Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 2923 ggr
klarsferrets
0

För 4:e året i rad träff i Viskafors

Ja då var det dags igen för 4:e året i rad,

En iller träff i viskafors kl:13,00 Lördagen den 30/5-09 Anmälan senast inkommen den 9/5-09 och skickas till klarsferrets@klarsferrets.se

(där får man mer information om betalningen) Betalning senast den 15/5-09, som de ska finnas på kontot mejla till klarsferrets@klarsferrets.se

så får du vidare info.

O.B.S betalningen är bindande. Återbetalning sker ej

Det blir lotteri bord och tipps promenad om vädret till låter.

Tänk oxå på att skriva vilka som kommer med namn o vilka illrar som följer med även dom med namn.

O.B.S Tänk på att kolla din iller minst 5 dagar före så den inte har skabb

Kostnaden för träffen kommer att bli:

* 60 kr Betalas I förskott då jag inhandlar mat med mera till träffen.

mejla till klarsferrets@klarsferrets.se Vill ni vara med och sälja något? Tag då kontakt med mig så ordnar vi det! Vill ni lägga något till lotteri bordet eller pris bordet tag kontakt med klarsferrets@klarsferrets.se

Försäljning på plats är.

* Klarsferretsshop

* Marias tält samt Hungry Ferrets med försäljning av Vitalin

* Sara med sina Sovpuffar

Sponsring inför lotteriet och pris bordet

* Klarsferrets

* Hungry Ferrets

* Ferret Love sovpuffar

Adress

Källebergsgatan 24 B

515 32 Viskafors

Det finns både tåg o buss förbindelse till oss.

Vi hoppas på fint väder så vi kan vara ute O.B.S inga amnälningar görs här på forumet utan endast till Klarsferrets@klarsferrets.se

Vi önskar er hjärtligt välkomna, med eller utan iller!

TottsiGirl
0

Oo vad kul :) jag och småttingarna kommer garanterat:) Får väl se om ja kan fått sytt några nya kreationer tills dess :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

klarsferrets
0

Det tror jag säkert du får gjort det är ju ett tag till dess.

vad kul att du och de små kommer,

elinn
0

Vågar inte säga säkert så här långt i förväg men vi kommer säkert jag, Johan och de fyra busarna =)

klarsferrets
0

det hoppas jag att ni kan göra

Saga85
0

Oj oj, detta lät ju trevligt! Ska jag och Maja definitivt ta oss en riktig funderare över.

klarsferrets
0

vad kul alltid lika trevligt med iller träffar

HannaM
0

är jag i den äden av landet så kommer jag nog…

klarsferrets
0

ja vad kul Hanna det hoppas jag värkligen att du är på denna sidan då.

tortoise
0

Jaa! vad kul! Love, Alice och jag kommer! Ska bara gräva fram dem ur flyttkartongerna först!Skrattande

klarsferrets
0

hihi gör du så ,

Glöm bara nte att ta bort flyttkartongen eller stäng den hihi dom är ju små gummi bollar som går till baka

klarsferrets
0

putar upp denna tråd .

klarsferrets
0

Även om det är långt tid kvar till träffen så tänkte jag puta upp denna tråd.

Man har då tid på sig att kolla om man kan åka .

Vi hoppas på fint väder så vi kan vara ute.

Madde
0

Jag och robert kommer gärna. =) Se bara till att jocke dyker upp. =)) hihi

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

klarsferrets
0

vad kul då får vi äntligen träffas i gen det var ju ett bra tag sedan sen sisst.

Jap det ska jag säga til han att han gör det lovar jag .

Han vill ju säkert visa sina nya spel konsoller o spel han köppt.

klarsferrets
0

puttar

Förhoppnings vis kan vi ta emot c:a 20-30 personer

klarsferrets
0

Puttar upp denna trådi fall någon missat den.

Det är ju tid kvar ännu iller träffen men kan var bra att veta så man kan planera.

