Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 829 ggr
Yuusei
0

Iller för nybörjare köpes/Sökes!

Hej, nu ska jag försöka förklara mig här. Jag är ute efter en Iller ( Helst valp) som kan följa med mig ut i världen nu när jag tar studenten och när jag blir ensam för att plugga på serietecknarskola i Gävle i två år. Jag är en ganska så social person som behöver en liten vän vid min sida alltid.

Men jag är inte iller van , men sitter o pluggar för fullt på om deras vanor och vad de behöver för att må bra. så att jag kan bli en bra matte.

Det jag söker främst är en viltfärgad Iller hane. Men kan nog övertalas till andra färger.

Helst ska ni inte bo för långt bort från Dalarna ;/ Så att jag kan ta buss/tåg för att titta/hämta. Skäms

Jag är tacksam för all hjälp!

Aviendha
0

Har du träffat illrar förr? Det är annars ett hett tips! Man kan ställa tusen frågor som man inte ens tänkte på innan och få en liten försmak av vad man kommer att ta hem ;)

Många brukar gärna ta emot hembesök.

Yuusei
0

Nej tyvärr, eftersom lilla Mora jag bor i är ganska isolerat från omvärlden XD Så det närmsta jag kommit är chinchilla och Råttor. ( och en hel hög kaniner)

TottsiGirl
0

Men visst finns de väl ett par illerägare här inne som bor i Dalarna eller kommer jag ihåg helt fel?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Yuusei
0

Det vore helt perfekt isåfall! Jag har letat överallt på nätet efter en uppfödare som bor i närheten, man har inte lyckats alls. Gråter

TottsiGirl
0

Nje om de finns någon uppfödare där de vet ja å andra sidan inte.. Men ja tror bestämt de ska finnas illerägare iaf om ja inte kommer ihåg helt fel.. Får vänta och hoppas dom ger sig tillkänna :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Aviendha
0

Bogey finns i Falun om jag inte missminner mig. Jag finns i Sveg från slutet av denna månad och över sommaren. Till mig är du välkommen, bara 12 mil och 45 går ju frekvent =)

Yuusei
0

yay ;)

Aviendha
0

Bara att PMa anytime om du vill boka in något =)

Fruttisen
0

Finns väl några illerägare runt Gävletrakten? Känns ju inte allt för långt att åka och titta på iller…? Är nog mer än smart att träffa iller innan man skaffar en.

Bogey
0

Som sagt, vi och vår lille päls finns i Falun, men om jag inte missminner mig finns åtminstone 1 illerägare i Mora och 1 i Orsa, men tyvärr kommer jag inte ihåg användarnamnen.

Sen finns Cacao i Borlänge med 2 illrar.

Har du inte redan sett det så blir det illerträff i Falun den 30/5. Går allt i lås kommer det att finna många illrar och illerägare att gosa resp. prata med.

Nu kryllar det väl inte med bussar från Mora till Falun på en lördag men enligt Dalatrafik går en buss ner vid 10:00 och hem vi 17:37. Kombinerar man det med tåg och buss via Borlänge så ökar urvalet lite granna.

UlrikaD
0

Rekommenderar också starkt att hälsa på illrar innan man bestämmer sig för att köpa en. Man kan tro jättemycket att en djursort passar en men när man väl träffar i verkliga livet inser att det var nog inte rätt iallafall. Och då är det ju bra att man fick reda på det innan man skaffade själv. Eller så blir det tvärtom istället. Man blir totalt frälst och har ingenting emot att åka hur långt som helst för att få hem en egen liten  pälsboll. Så träffa så många illrar du kan är mitt råd!Skrattande

elinn
0

Jag är en utav oss som bor i Gävle. Har fyra illrar som gärna tar emot besökare =)

Kul att du ska flytta hit, då är du alltid välkommen till oss med eller utan iller =)

Faxlin
0

Pasa på och kom på träffen den 30 maj är mitt bästatips. Där kommer du få träffa fler illrar och illerägare och du har då möjlighet att mer lära känna olika personligheter av illrar. Dessutom lär du känna lite folk från Gävle med. Vi har även i Gävle en hel del träffar på sommarna så då har du en del att gå på.

Själv bor jag strax utanför Gävle och kommer ofta in till Gävle till träffar och annat. Och självklart ska jag på träffen i Falun med.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Yuusei
0

#12 Ja vad kul :) hoppas jag kommer in på skolan dåra.

resten: tja, är tyvärr i sthlm på studiebesök och kan inte närvara ;/ hade varit kul.

Faxlin
0

#14: Men då får du försöka komma på någon av våra Gävle träffar istället då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Bogey
0

#4 & 14 Jo, ingen som nämnt det tror jag. Närmaste uppfödaren till Dalarna är nog Faxlin i Älkarleby utanför Gävle. Sen har du Ferretcrow i Ånge och Norrskenets i Timrå norr om Sundsvall.

mandariiin
0

#14 om du ska till sthlm så har du masso rmed ille rägare. jag finsn iaf med 4 st, och jag tror det finsn flera som frivilligt tar emot besök :)

SagahF
0

jag bor i mora och har en iller :)

du är välkommen att träffa henne om du vill

[trollskogen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har valpar och finns 3 mil söder om uppsala och tre mil från enköping 6 mil norr om stockholm :)

Jag har faktiskt en viltfärgad stor hane kvar .