiuaha(stavning är säkert fel) valp på 8 veckor och sen, nä det var dags att börja lära vovven att vara ensam så gick hon till affärn och tillbaka (om man inte dröjer på affärn så tar det högst en kvart) och när hon var tillbaka hemma igen så hade valpen blivit uppäten. En tragisk historia men man blir mest arg, intelligensen var nog inte på så störande hög nivå skulle jag tro.

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

sanna82
0

# 1 så fruktansvärt

Be a rainbow in someones cloud

Sara
0

Låter lite som en vän till en vän historia.

Sara

Illemann
0

haha nått säger mig att den berättelsen om Chihuahuan och illern e påhittat XD haha

Loveferrets
0

#1 nä men jissis så otäckt, tyckte inte alls det var nån rolig "bild i huvet", fy fasen !

leo-
0

Ricky har provsmakat på nån hund härnere (sant)men dom var sega sa han till mig sen

Numera har han börjat slicka sig om nosen när han ser katterna som springer lösa här Flört

vi får väl se hur det går Cool

MiniSku-
0

Hehe historien är inte påhittad, det är jag 99.9% säker på. Och jag kan inte påstå att det var så roligt så man ska skratta åt de heller.

Saga85
0

#1 …i andra versioner är det en katt som ätit upp chihuahuavalpen Oskyldig

MiniSku-
0

#8 Okej, men som sagt så är jag säker på att detta är sant. Sen så får ni tro vad ni vill ^^ Jag tycker att det är hemskt och stackars illerhanen vart avlivad efter det där =/

Loveferrets
0

det jag reagerade på var att du skrev att du fick en rolig bild i huvet. o det tyckte då rakt inte jag.

MiniSku-
0

#10 Nej, det var hemskt att jag fick det, därför jag skrev "ursäkta" efter det.

MiniSku-
0

#10 Just det, det var hennes historia som gav mig en rolig bild, inte den jag berättade. Men som sagt, tro vad ni vill, jag vet att det är sant.

sanna82
0

# 12 illrar är ju rovdjur så lämnar man dem med ett annat litet djur är det klart att sådant kan hända, fruktansvärt dock att illern ska straffas med döden för att den följde en medfödd drift.

MiniSku-
0

#13 Ja, det håller jag med om. Riktigt hemskt faktist.

Zandra---83
0

Jag är faktiskti inte förvånad om det vore sant då dessa hundar är så små, de har inte allt för mycket att ta till om en iller kommer när den sover och är det dessutom en valp av den rasen så är de ju inte alls stora.

[trollskogen]
0

Jag kan mkt väl tänka mej att det är sant då en tjej med en liten chivava ville köpa iller av mej förra året .

Jag sa nej ….vilket pucko!

Däremot har mina illrar smakat på mina jättestora leonberger hundar ( 60-80kg ) men hundarna har skrikit och gråtit sååå hemskt att illrarna har släppt *S*

MiniSku-
0

#16 Haha, ja, illrar är kloka djur men ibland undrar man hur dom tänker. Tur att leonberger är en sån snäll ras ^^ Annars skulle man ju inte kunna ha dom. Men fy så fina dom är!

[trollskogen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

japp det är en vänlig ras :)

mandariiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har haft mina illrar ihop med en chiahuahua valp på 9 veckor, och det funkar toppen. min hane är väldigt stor, men jag tror absolut inte att han någonsin skulel äta en hund, oavsett storlek…..

Sara
0

Illern biter i hunden, hunden biter i benet. Tycker det verkligen ser ut som om illern är på väg att äta hunden, ser ni inte vilket grepp han har?! Flört

Sara

sanna82
0

Jag tror att det var två hundar och den första har han redan svalt, han är ju stor som en björn den där illern :)

Illemann
0

ni ser väl att illern har svalt hundens kropp, och att det endast är hundens huvud som stickar ut ur illerns munn - det är därför illern är så stor ;) =P

mandariiin
0

hahahaha, precis, det var två hundar från början, men jag vågade inte berätta det :P

Saga85
0

Erkänn - chihuahuan som illern börjat mumsa i sig har i sin tur ätit upp den andra hunden (det är ju dess ben som sticker ut).

mandariiin
0

ja just ja, så var det! Skrikandes