Iller iFokus

Iller

Etiketter: säljesköpesomplaceras
Läst 1569 ggr
[IsabelleA]
0

AKUT- Iller hona säljes

AKUT AKUT AKUT AKUT AKUT! Illerhonan avlivas enligt ägaren imorgon (Tisdag) om ingen köper henne!

Jag vidarebefodrar en annons om en iller tjej som säljes för 600 kr i Hässleholm: http://www.blocket.se/vi/19864482.htm?ca=11_s

Jag mailade annonsören eftersom att jag är mycket intresserad av en till iller hona. Dock är hon inte vaccinerad och har ingen stamtavla. Det är annonsörens dotter som äger illern och annonsören säger att "hon inte kan koppla av" i hemmet pga illern.

Jag ser detta som ett akut fall då hon sa att illern avlivas imorgon om ingen köper henne! Jag sa att jag tar illern direkt men jag bor i Stockholm så detta kan vara ett problem. Dessutom frågade jag mamma om jag kunde ta henne men det fick jag inte. Så min tanke var att jag köper henne och sedan antagligen finner ett nytt hem åt tjejen. Men somsagt vi bor en bit ifrån varandra, så är det någon som kan hjälpa denna iller tjej behövs hjälp ganska omgående!

(det är inte jag som säljer honan utan lägger ut annonsen som jag fann på blocket, finns även i tråden "Iller i Hässleholm")

kakan
0

jag ska åka och hämta henne imorgon.

[IsabelleA]
0

Fy sjutton vad tur! *pustar ut*

[IsabelleA]
0

…. btw, då vill vi se bilder också :)

NinaogRaKKerUngene
0

Åååhh takk. Nå ble jeg helt stressa her.

Godt det finnes noen som kan hjelpe i slike situasjoner. Vil gjerne takke deg på ildern vegne jeg da.

Faxlin
0

Underbart att hon får ett hem. Tycker det är fruktansvärt att man använder avlivningshot.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Daffy
0

Gud vad skönt.Glad

Norrskenets
0

Va skönt att det löste sig så fort, så hemskt när dom vill avliva sina djur på direkten om dom inte finner nått hem snarast.. Grattis Kakan=)

mandariiin
0

jag vill ju ha en liten iller hona här hemma! Gråter

hoppas att hon får det bra hos kakan :) synd att jag inte kan ta mej dit nu under veckan. annars hade jag hämtat henne på en gång!

Johan-
0

Tycker det är fruktansvärt lågt att avliva ett djur för att man är trött på det, Fy F*n

NinaogRaKKerUngene
0

Vil ikke skrive hva jeg synes om denne måten å kvitte seg med problemet. Det blir bare en hel masse stygge gloser, og så blir innlegget antageligvis sensurert.

werner
0

Måste skaffa köekort så man kan bli rädda djur jour.. Tummar upp för IsabelleA och kakan som gör något åt saken för avlivning av en så ung livsduglig tös är befängt.

[brunnforce]
0

Shuuu!! Tur att hon blir omplacerad! Oskyldig

[IsabelleA]
0

Jag mailade henne idag och fick svaret att hon inte var omplacerad än Förvånad

KAKAN? - tog du henne? annars är det viktigt att du säger till. Vi vill ju inte att tösen ska avlivas Skrikandes

Johan-
0

Nu krävs det snabba svar här känns det som:O

[IsabelleA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. Jag fick en bild på henne iallafall! MYCKET FIN TJEJ måste jag säga! (hoppas att det är ok för ägaren att jag lägger ut bilden här)

skrollan
0

oj men om inte kakan har hämtat henne idag och ägarna ger henne till någon annan såhoppas jag någon har tillgång att hämta den lilla!

Johan-
0

Mycket fin tjej, hoppas kakan hör av sig snart

mandariiin
0

jag vill ha henne! om kakan inte har hämtat henne, är det ingen annan som har vägarna förbi och hämta henne och lämna henne i stockholm eller iaf närheten av sthlm? Oskyldig

UlrikaD
0

#18 Du har ju kanske större chans att få illern ifall du tar kontakt med säljaren själv. Den personen är ju inte medlem här och har ju ingen möjlighet att veta att du är intresserad.

kakan
0

Hej alla det blev struligt så jag åker och hämtar henne imorgon istället!

NinaogRaKKerUngene
0

Det var godt å høre, men la oss få vite det om noe skulle komme i veien da. Lykke til med den lille. Vil gjerne ha oppdateringer og bilder.

mandariiin
0

#19 jo, det vet jag. men det känns dumt att ta kontakt med säljaren och förklara att jag är intresserad när jag inte har någon som hellst möjlighet att ta mej dit.Rynkar på näsan

kakan: om hon inte fungerar hos dej sen så finns jag och kan nog erbjuda ett bra hem åt Pepsi.

werner
0

Det går ju iallafall frammåt för lilla Pepsi :)

anica
0

Hjälp omgående!!!

pepsi dör om ingen tar henne omgåeende,tjejen mejlade mig igårkväll där hon sa att om ingen köper illern senast ikväll den 21 så avlivas hon.

igår dagtid så mejlade hon o sa att många är intresserade men att hon inte tyckte någon av dem var det perfekta hemmet för illern,

när hon mejlade andra gången påstod hon att hon "skrivit fel"i det första mejlet,o avlivningen är nu tydligen ett faktum om ingen tar köper den omedelbart.

har försökt förmå henne att skänka illern till ett illeromplaceringshem istället,då sparar hon ju iaf in pengarna för avlivningen.

har ingen möjlighet själv att hämta henne så omgående,o ingen lär heller hinna rädda den lilla pepsi om det inte sker snabba ryck…

vädjar nu till er alla som ev kan göra något för den lilla tjejen med omedelbar verkan.

