Mayas småkakor 7 veckor.

Så fina! 

Inte en enda gosig svans..
Sara

Åh, förlåt Sara
Glömde svansarna!!!
Lovar bot och bättring till nästa gång
Mums! 
Sara
Jaså, så det är jag som får tuffingen? Vad bra, då kan hon ge Stina och Tassa en match 

De lär inte ha en chans mot denna stöddiga brud ;)
Melba backar inte för något och är alltid först framme för att kolla vem som vågar sig in på hennes revir =))
Lisa, du får en trogen vaktiller i huset =))
Dom är så söta hela högen. De har blivit riktigt lekfulla och busiga, och helt omöjliga att motstå. Bara 5 dagar kvar….. hihi

Min lilla Silke ser verkligen ut att njuta i fulla drag att få ligga och lapa sol i Ingunns mysiga knä. Jisses vad jag längtar nu till jag får hem honom. Bara som sagt 5 dagar kvar, men suck vad det ändå går sakta.
Ja Silke var otroligt mysig, han la sig tillrätta och somnade i mitt knä. 

Naaaw min lilla snuttepojk 

Sååå söta, farligt söta.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jösses vilka stora tussar de blivit nu….
Jättefina! 7 veckor redan! helt hysteriskt… lika länge som vi haft tjejerna här nästan…. *sucka* men valpar är såååå söta…. *sucka*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Nu ni tjejer är det bara tre dagar kvar tills vi ska hämta våra små söta bebisar. Åh vad jag längtar nu 
oj va tiden går fort! det var inte länge sedan de små föddes!

Ja tiden går fort, satt och tittade på bilder häromkvällen när dom små var nästan nyfödda och inser att jisses dom är nu snart 8 veckor. Tiden har gått fort, men ändå kändes det som att det gick oliiidligt sakta.

Oj lillan vad tiden går fort. tyckte dom nyss föddes men dom är fortfarande lika fina=) vill önska lycka till dom nya ägarna och såklart valparna med deras flytt hemmifrån om 5 dagar=)

Naaw vilka otroligt söta små liv :O
// Liinda

Det kommer att bli hemskt tomt utan dessa duktiga tussar :(
Helt underbara har de varit hela tiden! Hoppas att de ska bli till lika stor glädje för sina nya ägare som de varit för mig :)
Min tid är så kort med de små liven, men det känns bra att ha hittat så underbara nya ägare till dem. Jag kan tryggt luta mig tillbaka och veta att de kommer att få härliga liv :)
Var bara beredda på att de är löjligt bortskämda med färskt kött ;)

Vilken fin "mask" Daisy har över ögonen=) Jättefin, mörk färg =)

Visst är hon urtjusig!!!
När jag nu äntligen får en alldeles egen tös med mörk nos, så har jag så klart lovat bort henne ;) Ska vara försiktigare nästa säsong =))

Nu är det inte lång tid kvar tills dom små liven ska flytta till sina nya hem:D
Läääääängtar!!! Dom e så söta hela bunten.
Gör då inget om dom redan är lite bortskämda med massa kött för här lär Tabasco bli ännu mer bortskämd
Vilka snyggingar det blivigt ;D
Åhhhhh…. man blir ju helt sjuk när man ser dom .
men sååååååå söta dom eeeeeeeeee, man blir ju helt salig,
vill oxå ha 

Lovar att skämma bort Silke också med massa godbitar av rått kött 

Åh nu är det bara 1 dag kvar 
Transportburen är klar sedan länge, ska hämta upp leksaker ifrån källan och den fina sovkorgen. Matskålar är fixade och även lådan. Alla gummisaker är bortplockade, och vi har illersäkrat så gott vi kan. Få se om vi behöver säkra mer.
Ja nu längtar man något enormt mycket.

bäbisfeber!! :)

Så har de små börjat lämna mig med sorg och saknad i sinnet.
Det är så dubelbottnat att skiljas från mina småttingar, dels är det saknad och sen samtidigt en sån härlig känsla att se… denna lycka hos den nya ägaren :) Min tid är så kort med valparna, men visst älskar jag dem alla!!!

Blir det valpar här hemma så är det leveranstid vid första brunsten och inte en dag tidigare.
Då kan jag nog möjligtvis tänka mig att släppa iväg någon. Speciellt om det är hanar….

