Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 324 ggr
Zandra---83
0

Birdies första egna utflykt

Jag hade balkongen öppen och sen hörde jag att det ringde och tänkte ej på att den dörren var öppen, har haft den öppen flera gången medans jag gått in och hämtat saker som jag tagit mej med ut på balkongen, men nu fastnade jag inne och sen när jag lagt på och skulle sätta mej och se på tv. Kände jag en konsitg tysthet. Så jag började leta efter alla djuren och katterna hittade jag, men Birdie var det inte ett spår efter. Lite senare när jag ine visste vart jag skulle leta för då hade jag gått två varv runt huset (lägenheterna jag bor i) utan ett spår så gick jag och postade ett brev och tog en annan väg hem och då såg jag kårkor flyga lite konstigt som om de retades med någon (typ en katt eller så) efter kråkorna ser jag en vit iller och jag går fram för att ta upp henne så tittar hon bara på mej ungefär som att " Stör mej inte- jag jagar kråkor här". Men snacka om att det var skönt att hitta henne igen. :) Hennes favorit lek inne är att jaga katt, men denna lek som hon lekte med kråkorna var något nytt och spännande. Så jag tror säkert att hon hade velat leka den längre. ;)

ferretgirl
0

Tur du hittade henne igen. Hände mig något liknande för några år sedan. Detta var när Tiffanie hade sin första eller om det var andra valpkull, hade ändrat om innan i mitt sovrum för att jag skulle kunna öppna och vädra där utan att illrarna skulle kunna ta sig upp i föstret och sen hoppa ut. Så jag hade öppet fönstret och Tiffnie var lös med valparna (som vid tillfället var ca 4 veckor gammla och inte riktigt avvanda från att dia henne) i sovrummet. Hade för en panel med galler vid dörren för att jag inte skulle ha 7 valpar springande ut och in i sovrummet, och så man inte skulle kunna trampa på dom. När jag kom in och skulle ge dom alla sin mat på ett fat, så kom inte Tiffanie fram vilket hon alltid gjorde. Så jag började att leta som en galning efter henne, men hon var inte i sovrummet. Tänkte först att hon hade lyckats ta sig över grinden och ut i lägenheten, men inte hellre där hittade jag någon Tiffanie. Så jag började inse att hon på någon vänster hade lyckats med konststycket att hoppa ca 110 cm upp på fönsterbrädan och sen ut (bodde då på bottenplanet i en lgh i Billesholm). Så jag begav mig ut för att leta efter henne, och var väl ute i ca 1-1½ timma innan jag hörde skator som mobbade något borta vid industriområdet ca 700 m ifrån där vi bodde. Så jag gick ditåt för att se, men var också tämligen säker på att det var en katt dom mobbade. Men när jag började gå dom sista 50-75 metrarna över gräset bort mot industrierna såg jag något pastellfärgat som hoppade och studdsade genom det ca 50 cm höga gräset, och det var Tiffanie. När jag tog upp henne så var hennes bröst stinna av mjölk, så hon måste ha hoppat ut nästa på en gång när jag öppnade fönstret vid ca kl 8:00 tiden. När jag hittade henne var kl nästan 19:00 - 19:30 eller så. Så dom kan konsten att skrämma livet av sina föräldrar dom små liven.

Zandra---83
0

Jo man blir lite skrämd och vet ej vart man ska börja leta vare sej ute eller inte. Men Birdie hade ej varit ute så länge tror jag, men hon verkade tycka det var jätte kul för jag ringde och pratade med Ammi för att berätta först för att höra vad jag ska göra om jag inte hittar henne, jag menar med polis och så och när jag sen hittade henne så ringde jag åter polisen (som jag tidigare hade varit i kontakt med och berätta att jag hittat henne och att hon var ute och jagade kråkor och då säger polisen jag pratade med på skoj att det är ju det de ska göra. Sen satte jag på henne selet och ringde Ammi igen, men då ville inte Birdie veta av selet uta ville bara backa för att komma ur selen och springa lös mer). Men hon måste varit på något mer stäle för det lucktade då inte iller om henne och sen var hon täckt av smått puder liknade svart skit som var lätt att borsta bort). Så jag tror säkert att hon haft kul, men hon anar inte vad rädd jag blev när hon gjorde så mot mej, men det verkade hon inte bry sej om det minsta. ;P

Bogey
0

Ooops, hjärtat i halsgropen då!?

Jag tror hon hade letat sig hemmåt i.a.f. när hon blivit tillräckligt trött och hungrig. Hon har ju varit på vift förut hemma hos Ammi och kom hem till resten av illergänget när hon kände färdig med äventyret.

Zandra---83
0

#3 Om jag hade. Jag visste ju inte heller riktigt hur hon hade tagit höjden då jag bor på andra våningen, men visst eftersom hon inte var nedanför balkongen så kunde det inte vara allt för illa tänkte jag, men samtidigt så vet jag ju att katter gärna drar sej undan om de är skadade.

Det visste jag inte. Så hon är alltså en lite rymling som jag fått hem? ;P