Norrskenets
0

#24 Fyy f*#!n!!! Bor alldeles för långt ifrån annars hade jag tagit hand om henne och omplacerat henne till ett bra hem.

Men skulle inte Kakan hämta henne?!eller har ja missförstått nu?

Theres
0

Hota med avlivning är ju töntigt…
De gjorde de tydligen på Denver också…

Kan hon inte lämna in den till veterinären så länge tills Kakan kan hämta henne imon?

golf.ifokus.se

Theres
0

Eller aha, imon är idag =)

golf.ifokus.se

Aviendha
0

Det kan ju vara så att ägaren säger så för att pressa en köpare att ta djuret fort som attan för att inte riskera att den avlivas. Det har ju hänt förr. Tycker inte det borde vara svårt att lämna den vidare för omplacering.. Men det är ju jag det. Hoppas pälsen finner nytt bra hem.

skrollan
0

om det finns någon som behöver hjälp med transportoch som vill ha den som bor i sthlm trakterna så åker vi ner till vimmerby i helgen. Så kan någon komma med illern upp till vimmerby så kan vi köra den vidare hem till södertälje sedan.

skrollan
0

försökte ringa dem nyss dessutom och fråga vad det ärför ena jävla människor som hotar med att avliva illern. Men får inget svar,så jag får väl testa senare igen. Kan inte kakan hämta illern idag tycker jag vi skiter i att vänta på att kakan ska hämta om den nu är hotad till döden. Inget illa menat mot just dig personligen kakan!

[IsabelleA]
0

Puttar! Någon som kan ta henne än? Kakan?

Johan-
0

Ringde ägaren precis, och hon är SÅLD!!!:)

werner
0

Funderade på varför hon hellre avlivar en frisk fin iller för massa pengar än att skicka henne till omplacering för lite, något jag tycker låter galet.

mandariiin
0

åh, jag vill ju fortfarand eha henne. men vilken tur att hon har fått ett hem! Glad

werner
0

ojsan hoppsan det var iallafall bättre än att hon avlivades.

kakan
1

oj oj oj åkte från örebro kl 6 imorse och kom hem nyss med illern.

Johan-
0

Vad kul för dig! Jag ringde henne precis som sagt:) Är iller flickan fin? Vi ser alla fram mot bilder:)

anica
0

kvinnan mejlade mig för några tim sedan o berättade att hon sålt illern till "en underbar illermänniska"som kan illrar,o hade 3st egna,hon förklarade att det var hennes dotter som köpt illern men att hon själv var så fruktansvärt rädd för den,fast hon iof tyckte den var söt.

hon sa att hon trodde pepsi nu fått ett jättebra hem.

skönt hon blev räddad nu iaf(sista sekunden)tack kakan på illerns vägnar för att du åkte ända ifrån örebro o hämtade henne.

Norrskenets
0

Grattis Kakan till din/er nya familjemedlem=D

NinaogRaKKerUngene
0

Tusen tusen takk "Kakan" Glad Og gratulerer så mye med Pepsi. Nydelig lita jente. Godt at det endte så fantastisk bra. Vurderte å kjøre ned å hente henne selv, men tenkte at du kanskje var på vei, i og med at du ikke svarte på forumet.

Kom så langt som å gå inn på kart for å se hvor i Sverige dette er, og hvor langt det er fra meg. Fant ut at det var 46 mil hver vei. Hadde jeg vært 100% sikker på at ingen andre kunne hente henne, var jeg forberedt på å sette meg i bilen.

Så tusen takk skal du ha på vegne av alle ildere og meg selv også.

leo-
0

Det var bra att mina antaganden var rätt.

Hade kommentaren i inlägg 32 inte kommit hade jag trots att jag inte har råd egentligen kört upp innan 21.00 som ju var deadline.

Har ju bara några mil upp dit och det var ju synd att hon skulle gå det ödet till mötes.

Det tråkiga hade varit att förmodligen hade hon stannat här i sådana fall även om det inte var tanken,

Dom har ju den inverkan på oss

Lycka till

werner
0

Grattis Kakan och bra jobbat ;) visste dock ej att du bodde så nära ^^

[IsabelleA]
0

Vilken lättnad! Vad kul för dig kakan! :D Nu vill vi se bilder :)

[Allegori]
0

Lyckligt slut på historien Glad, eller nej, lyckligt slut på kapitlet! Lycka till i framtiden!

Johan-
0

Ja, bilder i massor!:)

kakan
0

det blev typ "bråk" mellan mig och fd ägare. hon sa det var först till kvarn som gällde då vägrade jag komma. sent på kvällen kl elva ringde hon och sa hon ångrade sig och ville att jag ska hämta henne.

Pepsi är otroligt skygg och hade noll förtroende för oss människor. det har varit mycket jobb. det är fortfarande mycket jobb kvar men hon har utvecklat ernom mycket! bilder kanske kommer senare idag om jag kommer ihågTungan ute

Loveferrets
0

Vilken histora, att hota meda avlivning är tamefan (ursäkta) sjukt ! Undrar ändå om förra ägaren hade haft samvete till det. tror dom hotade för att bli av med den till någon annan så fort som möjligt.

Tack o lov behövs det ej spekuleras mer, jättebra at du tog Pepsi kakan, tråkigt hon är så skygg o inte litar på människor, troligtvis har hon fått dålig behandling där hon bodde innan. Hoppas vi får se bilder sen.

DoD
0

längtar efter bilder!!!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

smurfan84
0

hur går det med bilderna på pepsi??