Flytta på den där annars!!
Usch nu är jag verkligen sur på en surgubbe som kom och gick på en stig på ängen här utanför. Stacy ställde sig mitt på stigen för att kunna kolla in gubben och hans två hundar. Han hade en Collie samt en hm jag vet ej vad det är för ras, bulldog kanske!? Sån där grå med underbett som finns med i Pluto…
I alla fall så gick han skit fort fram och så skrek han "Flytta på den där, ANNARS! "
annars vad? frågade jag, som var tvungen att dra Stacy åt sidan för att inte hans hundar skulle dregla på henne och så att inte surgubben skulle trampa på henne. I sista stund lyckades jag få bort henne. Så det är inte underligt att jag är upprörd. Rädsla och hot.
Han svarade inte utan gick vidare med sin fru och sina hundar i rask takt.
Stacy kollade frågande efter honom och jag sa åt henne, bry dig inte om en sån där jäkla surgubbe han måste ju vara dum i huvudet.
Har aldrig varit med om maken. Vad finns det för knäppa människor? Man tror ju att de är djurvänner när de själva har djur men icke som icke. Ingen respekt alls.
grrrrr

Man behöver tydligen inte vara djurvän bara för att man har djur…. Sen tycker ju vissa att man bara ska ha "riktiga" djur…dvs hund eller katt….

#5 så knepigt? om de bara visste…tråkigt att vara så trångsynt
#5 Kan ju säga att det finns ännu värre, typ de som bara anser att renrasiga hundar med stamtavla t ex duger…
Men som jag brukar tänka, det säger ju faktiskt mer om dem än om mig om de tycker illa om mitt sätt att vara eller som i detta fallet mitt val av husdjur!

han hade kanske bråkat med kärringen???
hoho. hade det varit Joel som varit där med illern hade nog gubben åkt på en smäll :) vissa människor alltså!!

#9 jo jag blev riktigt sur/arg
önskar att min kille hade varit med, han blev förbannad när jag berättade vad som hade hänt

#10, troligtvis hade han väl inte vågat säga nått då hursomhelst.
Smäll är väl att ta i, men "några" spydiga ord brukar kunna slingra ur min mun ibland 

hehe
#11 han jo..usch kanske lite tur att han inte var med ..
jo jag sa ju ganska högt till Stacy att hon inte skulle bry sig om en sån jäkla surgubbe han måste vara dum i huvudet

fy fan vad irriterande.. jag blir galen på såna människor! hoppas han hörde vad du sa, han förtjänade verkligen det..!
Det jag undrar är vad hans fru tyckte om honom när de gått förbi. Hade jag varit henne hade han fått sig en utskällning efter noter. Tycker inte man säger så vare sig det är en iller eller något annat djur.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hade en gubbe hotat en av mina pälsknappar när jag var ute med dom, så vet e tusan om jag inte hade rykt i bitar bara så förbannad jag hade blivit. Speciellt om han själv hade haft djur med sig. BUUU för sådana människor
Jäkla idiot gubbe >.< han kanske var avis? Jag menar, hur många GAMLA GUBBAR vet vad en iller är?
Inte många.. Dom är så ur världen att dom själva knappt vet vad dom håller på med.

#16 & #14 jag har respekt för de äldre (då menar jag morfarålder)
och som tur var så var han inte det, utan låg där i 40-50 års åldern…
Det finns medmänniskor och det finns andra sorters folk. Jag hörde att hans fru sa nått till honom men jag fick en känsla av att han körde över henne lika lätt som han skulle kunna trampa på en iller.
Jag blev ju som sagt sur/arg och det känns bättre med alla kommentarer. Tänk om vi hade stått där på stigen tillsammans med västar på illrarna med texten "I can kick your dogs ass" eller hur det nu brukar stå..Fast iofs det är ju inte hans hundars fel utan det är ju han man vill åt…Jag hoppas i alla fall att jag aldrig mer träffar på honom igen. Vill omge mig med fina människor som bryr sig om varandra och ser varandra och som inte vill trampa på någon. (vare sig det är ett djur eller en människa)

Den gubben var det nog mest synd om. Han kan ju inte ha ett lätt liv den alltså. Något är ruggigt fel om man inte kan visa vanligt hederligt bondförnuft. Och det verkar han sakna.
Tycker det hör till uppfostran hur man beter sig. den delen har jag nog smittat av mig på dottern. Skulle kunna berätta en historia om det för er som utspelade sig på en campingplats. Fast det var ju inte det den här tråden handlade om kom jag på. ;-)
Jaja, nu har jag inte sovit sedan fredagsmorse. börjar allvarligt känna att jag har problem med hur jag ska sätta bokstäverna. Får tänka mycket innan jag skirver men det kan säkert bli fel ändå. Så ni får ha överseende.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag tycker att det där lät för jävligt!! Men jag tror att det kan va så att gubben visste nog inte alls vad det var för något. Så han blev livrädd och fick panik. Han kanske trodde att det var ett UFO. Ja men det var väldigt respektlöst!! Ja jag säger då det.

# 17 Hehe…"morfarålder"? En kompis till mej blev morfar när han var 32…. 
Idag var vi på julmarknad i stan med Bonzo och vår hund Nala.
Alla flockades som vanligt runt Bonzo och det var nästan så han fick mer uppmärksamhet från barnen än vad tomten fick! 
När vi var på väg hem så gick Lina & Bonzo fram till Linas kompis som satt på en bänk. En bit bort stod en äldre kvinna med 2 hundrar i boxerstorlek. Hon fräste "kom inte för nära med den där" trots att Lina inte ens var nära!! "detta är jakthundar så dom tror det är ett byte".
Visst är det bra att man varna, men kan man inte säja det på ett trevligt sätt?? Och har inte vi illerägare lika stor rätt att gå på stan som hundägare?
Vi låter ju inte illern gå fram till folk hursomhelst!
Nån mer som råkat ut för arga människor??
Oh ja..alldeles för många elaka människor…i Gbg under EM så var det ju hysteriskt mycket folk här…jag å en kompis var ute med våra pälsar och en tjej går förbi å formligen skriker "fy fn va äckligt! Åh va vidriga dom är" då kunde jag inte hålla mig så jag stövlar fram till henne med pälsarna i högsta hugg och frågar "snällt" "Ursäkta mig men jag måste bara säga hur ledsen jag är…ledsen för att dina föräldrar inte har uppfostrat dig. Har du inte lärt dig att man inte säger att saker är äckliga? Har du inte fått lära dig vanligt hyfs? Jag har åtsminstonne blivit bra uppfostrad, men eftersom du och jag uppenbarligen är på två helt olika nivåer av uppfostran, så måste jag nog sänka mig till din nivå, så att du ska förstå, och säga, du var banne mig inte särskilt vacker själv" ….kan tillägga att jag hörde henne svära efter mig ett par 100m ner för avenyn hehehe

#22: *Asg* Du är för härlig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

haha
fast det inte är så trevliga historier så känns det ändå bra att få läsa om sånt här oxå tycker jag..det är ju inte bara söööt och gulligull eller t.ex. "vad är det där för djur" som vi illerägare får höra.

#22: Hehe…bra sagt!! :)