Illerbajs = Skrämma bort djur?
Var precis nere i djuraffären för att käka lite gott till ödlorna.
Butiksägaren vet sedan tidigare att jag har iller och han undrade om han fick ge mitt nummer till en annan kund.
Varför? Frågade jag.
Då sa han att han hade en kund som ville ha mitt illerbajs "För at skrämma bort andra djur"
Funkar detta?
Har hört att det ev. skulle funka att skrämma bort möss och råttor med. Vet inte säkert dock.
usch låter inte alls trevligt :S

Jag har fått flera sådana samtal, när jag haft annons på valpar.
En kvinna hämtade en burk sparat bajs för att sprida ut i sin trädgård mot kaniner. Vet dock inte om hon fick bukt med problemet ;) Fick en blomma som tack i alla fall :)
#3 okej, ja det kanske fungerar
Hört om lagerlokaler som haft råttproblem som la ut illerbajs och det funkade.
Jag tror då inte alls att det fungerar. När illrarna vart uppe hos min pappa mest frekvent har det rört sig om timmar i trädgården och det tunnelsystem av gångar de hade i flera dagar i sträck. Likaväl kunde man se möss och råttor springa runt där när illrarna gått in, och där var det kiss och bajs, hår och lukt från illrarna så det räckte och blev över.
Paulina
Funkar inte! Har lagt ut bajs i stallet där mina kaniner bor, och varken dom eller mössen som bor där bryr sig ett smack…

funkar inte på sorkar!
Fungerar alldeles utmärkt på mullvad.
Det beror på vad illern äter om det funkar eller inte verkar det som
Går den på torrfoder funkar det inte varken på mus eller mullvad men det skulle inte förvåna mig om det funkar när illern äter barf
Både jag och grannarna har provat och det funkar inte eftersom ingen av mina illrar har gillat kött.
tack och lov funkar dom gamla klassiska knepen
Har tillochmed sett en natt i hallen att Gubben numera död mötte en mus dom stannade till och tittade på varann och vände sedan och gick åt varsitt håll och där stod jag och fattade ingenting 
har själv illerbajs mot möss
Irma barfar till hälften, och det hjälper inte. Mössen kommer in i huset via sopskåpet trots att jag kastat ner illerbajs där… Fast när dom kommer in i köket är det klippt! Tre vassa kissar!
#12 Irma hjälper inte katterna då?
När det här med mullvad testades så gick inte våra på rå föda och det fungerade. Men det räcker inte med att bara lägga ut bajset när det gäller mullvad. Det ska blandas med vatten och det vattnet ska sen hällas i marken. Den som testade "illerbajsmetoden" gjorde detta med sitt grönsaksland och dom plantor som han skyddat med illerbajsvattenb fick vara i fred och enligt honom så syntes det precis var mullvadarna tvärstannat och vänt på klacken. Orsaken till att han sen inte fortsatte med det här för att skydda sina grönsaker var att det skulle ha krävts såna enorma mängder illebajs att det inte var realistiskt möjligt att samla ihop så mycket.
#12 Har du lagt ut färsk bajs? Enligt dom jag pratat med så känner mössen av om det är färskt eller inte. Och om det inte är färskt så avskräcker det inte. Dvs även om man lägger ut färskt illerbajs så måste det bytas ut så fort det torkat…
#13 Jodå. Lusse, min hankatt, dödade en under köksbordet. Han åt huvudet och Irma åt resten… Urrk!
#14 Nästan varmt… Luktar inte kanel i vaskskåpet direkt…
#14 Då blir det kontinuerligt utlägg då, för det torkar in i vassen fort måste jag säga. :-)