Madde
0

Vi hoppas på fint väder. =)

klarsferrets
0

jap vi får lägga in en ansökan om fint väder dem dagen så vi kan vara ute.

klarsferrets
0

Det är nu 8 anälda till träffen

FerretCrow
0

får jag lägga denna träff annons på min hemsida?

Hayley
0

#20, inga problem, klart du får göra det=)

*dotter till nicket klarsferrets om du inte visste det ;)*

FerretCrow
0

#21 hehe jo visste att det var du=P men då fixar jag det bara jag fått sonen att sova middag =)

Hayley
0

#22 hehe aaah nice ;) hmm sova låter som en bra idé..är påväg att somna själv snart…

FerretCrow
0

#23 hehe ja medans han sov var jag tvyngen att ut och skotta men nu är det där=) http://moonlightferrets.rular.se/index/62375.html

klarsferrets
0

10 st anmälda till träffen .

Madde
0

Skoj

TottsiGirl
0

Vad roligt :) Jag har lagt en beställning på fint väder i vanlig ordning, de brukar ju fungera så ja hoppas jag har samma tur i år :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

klarsferrets
0

Även dom som går i iller tankar är oxå välkomna,

Man har då mycket öjligheter att ställa frågor till olika iller ägare och samtidigt träffa en massa oilka illrar i olika ålder och vikt,

LinaN
0

kollade just tågtider och priser, om jag bokar nu så kostar resan dit 75 kr i första klass! och 83 kr hem i andra klass.

Så vi ska bara kolla möjligheten att bli i övrigt djurfria sen inkommer vi med en anmälan gubben o jag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

klarsferrets
0

vad kul

och tottsigirl har ju lagt in en beställning på fint väder så då hoppas vi att vi får det,

klarsferrets
0

puttar

Aviendha
0

Attans.. Jag slutar skolan dagen innan och kommer ägna hela helgen åt att städa och flytta hem över sommaren..

klarsferrets
0

Oj då det var ju synd .

men förstår att det bir lite för mycket med både sluta skolan o flytta.

Aviendha
0

Det är inte en omständig flytt, lägenheten har jag kvar men alla saker jag ska ha med hem plus den "lilla" fågelburen tar sin tid att förbereda. Sen vill jag ju städa och se om så det är fint. Dessutom väntar jobb på måndagen hemma så man vill ju hinna hem i tid och landa med ;)

Men vi syns ju på IT om inte annat =)

klarsferrets
0

det förstår jag

man vil gärna ha lite tid oxå runt om kring.

Ja vist vi är där på IT

Goseiller
0

Vart ligger Viskafors? Om det ligger i närheten där jag bor så kan nog jag dyka upp även om jag inte har iller ännu.

Jag bor i Blekinge/Karlskrona

klarsferrets
0

Viskafors liogger c;a 1,5 mil från Borås mot Kinna

Tåget stanar utan för lika så bussen.och det är väst kust tåget mot antingen varberg eller borås beroende på vart man kommer i från.

Du är hjärtligt välkommen förnärvarande är det 11 personer som har bokat  och en massa illrar.

Goseiller
0

Eventuellt dyker jag upp, kan hända att jag är mitt uppe i en flytt så får se. Men är nog inte helt omöjligt Flört

Hade varit jättekul att träffa er och alla söta illrar

klarsferrets
0

Det är nu 12 st anmälda till träffen

klarsferrets
0

Puttar upp dena

klarsferrets
0

Ylva kommer oxå och hon har med sig sina sakert till försäljning.

som ex iller vyckort m.m

klarsferrets
0

dert är nu 13 st anmälda till träffen

Madde
0

Vad kul. =)

TottsiGirl
0

Ja läntar redan massor :D

klarsferrets
0

ja oja det är allt lika trevligt att träffa er alla samt att träffa nya människor som sagt alla med eller utan iller är välkomna ,

gränsen går till 25 personer ännu så länge det beror lite på väder,

Om det är fint ute så vi kan sitta ute för det fins till gång till party tält som vi kan sätta upp för skydd mot solen för våra små så går det med 30 personer.

