Alvin behöver ett nytt hem
Det är med sorg i hjärtat jag lägger ut en annons på min fina illerkompis Alvin… men, nu har jag insett att det inte går längre
Jag jobbar hela dagarna och Alvin är ensam hemma, jag har inte plats för 1 iller till som han egentligen skulle behöva. Jag har bollat fram & tillbaka med detta beslut, men inser mer & mer att Alvin behöver sällskap.
Alvin är 1 år i juli, pastellfärgad och kastrerad. Han har en stor personlighet, älskar att dra runt på sina nallar och lämna av dom på de mest konstiga ställen. Han busar gärna, favorit är nog att hoppa i täcket i mattes säng… speciellt när hon ska sova =)
Alvin kommer ifrån en familj strax utanför ulricehamn och har varit min sen oktober 2008. Han har gått tillsammans med en stor hankatt tidigare och det fungerade galant! Han har också träffat hundar och andra katter, men det har också fungerat bra. Alvin har dock inte träffat några andra illrar sedan jag köpte honom, men jag är säker på att det skulle gå hur bra som helst.
Alvin bits aldrig, mer än några lätta nafs i lek. Han är okomplicerad och lätt att ha och göra med. Han är lådvan och helt rumsren hemma, men när han kommer till nya ställen kan det vara lite förvirrande och det kan hända en olycka men, dettta lär han sig snart.
Jag ser gärna att han hamnar hos någon med tidigare Illererfarenhet och som har 1 eller flera illrar. Det är ok att ha Alvin i nattbur för att undvika ommöblering av hem på nätterna, men annars vill jag att han ska kunna gå lika löst som katt/hund.
Alvin älskar att vara ute, och går bra i koppel. Han har varit försäkrad i Agria fram tills maj, men just nu är han oförsäkrad. Han ska vara vaccinerad 2008 utav sina förra ägare, skulle gissa att det är dags för en ny vaccination till hösten.
Jag vill gärna veta lite om er som ev. är intresserade! Skicka ett mejl till auroura@live.se och berätta om dig/er själv och vad ni kan erbjuda alvin.
Alvin får med sig sitt koppel, sina nallar/filtar och sin resebur. Jag har inte lagt något pris, men ge mig gärna prisexempel.
(inga skambud) dock är ett bra hem viktigare än priset.
med vänliga hälsningar Amanda
finns fler bilder på Alvin i min personliga sajt
Åh, hoppas verkligen herren får ett fint hem, han verkar ha en härlig personlighet!
Paulina
hoppas du hittar ett bra hem åt honom, han var ju verkligen fin. Men var det inte någon här inne som sökte en omplacerings iller för sällskap till sin?
Jag vill ha lillplutten! Jag har skickat ett mail till dig, ser fram emot svar! 
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
Hoppas han finner ett varaktigt hem, jättesöt var han.
Håper det ordner seg for gutten. Utrolig nydelig liten gutt du har der.
Sukk, smelt, så lyst på, men kan desverre ikke.

Hur går det för Alvin, har han hittat ett nytt hem?
Be a rainbow in someones cloud