Nakenillern Alea *fniss*
Ja… Alea är nästan naken ^^
Hon har fällt massor de senaste dagarna och sett bedrövlig ut… så idag satte jag mig och pillade i pälsen på henne… sen vart hon helt plötsligt borta!
Detta var allt som återstod! En hög med päls… *försöker hålla sig för att skratta*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag fick lov att noppa loss lös päls från rygg o sidor, samt litet på bakbenen, men vid svansen och nacken blev hon sur så hon fick behålla sin pudelfrisyr ^^
Och det var ju inte litet som vart löst…
Hon ser ut som en liten skabbråtta ^^
Oj, det var inte dåligt! Snygg frisyr hon har ;)
Paulina

Oj det där var en riktigt stor hög!
Be a rainbow in someones cloud

Systeryster ser lika hemsk ut men jag har inte ryckt henne… hon har en pensel längst ut på svansen där det långa håret sitter kvar och även som en tuppkam över ryggen.
#7 jag var tvungen att rycka lite i sara för hon höll på att klia ihjäl sig, slutade så fort håret var borta. Men märkte att det gick överdrivet bra att bara frottera lite med handduk så följer halva illern med :)
Det gjorde jag på våra promenader
Jag brukar bära ut honom till brevlådan och sedan sätta ner honom så han får gå själv
och på vägen ut så höll jag honom i luften med hängande bakkropp och rufsade honom i pälsen ett par ggr i ett moln av päls och efter ett par promenader tog det slut
väldigt smidigt tycker jag man slipper nästan all päls inne
Här hemma har Jazz tappat all sin päls (nästan) på sin svans. Den är råttlik på ca 2/3 eller så, resten har han päls på. Han tappade päls på samma sätt förra året, så det är väl så här han ska se ut på sommeren antar jag. Jazz är snart 3 år gammal så det är andra gången han bytar till sommar päls.
Alea kliar sig inte alls lika hysteriskt längre, visst kliar hon men inte så att man tror att illern ska gå upp i limningen.
Hon ser fortfarande skitfånig ut, men hon är mycket piggare och gladare. Hon hjälpte mig att plocka ur kassarna från affären nu när vi storhandlade och som tack för hjälpen fick hon ett kycklinghjärta ^^
E mina illrar konstigaeftersom era fortfarande håller på? De är färdigfällda sen länge 
Mvh Jenny
En av våra håller också fortfarande på så jag vet inte om det är normalt eller ej :S
#12 mina brunstade ju när de kom hit så de kanske inte hann med två saker samtidigt? jag vet faktiskt inte….
min häst han böjrade fälla i februari och håller fortfarande på… medan två andra i stallet är färdigfällda sen länge och en annan har knappt börjat.