i dags läget så är det 14 anmälda till träffen både med och utan iller

QueenCarro
0

Någon som kör förbi varberg på vägen till Viskafors så skulle jag och min väninna och min kaxiga lilla iller bli jätteglada om det gick att lösa med samåkning =)

Mvh/Caroline och Lovis

klarsferrets
0

puttar för haland

klarsferrets
0

vi är nu uppe i 16 personer

klarsferrets
0

puttar upp denna

Madde
0

Vad skoj att 16 st är anmälda =)

klarsferrets
0

ja vist är det skoj det är både gamla illerägare o nya och dom som funderat på Att skaffa iller,

Det är ju ett ypperligt tillfälle för dom som har funderingar på Att skaffa iller.

Man får då så många olika att fråga och sedan träffar man många olika illrar med olika behov och olika bus.

Man lär sig ganska mycket på träffar.

sanna82
0

Har anmält mig, en kompis, min mamma och två illrar och ser verkligen fram emot denna dag Glad

Be a rainbow in someones cloud

TottsiGirl
0

Oo va kul :) Massor med folk! :)

klarsferrets
0

#52 vad kul.Välkommna hit

I dag fick jag även reda på att Illerfix kommer så hon kommer att ha med roliga skylltar, vyckort och illerbilder till försäljning.

Hon kommer även att sponsra till lotteri bordet .

Madde
0

Ah vad skoj med mycket folk. =)

klarsferrets
0

puttar upp denna

sanna82
0

Hur många personer och hur många illrar är anmälda nu? Ser verkligen fram emot denna dag Glad

klarsferrets
0

16 PERSONER

29 ILLRARA

och dom som finns på plats är

Illerfix

Hungry ferrets

Ferret Love sovpuff

klarsferretsshop

så det är ju en del men än så länge så finns det ju plats för oss 2 benta och vi får hoppas på vakert väder så vi kan vara ute ,

vi kommer att sätta upp de valp hagar vi har här tror att vi kan få i hop till 3 st i alla fall

Denna kommentar har tagits bort.
TottsiGirl
0

#59 Jag har oxå 2 valphagar som jag ta med mig om de behövs :)

klarsferrets
0

kanon bra dom får du gärna ta med om du får pltas med dom

sanna82
0

# jag åker upp till Varberg nästa vecka och köper/hämtar en valphage, jag tar med den, en kompis, min mamma, två illrar och ett soligt humör till träffen Glad

sarae
0

hmm har du räknat in mina illrar där anna? :P

klarsferrets
0

nja både och

hihi har nog glömt ett gäng där kankse men dom är så välkommna ändå har liksom lite svårt med iller mattematiken hos dig.

sarae
0
klarsferrets
0

puttar upp denna tråd

klarsferrets
0

putt

klarsferrets
0

putt

klarsferrets
0

2 personeroch 1 iller   söker plats i bil om någon tänkt att åka från Tvååker eller Varberg till träffen  .

Det bästa är att maila till klarsferrets@klarsferrets.se så vidar befodrar jag det mailet till dom direkt.

OBS

Från den 1/5-+9 till den den 7/5-09 har jag svårt att komma ut på internett, P,g,a om ändring och rivning av vägg här hema,

Så jag hoppas på förståelse om ni får vänta med svar från mig.

sanna82
0

# 69 I värsta fall kan de nog åka tåg, tror att tågförbindelserna från Varberg är ganska bra och att man kan få en biljett för en billig peng

klarsferrets
0

oja tåget stanar ju utan för mig här så det är ingen fara,

NathaliiieA
0

vill också men kan inte :(

klarsferrets
0

# 72 Vad synd att du inte kan.

Viskafors ligger c:a 1.5 mil från Borås mot Kinna,

Varbergs tåget går utanför och sedan har vi även bussen 155 från Borås mot Svaneholm den stannar oxå utan för.

klarsferrets
0

puttar upp

klarsferrets
0

O.B.S p.g.a internett byte så är internettet ner från den 1 maj runt den 15 maj .

