Illerägare sökes i sthlms trakten
Illerägare sökes i sthlms trakten
Jag skulle vilja hälsa på folk med illrar för att få lite skinn på näsan + att min broder kan kanske oturligt nog vara allergisk, känner någon sig manad att få hem illernyfikna så skulle vi vara väldigt glada och tacksamma
*putt*
*putt* va fattar int
När någon skriver *putt* hjälper dom dig att putta upp tråden så den ligger högst upp bland trådarna så alla som kommer in kan se den så du får svar snabbt :)

Allergin kommer ni nog inte märka något av på ett kort besök om han inte är superallergisk. Dom flesta som är allergiska mot illrar utvecklar allergin, man har ju inte varit utsatt för det innan och då reagerar man sällan så fort man träfar en.
#4 de har träffat på illrar hos hennes kusin men ingen längre exponering som jag förstod det som.
#3 brööööööööööööööööööööööööl hahahaha.. putt putt
förlåt lisalill, jag e trött, då blir jag väldigt tramsig.
Återgå till dig ts, känner tyvärr ingen i det området men hoppas du kan få svar från de som bor där,
#6 herregud kvinna 

#8 gå o lägg dig hähähä
#9 desamma ^^

Som sagt, allergin tror jag inte ni får något svar på genom att besöka en illerägare, inte om han inte reagerat på kusinens illrar. Det finns mer än en illerägare som är allergisk mot en del andra djur som inte kännt av illrarna men efter att ha haft dom hemma ett tag utveecklat allergin. Sen finns det naturligtvis dom som inte känner av illrarna trots annan allergi men man vet aldrig vilket håll det faller åt. Så om ni väljer att skaffa en iller måste ni vara beredda på att han kan utveckla en allergi och fundera över hur ni ska göra då. Kanske blir det inte allvarligt och han kan acceptera lite ögondroppar och att inte ha illern i sängen och liknande. Eller så blir det riktigt illa och då måste ni vara beredda på att kunna omplacera och det finns redan många omplaceringar ute och cirkulerar så har man redan pälsdjursallergi i familjen bör man i mina ögon tänka efter ett par gånger extra innan man skaffar en iller.
Däremot får ni ju ut en hel del annat genom ett besök så det kan jag verklgien rekomendera. Ni har ingen möjlighet att träffa kusinen som har illrar?
nej de bor i norge men han tåll de men vi ska va säckra

Söker går inte att vara tyvärr… Men det är ju bra att utsätta sig så mycket som möjligt.
nee men vi har haft kanin hund och hamstrar så v i ska typ kolla med spruta typ spruta insånt från illrar eller vet ej men ngt
#14 Menar du att göra ett allergitest mot iller? Eftersom ni inte visar reaktioner så lär det inte visa så mycket heller, och även om det inte visar något nu så betyder det inte att allergin inte kan utvecklas.
Paulina
japp han gorde de mot vår hund men den dog förra sommaren

#16 eller menar du Hyposensibilisering? (allergivaccination), det går dessvärre inte att göra det mot iller.
Jag är pälsdjursallergiker, tål inte illrar heller. Påbörjade en hyposensibilisering 2007, men då bara för katt, hund, häst och kvalster, då det inte gick att göra mot iller.
är det sant vissa läkare säger att det går mot allt som lever!!!!!!!!!!!
Jag vill se en vaccination mot människor och reptilier, aldrig hört att det går fast de lever.
nu fattar jag inte
# !8 haha nej det stämmer inte.. i allafall inte ännu. Allergi testa sig kan man göra mot det mesta… men inte allergivaccinera.. än så länge är det bara framtaget mot de vanligaste djur, pollen, och matallergierna. Så tyvärr inte mot iller.
nåå men ja får väll ta och kidnappa min bror så han blir är i en liten illervalp oo om han inte kännr ngt pratar vi äfter de!!!
hej
bor inte i Sthlm, men du är välkommen hit, bor själv i Österbybruk. Norr om Uppsala. Ca 30-40min med bil ifrån Uppsala, bussen från Uppsala tar en timme. Men hit kan du komma iaf. Men även den 28 juni ( eller har jag fel) så kommer det vara en illerträff i Uppsala. Där kommer du kunna ha möjligheten att träffa illrar och illerägare =).
okej ska täncka på de

den 14/6 kl 15 kör vi liten iller träff i sthlm…. finsn en tråd om detta.