Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1053 ggr
LinaN
0

"medeltids" illrarna, fortsättning...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska ju åka på vikingamarknad nästa helg och då måste ju tjejerna ha fina sovpåsar och puffar o grejor med sig ^^

Tog och fuskade litet, kör yttertyg i ull och innertyg dubbelt fleece så de inte ska frysa en hel dag utomhus.(kameran kommer med så oroa er inte, ni ska få bilder så ni storknar ^^)

Däremot var jag ju så smart att jag inte mätte deras befintliga sovpåsar, utan bara klippte till en, så denna påsen lämpar sig bäst för en iller. men bägge går i, litet knöligt tyckte Alea som låg längst in när Alma kom och trängdes.

Blir nog att sy en påse till, samt så en puff med "soltak"

Alma posar sovpåsen :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

elinn
0

Vilken fin färg det var på påsen. Låter spännande med vikingamarknad och åk nu för guds skull inte ifrån kameran =)

LinaN
0

#1 tack, nej vi ska inte glömma kameran…. förra året och på en annan marknad i skåne så glömde vi ju kameran hemma hos mamma, bara 8 mil från marknaden, gissa om jag var irriterad över det? Så den dumheten gör jag nog inte om en gång till…

Ska göra en varningsskylt i läder som det står

"Akta, vi KAN bitas" på som vi ska fästa på buren de ska vara i, när vi inte är ute o spatserar. Till denna marknaden hinner jag inte göra några skinnselar åt dem, utan det får vara till nästa i sommar istället.

LinaN
0

Jösses! Illrarna ska ha med sig nästan lika mycekt saker som vi tvåbeningar ska ha med sig! :D

• Bur + lekhage

• Reseväska/transportbur + vattenflaska, bajslåda, matskål och sovmys

• Burinredning, hängmatta, sovpåse, puff med överdrag, samt solskydd

• Mat, både torrisar och Barf + vetegroddolja

• selar + koppel

• vattenskål och matskål + vattenflaska

• pipisen ifall de kommer på vift, litet leksaker

• Bajslåda till buren + toapellets (bajsplockare + vovveåpsar.)

Det är vad jag packat änsålänge… kommer säkert glömma illrarna hemma. ;)

Gasoline
0

#3 Haha, ja, med den packningen är det nog lätt att glömma själva djuren hemma ;) Ha det så kul!

LinaN
0

#4 somsagt, det är ju skräcken att glömma något djur hemma eller på vägen ^^ Men håller på att packa så att det ska vara idiotsäkert :)

Smex
0

ja det fanns medeltids illrar förra sommaren på medetidsveckan på Gotland.

Var ju då själv ute på en promenad med min lill tjej och då stötter man på två illrar liggande sovande i en bur vid ett av stånden. Självklart så var ägarna där =P

ferretgirl
0

Det var som när vi skulle upp till Iller Thrillern andra gången, tror det var 04 eller möjligen 06, men det spelar mindre roll. Jag hade skrivit en lista vad som skulle med upp, med illrarna högst upp på den listan. Men det var bara det att vi stannade för att äta frukost uppe på Hallandsåsen som vi brukar, och vi var klar att köra igen fick jag för mig att jag hade glömt något. Sagt och gjort jag räknade in illrarna, mat, vatten, selar, koppel och leksaker. Men var tusan var mina vaccinationskort nån stanns, gick igenom allt igen men kunde inte hitta dom förbaskade korten. Så det var att vända och köra hem igen, och mitt på köksbordet där jag la dom för att inte glömma dom, låg dom. Det blev en extra tur på nästan 8 mil då vi vid detta tillfället bodde i Kågeröd som ligger ca 4-5 mil från Helsingborg. Har redan nu skrivit en ny lista på grejer jag ska ha med upp till Åsa om ca 3 veckor då jag ska dit och hälsa på en helg.

LinaN
0

Jag är ju helt hopplös vad gäller listor…. jag har listor på allt.

Just nu ligger alla illrarnas grejor i själva transportväskan. Sen ska de packas om till en egen kasse. oroar mig för att glömma barfen… men torrfoder och toapellets packade iaf ;)

vi har ev folk som vi aldrig träffar IRL som kommer och de undrade hur vi skulle känna igen varandra. O jag svara med att hör jag inte mobilen eller rättare sagt känner den, så kan de alltid leta efter de som har ett par illrar med sig för vi räknar ganska så kallt med att vara de enda med illrar på plats ^^

LinaN
0

Uppdatering….

Vi lever…. alla 4.

Trötta, två av oss brända i solen trots solskydd, och fullkomligt slut i rutan…. men gissa vilka två som lever rövare? *sucka* ;)

Bilder kommer senare, jag orkar verkligen inte nu. Men vi är alla vid liv iaf och tjejerna gjorde stor succé!

LinaN
0

Här är länken till bilderna.

Gästlösenordet är h4rr

Hoppas ni gillar bilderna.

sotlynx
0

Nice!

cacao
0

Underbara bilder!

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

LinaN
0

Tackar :D

vi hade som sagt jättemysigt, fick även köpt små spännen som jag ska använda och göra selar till tejjerna av. de fick mässingsfärgade spännen ^^

cacao
0

De handvävda banden är väl knappast billiga, men tänk vilka snygga selar det skulle bli av dom :)

Gillade tältet som både var bostad och "marknadsstånd" i ett.

Illrarna såg ut att finna sig bra till rätta i miljön :)

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

LinaN
0

#14 jag har ju litet brickbandsgrejor hemma, och även en del garner. Var ju en norsk flicka som köpte en del garn av mig och gjorde jättesöta band.

Har en kompis i skåne som ska börja brickväva igen och hade tänkt be honom göra band åt mig ^^ sen gör jag selarna och säljer på marknader till både kaninfolk, råttfolk, illerfolk osv :D För av kompisar får man alltid bra pris ^^ speciellt om man byter :D

Faxlin
0

Helt underbara bilder Lina.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sotlynx
0

Jag vill ha en vikingiller-date med er i Foteviken på vikingamarknaden i sommar! Kan man få det?? Glad Har aldrig varit där, men ser redan fram emot besöket i sommar!

sarae
0

Fantastiska bilder! Så otroligt kul att se!

Smex
0

ni ser ut att ha det trevligt. =)

Fina bilder och pillrarna ser verkligen ut att myyyyysa =)