Så då kan vi inte läsa eller ta emot några anmälningar till trffen under den tiden.

Jag finns dok på mobilen ej hem telefon då den är en IPE telefon så den går på samma.

Så om det skulle vara något så finns jag på 0705 095574

klarsferrets
0

Så nu är vi i gång i gen har nu internet,

Vi är nu 17 personer anmälda och en MASSA illrar hihi vågar inte skriva ut antalet illrar för då glömer jag asäkert av en eller flera.

Även dom som inte har iller är välkomna då det finns finns många iller ägare på plats som man kan ställa frågor till.

Det är  från Stockholm ner mot Falkenberg som kommer så det är utsprida.

Tänk på att man kan samåka

klarsferrets
0

Hej tänkte bara taa om att vi har förlängt anmälnings tiden den är fram till den 25 maj, pga att att mitt internett har strulat så det har varit svårt att komma fram via mail.

Så både anmälnings tiden och betalningen är fram flyttat till den 25 maj.

Det finns några platser kvar .

Och givet vis så hoppas vi på ett underbart väder så vi kan gå ut en lång och härlig tips promenad.

Vi har oxå ett lotteri med många fina priser och lite andra lekar och skoj med illrarna.

TottsiGirl
0

Puttar så ingen missar detta!! Alltid lika kul på dessa träffar :)

Saga85
0

För mig blir det dop för systersonen den dagen istället, men jag hoppas ni får en trevlig träff!

klarsferrets
0

det finns några pltser kvar då jag nu kan ta in mer . då dom nu är klara med nedrivningen av väggen.

klarsferrets
0

Det är nu 5 dagar kvar till sissta anmälnings dagen och som jag skrivit ovan så är den fram flyttad till den 25 maj p.g.a av att jag haft strul med internet.

Och vi kan ta in några till.

maila till klarsferrets@klarsferrets.se så får ni mer info om hur ni ska gå till väga .

Välkommna

UlrikaD
0

Har mailat dig!Skrattande Verkar som om det har löst sig med transport för mig. Så om det fortfarande finns plats så vill jag jättegärna komma med mina 9 lurvar.

"En för alla, alla för en"Flört

tessa
0

#81: Vi kommer gärna, Jullen och jag om det funkar med samåkning - så jag avvaktar lite med vår anmälan :)

Pållarna ska dessutom ut på sommarbete samma helg, men det vore jättekul att komma.

klarsferrets
0

#82 har mailat dig vad kul att du kan i alla fall

#83 ni är så älkommna så glöm bara inte att maila till klarsferres@klarsferrets.sså jag får namn på de 2 benata o namn på de 4 benta

klarsferrets
0

puttar upp denna

klarsferrets
0

puttar även i dag

" vi kan ta in högst 4 st till "

klarsferrets
0

Då var det sissta anmälnings dagen för viskafors träffen,

Maila klarsferrets@klarsferets.se för vidare info.

klarsferrets
0

Till alla er som kommer i morgon till illerträffen.

tänk på att det blir varmt i morgon till er som åker bil glöm ej att ha kallt vatten och lite öppna fönster i bilen när ni åker.

Lämna inte illern i bilen om ni ska stanna en längre stund det går jätte snabbt att få kok punkten i bilen nu är solen liger på .

Och framför allt stressa inte utan det är bättre att ni kommer fram.

