Söker en bur i dom här måtten!
Söker en bur med dessa mått!
298cm längd
184cm Bred
90cm Hög
Har du någon eller känner någon som vill sälja sin bur så tveka inte att höra av dig!
Det var ganska specifika mått. Finns det en modell som har de måtten redan? Om inte annat är det rätt enkelt att själv bygga till en bur.
Jag antar att du redan vet att de där måtten inte riktigt uppfyller L80 (fattas 10 cm på höjden) och att illrar mår bäst av en stor yta. =)
Paulina
Aa jag har en mindre modell. Men finns det några beskrivningar hur man bygger upp en sån själv?
Det beror ju på hur du vill ha den. Men det är enkelt att bygga 4 ramar, näta dessa och skruva ihop dem. En av ramarna bör ju ha en ingång förstås. Har själv byggt en fågelbur som blev riktigt bra, och det tog inte lång tid att fixa.
Paulina
Jag har skrivit en artikel om det på papegojor. Måtten stämmer ju inte med de du vill ha, men principen för modellen kan du ju använda dig av och kombinera så den passar dig.
Paulina
Det fungerar ju som en rastningsbur eller dagbur ute på sommaren. men som det sägs, 10 cm saknas på höjden för att vara riktigt godkänt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
En bra start =) På de flesta bygghandlar sågar de upp efter de mått man vill ha; enkelt!
Paulina
Den buren du har är vad vi här kallar en stor kaninbur för utomhusbruk. Dessa ser man ibland inne på blocket, abc-annons och liknande sidor, tror att det bara var ca halvåret sedan jag såg en liknande bur på en av dessa sidor för bara någon 100-lapp. Så kolla in dessa sidor så hittar du säkert nått liknande iallafall.