Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 440 ggr
knasluvan
0

hjälp två gröngjölingar?

sambon o jag har länge tänkt skaffa en iller.

så vi har läst och läst och läst lite till.

sedan åkte vi på iller träff, vilket var en underbar upplevelse från att aldrig ha mött en iller på riktigt till att få hålla i en riktig liten krabat. "underbart"

*tack till

Starshine ferret tejerna för att ni stod ut med alla frågor Tungan ute*

vi förstod att vi behövde få veta ännu mera så nu e min fråga denna,

vad är bäst ? omplacerings iller? valpis?

sedan nästa fråga.?

är där någon som vill ställa upp på att låta två gröngjölingar få se hur illrarna beter sig i hemma miljö?

känner att de e bäst att ta reda på så myckat som möjligt.

och om där finns valpar eller omplaceringar får ni väldigt gärna höra av er // tack på förhand

mvh knasluvan med sin knasboll

GLAD PÅSK!!

MimmieM
0

Vart i landet finns ni någonstans då? :)

Carpe Diem

sarae
0

Det var trevligt att få prata med er! Tyvärr är det som vanligt stressigt på utställningar, så samtalen blev något hackiga och osammanhängande ;)

Bor ni i närheten av skara så är ni välkomna hem till mig, för att se mina lurvar in action ;)

knasluvan
0

vi finns i fina västervik!

Aviendha
0

Synd att västervik liger en bit bort, just nu vill jag leja ut mina två tills febern lagt sig Oskyldig

Ang omplacering vs. valp så tror jag att det är mycket personkemi. En valp kan dock behöva mer tid och uppfostran, men det kan lika gärna vara tvärt om ;)

Dessutom brukar det dyka upp många unga illrar som omplaceras i slutet av sommaren/hösten.

skrollan
0

Vi åker ner till vimmerby imorgon, ännu inte säkert om illrarna följer med ner dit, men följer dem med så är ni välkomna dit och träffa dem.

mandariiin
0

kopierar det jag nyss svarade i ett annat inlägg:

jag har själv haft iller i ca 3 år, och har tre omplaceringar här hemma (har haft yttligare två stycken förut), men jag känner mej absolut inte redo för en valp än. och jag har sagt det att om jag hade skaffat en valp som första iller, då hade jag nog absolut inte haft iller i dagsläget. tycker att det är väldigt skönt att slippa det där med trots ålder, och den grundliga uppfostran som måste göras när dom är små. för att sen även slippa brunsten innan kastrering. hade en hona som jag var tvungen att kastrera, då hon var under året när jag tog över henne. och jag slipper gärna den lukten m.m. ett tag till….

så jag rekomenderar en omplacering på drygt ett år som första iller :)

jag finns i sundbyberg, sthlm om ni "har vägarna förbi" och vill se mina små ludna, och resten av mitt zoo här hemma :P