Iller iFokus

Iller

Etiketter: skötselbeteendeuppfostran
Läst 546 ggr
mymla
0

Skendräktig två gånger i rad efter chippning??????

Den 19/2-09 satte jag in chip profylax och Duracella blev skendräktig, fick sina "bäbisar" och sen slutade det efter ca 8 veckor sen plötsligt i mitten på förra veckan började hon igen och fann en ny "bäbis" och varit aggresiv och jättestressad.. pratat lite med olika veterinärer och ingen har sagt att dom kännt igen detta. Ska jag plocka bort chippet och göra en naturlig sterilisering?? Hon är ju så stressad även fast vi nu plockat bort allt som skulle kunna va hennes "bäbisar"..

Ska ringa kl 08.00 till blå stjärnan i gbg och prata med en veterinär där som dock är extremt emot detta med chippning så därför behöver jag råd ifall detta kan vara normalt eller om jag ska ta bort det då imorgon????!!!!

Om någon vet ngt svara, kan även nås på mobilen spelar ingen roll om det är sent!

0707492049

//My och Duracella

Norrskenets
0

Har tyvärr inte hört om detta förut men det kanske finns andra här inne som gjort men jag puttar iaf upp tråden=)

Betiz
0

har inte heller kört talas om detta förut, men jag hoppas att allt går bra och att du får några bra tips och råd. =)

mymla
0

Fått en tid på fredag på blå stjärnan för sterilisering, men kommer låta suprelorin chippet sitta kvar för den gör ingen skada troligen utan fortfarande minskar binjurecancer.. och dom trodde att chippet kanske inte gjorde sin fulla effekt så därav sterilicera och då hoppas hennes psyke ändras.

men frågan är vad jag ska göra tills på fredag för hon är ju hyperstressad och vill ha allt som valpar men plockat bort allt som kan användas som det..

JossanH
0

Blir hon inte lugnare då om hon får sig en "valp" att ta hand om tills på fredag??

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

Håller faktiskt med JossanH, låt henne ha sina "valpar", hon kommer släppa dom tids nog också håller hon sig lugnare till fredag och sen när kastrationen får sin inverkan