Mayas småkakor 3 veckor.
Idag är småttingarna 3 veckor och viktnoteringarna är som förjer… Daisy 119 gram. Melba 121 gram. Ljus grabb 140 gram. Mörkare grabb 150 gram!!!
Idag fick de besök av Ingunn och Brian, Daisys matte och husse. De var så gulliga och kom med påskägg till oss. Tack så innerligt mycket :) (Jag har varit för trött för att tänka på ägget. Alex älskade chokladkaninen som var fylld med minismartis)
Daisy verkade gilla sina nya ägare och knorrade inte det minsta :)
Alla har fått smaka på valpröra idag, det var inte uppskattat, men det ger sig snart ;)
Förlåt att ni fått vänta på veckorapporten, men jag känner mig lite skör idag ;)
Lite bilder blev det i alla fall. Här kommer liten Melba.

haha, vilken underbar bild den sista var!
Öppnar dom ögonen snart ? 

#5 Det dröjer minst en vecka till
. Jag längtar också!!!
#6 Då får du plåta dom i massor så vi får avundas här hemma :D

Åååååh dom små raringarna
Dom växer ju något helt otroligt. Jisses vad man längtar till att få hem lille Silke.

nemen oj vad dom växer
Är så avis! Vill oxå kunna åka å hälsa på dom små:(
Är otroligt glad att du håller oss uppdaterade med massa mysiga bilder hela tiden iaf:)
Ja nu måste du ha mycket att göra där hemma med alla valpar
Stort grattis till Salsa:)
Tack så mycket för att vi fick komma och hälsa på idag, trots en tuff natt för er. Det var otroligt kul att få hälsa på Daisy för första gången, och tack för smygtitten på de nyfödda också.
Ett stort grattis till alla söta valparna som du har där hemma nu.
Nydelige småttingser. Jeg blir så valpsjuk…

#11: Ja visst blir man sjuk. De är för söta helt enkelt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jisses har det redan gått tre veckor? Tyckte nästan det var igår som du skrev att de små kommit till världen.
Stora och fina har de blivit på dessa veckor och hoppas att de fortsätter utvecklas fint och hittar bra hem sedan =)

Åh vilka sötingar :)

Suck… sååå söta! Blir ju också valpsjuk! Tur att illrarna och katterna väcker en ur dagdrömmarna ;)

Ååååååh vill gosa NU med dom små sötisarna. SUCK vad tiden går långsamt.
Vill också känna på dom små :D Tiden går långsamt här för oss ögonskådare också jag sitter och väntar på öppna ögon bilder :)

#19 Du får så gärna komma och valpgosa om du vill :)
#20 Håll ut!!! Han kommer ju så småningom och då är han din och bara din att gosa med så mycket du orkar :)
#20 ja du har ju tur du får ju se dom in action och uppleva en för några år frammåt :)

Ja jag hoppas verkligen det. Går allt väl med boende och sånt så är han min om cirka en månad. Räknar dagarna här.
Åh vad det ska gosas när han kommer hem 
sånna sötnosar! Blir tyvärr inte ett dugg mindre valpsjuk av det här :s
#25 inga egna valpar iår Sara? Läste planerad kull 2009 men kanske blev ändrade planer..
#26 jodå… här hoppas vi på valpar för fullt ;) Men det är ett tag kvar tills dess, och valpsjuk är svårt att inte vara när man ser söta valpar på bil ,) *psst, valpdagboken är uppdaterad*
#27 får lirka in mig och kolla på vappis dagboken, funkade inte sist jag snokade runt efter alla dagar med katastrofkullen :)
Nemen! Håller med, tyckte det var nyss de bestämde sig för att låta världen beskåda dem för första gången. Tiden går verkligen fort, och de växer så det knakar =)
Paulina

