Söker en iller hona
Hej jag är intresserad av att köpa en iller hona, spelar inte någon större roll hur gammal hon är, men hon måste vara handtam.
Hör av er!
Var bor du?? Det är alltid bra att veta

Haha, var lite ivrig när jag skrev, glömde säkert att skriva fler saker, men jag bor i göteborg, i partille för att vara mer exakt. Men skulle kunna hämta upp en iller i närheten av enköping.
Finns en hona i Vårgårda.
Ska se om jag kan putta upp tråden för dig.
Sara

jo jag känner till den och har pratat med henne, men den är inte chipmärkt eller någonting… så 1400kr är lite dyrt…
Hon kan inte tänka sig att gå ner i pris?
Har för mig att hon har annonserat förr.
Sara

Har hon dessutom varit i brunst ett tag så krävs det ju kastrering ganska omgående också.

Det finns en steriliserad illerhona på zoonen.com som eventuellt är till salu, du kan ju maila in ditt intresse där
Be a rainbow in someones cloud

Finns det inte någon illeruppfödare i göteborgs området som nyss fått valpar?
Fast en valp lär inte vara billigare.
Sara

nehe… vet inte vad jag ska göra då… det verkar ju vara jätte svårt att hitta en iller…
Det finns illrar men de kostar.
Det finns en äldre herre vid namn Ozzy som behöver hem, kan det vara intressant?
Sara

Det är sällan svårt att hitta illrar. Det finns omplaceringar hela tiden. Det går lite i vågor men just nu finns det ju både på zoonen, blocket och även här inne. Valpar kommer varje vår. En hemuppfödd valp som är chippad och vaccinerad kostar ca 3000kr. Vissa uppfödare gör inte sådant och då är valpen billigare. Sen är det ju upp till dig att besluta dig för vad för sorts valp du vill ha. Men ska man köpa en valp av vilket djurslag det än är så ska man ju inte gå efter vem som bor närmast utan den som har valpen som passar en. När jag köpte hund för massa år sedan så valde jag ju först ras, och sedan vilken uppfödare jag ville köpa ifrån. Sen åkte jag dit och hälsade på. Samma bör man göra om man ska köpa illervalp.