#33 Visst väger det upp det sorgsna att se dom nya ägarna helt överlycklig över sin nya familjemedlem

Nu är min lilla Silke hemma hos oss. Resan hem gick jättebra. Han sov mest hela vägen hem.
När vi kom hem så vart det full rulle på honom. Allt skulle undersökas
Han var väldigt nafsig så fort man skulle ta i honom, men vet att det är nog ganska så normalt i början. Allt är ju så nytt och till och med lite otäckt. Tar ju tid att lära känna det nya området och dom nya människorna. Katterna är ju jätteroliga att jaga runt.
Idag är han betydligt lugnare, jag kan hålla i honom och gosa med honom en stund utan att han nafsar. Nafsandet kommer att ge sig med tiden. Jag fick också ett litet bett i näsan och det blödde lite, men mitt eget fel när jag kör upp näsan och ska pussa honom på huvudet när han är som mest uppspelt.
Jag är verkligen supernöjd med lilla Silke. Jag tror att när allt har lugnat ner sig och han känner att jag är hans nya mamma så kommer han bli en riktig liten myssak. Det handlar bara om att ge allt lite tid.
Bilder kommer under dagen i hans egna lilla tråd.

#36 Det är så härligt att ha illervalp=)
Ett litet tips: när han lugnat ner sig och känner sig säker hemma(lär gå fort så frammåt Silke är) så ta med honom ut, förhoppningsvis tycker han att det är lite läskigt att vara ute på ett främmande ställe och söker då skydd hos dig. Det gör att han får upp ögonen att du/ni betyder trygghet=)

Åh tack för tipset.
Var nog tur då att jag tänkte vänta lite med utepromenad, tänkte att det kanske blir lite för mycket för honom på en gång.

Nu sover han så sött i mitt knä, och lyckan är total 

#38 Ja det kan nog bli en aning mycke men när du ser att han lever loppan hemma så blir det inte en sån pärs att gå ut. Med hans självkännsla lär det inte ta en vecka ens förns han är redo=)
Naw va mysigt, då verkar han ha funnit säkerhet i dig redan=)

Ja när han känns lite mer trygg med mig och omgivningen här hemma så ska vi ut på promenad. Fick honom även nu bara för en stund sen till att bajsa i lådan när han vaknade. Var så stolt över honom.
Melba har precis kommit hem till oss, resan gick bra och alla illrar kommer överens helt perfekt. Det var liksom ingenting att bråka om. Tabascos nya föräldrar kom och hämtade honom och de är påväg hem nu. Fick till och med en blomma av Linda, snällt. Så då vet du att allt är lugnt Lillan 
Åh, sötungar! Farligt att gå in på en sånhär tråd!
_No way! Yes way!
*39, men så mysigt, jag e aaaavis, blir tårögd av att läsa men dock så härligt !!. Kan se det framför mig.
hehe

Ja lyckan är verkligen stor när han ligger i min famn. Men jag kan än så länge bara ta upp honom och gosa med honom när han börjar bli riktigt trött. Annars är han lika bitsk som en haj. Vet faktiskt inte hur jag ska göra för att kunna ta upp honom och hålla honom i famnen när han inte är trött, han hugger så fort jag sträcker ner handen. Men han har inte ens varit här ett dygn ännu så han behöver nog bara lite tid att vänja sig vid allt.
Här har Daisy börjat göra sig hemmastadd, hon har hittat en favoritplats bakom soffan som sovplats (trots massa filtar, sovpåse och hus….)
Idag har det gått lite bättre med toabesöken, men hon har inte så mycket ro att sitta still i famnen. Det är för mycket som ska undersökas. Vi har tagit bilder så det kommer senare. 
#45 Melba biter också, det gjorde Tassa med och även Stina när hon var ung. Det är helt normalt och någonting du får leva med ett tag nu. Kom bara ihåg att fya ordentligt om din lilla päls biter tag hårt. Jag brukar fya genom att antingen blåsa i ansiktet eller ge ifrån mig ett högt tjut vilket oftast inte är särskilt populärt…
Du får nog helt enkelt vara envis och visa att du inte är rädd för hans små hajtänder 

Då gör jag rätt då med andra ord, fast fya och blåsa i ansiktet verkar trigga honom, men han reagerar när jag tjuter, går han för långt så blir det time out i transportburen.
Ja det är helt ok att det tar tid. Han måste ju få vänja sig vid allt nytt och lära sig att lita på mig helt enkelt.
Är det ok att använda handskar i början kanske? Bara en liten fundering, läste om någon som hade gjort det och fick det till att fungera jättebra sen.
#48 handskar kan ju även göra att du inte är lika vaksam vid bett så det blir okej när han biter för du tar inte hårt på det, man hinner inte alltid med att se alla bett ^^
Det är upp till var och en :)
MissTake hjälpte det inte heller med att fya och vi fick hem henne när hon var precis i sin tonårings trots tid så det var ju en massa test + tonårings fasoner och det enda som hjälpte var att antingen tvinga till sig en time out i famnen eller knäppa med fingrarna för det ljudet var mer plötsligt så hon kom av sig än ett fyande. Nu behöver jag dock bara titta på henne efter att hon bitigt (fast nu är det pga lek) för hårt så springer hon iväg och gör platt iller.

