jakt beteende fråga
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En liten undran en av Rickys favorit lekar är att han är över en filt/täcke och jag har handen under och krafsar med så lite rörelse som möjligt.
Då lyssnar han sig först fram till var det krafsar och sedan stegrar han och slår ner med framtassarna där han hör att krafsandet kommer ifrån ,Detta gör han speciellt i soffan när man krafsar längst inne vid ryggstödet och han kan komma åt handen genom att flytta täcket
nån annan som gör det. Eller kan det vara så att han har jagat en gång i tiden.jag vet egentligen inte nåt om honom eftersom han är en omplacering och dom flesta vilda djur får ju lära sig att jaga av sina föräldrar
han gör precis som räven i filmen fast bara med framtassarna

Miilo har oxå detta beteende och mest vid bus ute. och han har ju sina föräldrar som är duktiga jakt djur så ett jakt beteende kan det nog vara
Medfödd instinkt som hos tamillrar utlöses vid lek. Mina illrar gör mer eller mindre samma beteende dagligen.
1 ja jaktbeteende är det det vet jag men jag har inte sett det innan hos mina illrar och blev lite förvånad över att han kunde det
Räven gör det föratt kunna ta sig igenom den ibland packade snön för att komma åt mössen och förmodligen för att bedöva dom med smällen