Iller iFokus

Iller

Etikett: försäkringsfrågor
Läst 1022 ggr
[Nininosen]
0

Vilken försökring har ni?

Vad betalar ni och vilken försäkring har ni för era illrar om ni har någon?

mvh

TottsiGirl
0

Det enda försäkringsbolag som försäkrar illrar är Agria.

Där kan man sedan välja om man vill ha illern endast veterinärförsäkrad eller även livförsäkrad.

Jag tycker det är en självklarhet att man ska ha sin iller försäkrad!

Jag betalar ca 660kr (nu blev jag lite osäker men tror det är den summan) om året per iller och då är dom både veterinär och livförsäkrade. Väljer man bara veterinärförsäkring är den något billigare, man får även mängdrabatt om man har 3 illrar eller fler.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Nininosen]
0

okey, då blir det agria då.

tackar!

TottsiGirl
0

#2 Ja de e dessvärre inte så mycket att välja på.. :(

Men det är helt klart bättre med en försäkring än ingen försäkring alls! En olycka händer så lätt tyvärr.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[Nininosen]
0

jo, ja pungade nyss ut 17 tusen för min jycke. Trotts försökringen.. =/

elinn
0

Jag har alla mina fyra både veterinärs- och livförsäkrade. Jag betalar runt 2000:-/år för alla fyra för det.

Bogey
0

#5 Får du mängdrabbat Elin?  :-)  Vi betalar nog 700:-/år för Bogey om jag inte missminner mig.

cacao
0

På Agrias sida kan man gå in och få sin premie beräknad och om det stämmer så ser det ut så här för iller. Om du ska teckna försäkring så ska illerna vara veterinärbesiktad nyligen samt registrerad

Datum: 2009-03-25 Tid: 09:12:08
PRIS - Smådjur

Pris
SEK 44/månad SEK 263/halvår SEK 515/år
(Om du väljer att betala premien en gång i månaden.) (Om du väljer att betala premien två gånger per år.) (Om du väljer att betala premien en gång per år.)
Grundantaganden för beräkningen
# För denna beräkning är följande antaganden gjorda. Hälsodeklarationen för ditt djur är utan anmärkningar.
Ovanstående antagande måste stämma om du väljer att teckna en försäkring enligt vårt förslag. Om du vill ändra och göra en ny beräkning, gå vidare till detaljerad beräkning.
Dina uppgifter för beräkningen

Ras Iller
Vårt förslag till försäkring
Veterinärvårdsförsäkring
Försäkringsprodukt Agria Veterinärvård
Grundsjälvrisk SEK 700
Ersättningsbelopp SEK 10000
Självriskprocent
Rabatt
Betalningssätt väljer du när du går vidare för att teckna försäkring.

Medarbetare på sajten irishcob

FerretCrow
0

#7 det där betalar ja per iller på mina två

elinn
0

Jag tror det blir någon form av mängdrabatt när man har fler och betalar allas försäkring samtidigt på samma faktura. Tror även att mängdrabatten börjar gälla när man har tre (eller fler) illrar, men där kan jag vara ute och cykla.

elinn
0

2456kr betalade jag i försäkring förra året. 614kr/iller.

Var bara tvungen att gå in och kolla eftersom frågan kom upp hehe =)

Fruttisen
0

#5 Varför har du livförsäkrat dina illrar?

elinn
0

#11 En av mina illrar var livförsäkrad genom uppfödaren när han kom och då fixade jag livförsäkring på de andra också.

Det är en trygghet för mig att veta att om någon av illrarna skulle tvingas avlivas så får jag tillbaka en slant som jag kan lägga på ex.vis obduktion eller annan nödvändigt som rör illrarna.

Inte för att pengarna egentligen spelar någon som helst roll och råd har vi även utan livförsäkring men eftersom Noel redan var livförsäkrad så blev de andra det också. Som sagt, en extra trygghet.

tessa
0

"På min tid" behövdes inget friskintyg för försäkring - är det något nytt?

Aviendha
0

#13 För en vanlig veterinärförsäkring så krävs inte det, iaf inte när jag tecknade en 2007.

Loveferrets
0

Nu är det ett tag sen någon skrev här men vad jag förstod på Agria så fanns det ingen livsförsäkring på illrar, bara katt o hund.

Fick veta det ganska nyligen men ni säger att man kan få det alltså ?? intressant.

UlrikaD
0

Har det inte alltid funnits livförsäkring på iller?

sarae
0

hmm märkligt… mina 10 har alla livförsäkring ;)

tessa
0

#14: Inte nu heller, verkar det som.. =)

Loveferrets
0

# 17 , då ska jag på Agria igen för dom sa att det inte gick (morrar)

sotlynx
0

Skumt. Jag kunde välja livförsäkring på Irma om jag ville i december…

Loveferrets
0

ja det var mycke underligt.