Skönt att höra att alla kommit fram ordentligt och är pigga och busiga ;)
Jag saknar mina gosepälsar så klart, men har ju ändå köket full av Salsas 9 :)
Klart att det är lita läskigt med nya hem och nytt folk. Det kliar i tänderna och alla ska testas ;) Gosa, gosa och gosa ännu mer, så ska ni se att det vänder snabbt :) Kärlek i massor är det enda som funkar.
Kram på er.
#48 Det kan ju funka då du inte är rädd för att hantera. Vissa kan dock triggas av handskarna, att de vill bita mer då.
Paulina

Hej på er.
Det är inga problem längre. Tog mod till mig i morse och höll ihonom utan handskar (känns inte rätt med handskar). Visst nafsade han men mest av bara lek. Han är verkligen busig, men det ser jag som ett gott tecken. Han är ju faktiskt valp. Ju jag kommer att hålla i honom desto mer kommer han nog att märka att det inte är så farligt att bli hållen och att det är riktigt kul att busa med matte och husse.
Det här kommer att gå jättebra, som den nybörjare jag är så blev jag först rädd för honom, men modet och envisheten tog överhand så nu är jag inte rädd för honom och kommer att tvångskela honom. Mycket gos, kärlek och bus. 
Tack för alla tips och råd vänner. Ni är så snälla och förstående.
#52 det låter som det går finemang ;D

Ja det går bättre och bättre 

Måste bara säga att jag tror jag har fått världens sötaste lilla iller
Gick otroligt bra att resa med honom igår även fast det var ganska långt.
Nåra missar av toan blir det allt här hemma men för det mesta hamnar det rätt som tur är:D
Ricktigt sprallig och envis liten pojke vi har fått
Världens underbaraste lilla Tabasco:D

#55 Ha ha, där har du fått något att bita i ;)
Det är en stark kille med en ännu starkare vilja, ni kommer säkert att funka fint tillsammans :)
Stilig är han, den lille sprätten!
Ja, då var första natten med Melba över. Hon var lite orolig och gnydde mycket när vi skulle gå och lägga oss så min sambo la sig på soffan och höll henne sällskap genom att sticka ner armen till henne då och då
.
Idag är hon mycket mer självsäker och leker med både illrar och katter. Mina tjejer verkar komma mycket bra överens, dock vill Stina visa att det är hon som bestämmer genom att brotta ner Melba och bita henne hårt i nackskinnet. Det skiter Melba i och biter tillbaka. Det kommer nog att bli en intressant maktkamp mellan de två. Tassa har accepterat Melba mycket bra och springer efter henne, vill tvätta och ta han om henne, sött. Just nu ligger Melba och Tassa och sover gott tillsammans i hängmattan.

de är såå sööta jag har bara lust och äta upp dem MUUMS! hihiihi men du kan vara lungn jag ska försöka hålla mig undan
Så roligt det är att läsa, intressant att följa hur valparna har de nu hehe. Berätta gärna mera haha.

Här går det verkligen bättre och bättre. Vi gosar mycket när han är slö och trött, sen när han är vaken så busar vi mycket och leker tills han blir trött igen. Han är verkligen kanonduktig på lådan. Så fort han har vaknat sätterjag honom på lådan och han gör sina behov på första försök.
Han är så söt min lilla pälsål. Är så skönt att vi börjar att förstå varandra nu.
Här fungerar det bättre och bättre med Daisy. Hon har blivit mer säker på oss och vi kan gosa lite mer med henne nu än tidigare. Vi håller också koll på henne och sätter henne på lådan direkt när hon vaknat, och hon har även gått på lådan själv några gånger. Så det är total lycka här hemma hos oss.

#61 Åh vad skönt att höra att det fungerar bättre och bättre för er med. Lyckan är verkligen total när man kan gosa med sin lilla pälskling utan att få fingertopparna kapade