OT Puckogranne som förstör skatbo
Det är ett kärleksfullt skatpar som har byggt upp ett fint bo i ett av träden ute på bostadsrättsföreningens gård. I ttomten som vätter mot gården och har trädet med boet relativt nära har pappan i huset vid tre upprepade tillfällen, i skydd av mörkret, gått ut och petat ner boet med en lång metallstång. Jag blir så himla ledsen. Dom kraxar i typ en timme på morgon-skaffa öronproppar! På två månader är äggen kläckta å ungarna borta, varför inte härda ut? Och varför inte ha petat ner boet INNAN häckningsperioden började? SÅ JÄVLA TRÖG FAMILJ. Det töntigaste är att han bara gör det på natten…SNARK.
Jag vet, gå in på natten hos mannens familj och peta ned ungarna från deras sängar!

#1 Eller när ungarna skriker och leker i lekparken utanför…det har varit min plan ett tag.
#2 ja det är bara att välja ^^

Så otroligt elakt.
får man lov att förstöra bon för häckande fåglar ???
det är kanske därför han gör det när det är mörkt alltså inte får
Tycker TS borde stå bakom trädet så när grannen kommer kan hon ställa några välvalda frågor..

Eller peta (banka) grannen i huvudet med samma metallstång kanske…

Jag kan ju inte direkt säga att jag gillar skator men att vara så grym skulle jag verkligen inte klara av att vara. FY!
Ligger där ägg eller ungar i boet kan du anmäla honom, för då är alla fågelbo fridlysta oavsett vad det är för fågel som häckar där. Och sen för det andra så har han inte rätt utan bostadrättens styrelse att uträtta något sådant. Så hade jag varit du så hade jag anmält honom.

Skickade faktiskt mail till naturvårdsverket igår, fick svar. Jaktförordningen som reglerar sådant här tydligen, man får härja rätt fritt med skator och diverse djur året runt ifall de stör, man får peta ner redena också-så länge det inte finns ägg/fågelungar där, vilket det inte finns. Tyvärr =/ Dom är ju så duktiga och samlar pinnar och bygger.