För alla er 4 benta så finns det en bad pol som ni kan svalka av er efter bil eller buss turen.

mat o dricka och eftermidags fika är fixat till dom 2 benta

Vi hälsar alla er välkomna till en trevlig dag i morgon.

sarae
0

#88 vaddå till 4 benta?? får inte de 2 benta bada i poolen?

tessa
0

#88: Vad härligt det låter! Vädret ska ju bli toppen så hoppas att ni får en superhärlig dag! Har ju lagt en beställning hos er som hämtas på träffen, så jag har i alla fall den att se fram emot ;) Plus att Jullen och jag ska åka och träffa en liten illerbandit, så tyvärr kan vi inte vara på två ställen samtidigt men hoppas som sagt att ni alla får en fin dag! - och fotar mycket så att vi andra får ta del av kalaset.. =)

klarsferrets
0

#89 nop Sara detta är inte för dig nu utan endast för dom 4 benta . du kan få en slang om du vill.

#90 jätte synd men jag förstår att du / ni inte kan dela på er lite svårt att vara på 2 ställen samtidigt men hoppas att du / ni kan komma en annan gång.

Din kasse står här färdig o klar så det är bara för Maria att packa in i bilen sedan.

Denna kommentar har tagits bort.
UlrikaD
0

Finns det pool så är jag helt plötsligt MYCKET fyrbent, det lovar jag!

Vaddå "danska med vargar" jag vill "simma med illrar"Flört

klarsferrets
0

#93jag tror dig det lovar jag dig , F¨r väl åka upp till granen på övre gatan och låna hans pol hiihi

TottsiGirl
0

TACK för en kalas trevlig träff! Vi har haft såå kul och Wima somnade som en sten sen hihi

sanna82
0

Stort tack för en mycket trevlig träff :)

UlrikaD
0

Vill också tacka för en jättetrevlig träff. Och vilket kanonväder med strålande sol hela dagen. Illrarna har tvärdäckat efter all frisk luft och jag har lust att göra detsamma. Hade tyvärr glömt min kamera hemma men andra tog ju lite bilder så hoppas att någon lägger upp lite senare.

Tusen tack till Anna-Carin för god mat och glatt sällskap!Skrattande

sarae
0

Gör som övriga och tackar för en super trevligt träff, som vanligt :) Underbart väder, och härligt sällskap! Och märkligt nog fick jag med både mig själv och 4-benta hem.. och nu hägrar äntligen sängen efter dryga 48 timmar utan sömn :s

tessa
0

Nu vill vi se en massa foton förstås! :)

UlrikaD
0

Vill också se bilder. Alla mina har fortfarande jord under klorna.

Grävmaskinister uthyres billigt i sommar!Skrattande

Hayley
0

#110 ska berätta för viskaforshem att dom kan sätta upp en flaggstång nu utanför oss ;) samt tippsa dom om billig arbetskraft för nästa gång dom behöver göra hål =)

klarsferrets
0

Klarsferrets vil tacka alla sponsorer som gjode det möjligt att ha nåde tips promenad och lotteri samt några kuliga priser utan er hadde vi inte kunat hafft så mycket fint ett stort TACK.

Sedan vill klarserrets tacka alla som kom och gjorde träffen till  en kanon rolig träff med mycket information och glada skratt.

Till dom son funderat på att gräva en brunn så kan jag värkligen rekomendera inläget från #100 det gjordes ordentligt runda hål och djupa så det kan vi rekomendera med gått betyg .

Tack än en gång för all hjälp med både förberedelsen in för träffen och under träffen samt efter träffen .

UlrikaD
0

#101 EN flaggstång?Skäms

#102 Ja, det var nästan lite konstigt att det inte kom upp vatten där till slut.

Hayley
0

#103 jaja, slår man ihop alla andra hål till ett stort så blir det nog 2 flaggstänger ;) men ett rejält hål blev det iaf =)måste sitta o fota sen när dom ska klippa gräsmattan och hamnar i hålen ;) lol

tortoise
0

Tack så mycket för en jättemysig och trevlig träff! " dagens suris" och hans kompanjon i bus ligger i tryggt förvar i sin jättepuff som blev mycket uppskattad i uteburen just nu, de drömmer redan om nästa illerträff hos er! =)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.