han har börjat snacka mycket
När jag är ute med Ricky så har han börjat poppa en hel del isynnerhet när han springer utan koppel och ska jag inte visar honom vilken väg vi ska då poppar han precis som att han frågar om vägen.
Sedan när vi kommer ut ur buskarna till dom riktiga gångstigarna så sätter han fart och springer samtidigt som han poppar. Jagar jag honom då så poppar han ännu mer så det handlar om lek det har jag räknat ut
när vi kommer till trädgården så har han sin stubbe som han gräver under och jag min som jag sätter mig på och väntar när han har grävt färdigt så kommer han bort till min stubbe och snackar väldigt mycket samma inne i trädgården där sätter jag mig på uterumstrappen och låter honom springa fritt och efter ett litet tag kommer han studsande över gräsmattan och börjar poppa när han hoppar upp i mitt knä
Nån med poppkunskap som kan tyda språket ?? 
mina tankebanor går lite så att roligt det har han och han vill berätta att han är med och när han är färdig med grävandet och liknande
Vad roligt! Jag tolkar det som en positiv upplevelse från hans sida. När Chade var lös poppade han mer än när han hade sele+lina också, och jag tyckte att han verkade ha mycket roligare helt lös, när inget kunde fastna. Speciellt när vi gick till ett annat ställe gick han bredvid mig och snusade samtidigt som han poppade för sig själv.
Exakt vad det betyder vet nog bara Ricky, men glad är han nog ;)
Paulina

Säger som Aviendha. Exakt vad han säger vet nog bara han.
Men det låter helt klart som att han poppar för attt han är glad.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Att han har skoj det vet jag, jag bara skramlar med selen så kommer han springande.
han poppar när vi leker inne oxå det har han alltid gjort
men detta är mycket det är det som är det roliga
det snackas hela tiden
och om jag poppar en gång så svarar han direkt
Är han kastrerad? Brunstiga hanar poppar mer.
Sara
jodå han har inga kulor kvar har är 4-6år gammal
fd omplacering
det enda jag kan tänka mig förutom att snacka med mig kan vara att det kan finnas vildiller i krokarna
Ok, ja då är det säkert för att han trivs gott och det luktar spännande. 
Sara

Vad kul med en som pratar. :) Jag önskar att Birdie kunde göra det mer, men men det kommer säkert med tiden då jag ändå trots allt inte haft henne så länge. Så jag tror säkert att det kommer mer med tiden. :)
#7 Bogey har heller inte varit direkt pratsam, men nu på vårkanten har börjat låta lite mera. Speciellt på morgonen då det är dags att väcka lillmatte. Då poppas det för fullt medan man trampar runt på henne, nosar henne i öronen och man försöker borra sig ner under hennes täcke :-)

#8 hehehe Tänk om Birdie kunde göra likadant här, men här börjar morgonen oftast vid 2-4 med att leka hennes favorit lek och då vill jag bara dra filten över huvudet (jag sover oftast på soffan numera så jag kan ligga och lyssna på film och att jag kan ha hennes bur öppen så hon kan komma ut om ho vill ilket hon inte kan för tillfället om jag ligger i sängen då det inte är städat i sovrummet och får katterna ej ligga hos mej blir det himla liv ;P) och önska att hon inte fanns typ. ;P Men så fort jag ha vaknat så är det lite lek och sen kan hon gå in och lägga sej igen (då har hon ju väckt mej och gjort så att jag oftast inte somnar igen. ;)