Håller med om att det går snabbt!
Silke och Tabasco är redan stora och stabila grabbar. Stora huvud, breda käkar och nackar, tjocka magar och små björnramar till tassar. Atlas gener slår igenom även hos Melba som minsann inte går av för hackor hon heller ;) Daisy känns mer normal i sin storlek, kan tänka mig att hon blir en smidig och vacker liten dam. Inom en vecka kommer de att ha öppnat ögonen! Små pigga pepparkornsögon som tittar förvånat på stooora matte. Först med respekt och sen med en stilla undran… Hur ska vi kunna tugga i oss hela henne? Hmmm, var ska vi börja? Tår och fingrar kan vi kanske börja knapra på en aning, sen får vi väl jobba oss in mot mitten =))
Nejdå, de verkar bli så snälla så, inget provsmakande på matte än så länge ;)

Litet provsmak kommer nog ändå någon gång
Kan ju faktiskt hända att du smakar gott 

#22 Vet inte om jag vågar, finns ju en stor risk att några valpar slinker ner i väskan av misstag ;) Boston hade nog gillat det, men dom andra tre odjuren hade nog tyckt det var pest och bestämt satt ner tassen.
Sjukt härliga bilder.

Gud vad de växer. Otroligt söta bilder! :)

#32 Nja, du kan ju ha tur, så att alla fyra bajsar gult kladd på dig och du rusar ut, glad och tacksam att du sluppit valpar =))
*Fniss*
hur går det? börjat öppna ögonen ännu?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Längtar enormt till dom små börjar öppna sina små gluttar för första gången 
Haha, du får akta dig när de börjar marinera dig i vetegroddsolja för att du ska vara lättare att förtära Lillan ;)
Paulina

Fniss! Jag blir inte orolig förrän de får för sig, att panera mig i torrfoder, för smakens skull, eller möjligen för att få mig lite mer knaprig ;)

guuud va långsamt tiden går!
Vill åka å hämta min lilla pojke nu:)
Dom e ju så otroligt söta hela bunten

Håller med dig lindzor, tiden går aaaaalldeles för sakta. Nu när jag har fått klartecken om boende så längtar jag så enormt mycket till jag får hämta hem min lille pojke. Min lilla Silke

Vilka mysbollar! De har ju växt till sig en del sedan jag var hos dig Lillan =)

Visst har de blivit stora! De ökar på varje dag :) Vägde grabbarna för skoj skull igår, 195 och 185 gram!!!! Om bara 4 veckor kommer de att väga ½ kilot:)
I morse tassade jag upp och kikade in i köket. Såg först inte Salami, men sen hittade jag honom. Han hade hoppat in i hagen. Det var så gulligt att se hela familjen samlad. Salami låg beskyddande bakom ryggen på Maya och sen 4 diande småttingar på rad =)) Tyvärr så hörde Salami mig och hoppade ut, väl medveten om att han inte ska husera där inne egentligen, så jag hann inte ta foto. Men jag misstänker att han har sovit med sin familj de senaste nätterna, för hans matskål har varit märkligt orörd på morgonen, medans Mayas varit nästan tom =))
Jag ska inte blanda mig i deras familjeliv, så länge Maya inte har något emot hans närvaro, får han väl mysa med sin familj som han vill ;)

Herregud vad gulligt! Vilken drömbild det hade blivit! =)

Åååh vad man önskar att man hade fått se något sådant. Synd att inte kameran hann fram, det lät hur gulligt som helst. KÄRLEK 
gud va söta! Är dessa till salu? i så fall så är jag intresserad! bara att höra av dig! tack /Steffie
Nämen åh så sött. Synd att du inte hann ta bild på det, det skulle ha blivit en jättesöt bild. Han tar sitt ansvar som pappa hihi 
#45 De enklaste brukar vara om du själv mailar uppfödaren och berättar lite om dig själv m.m.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
ja precis, men hittade inte så bra på den här sidan! men nu såg ja, dock så såg jag också att hon bor i malmö, jag bor utanför stockholm :( synd.
#48 Kunde vart värre finns folk här inne som åkt långt utanför sverige och hämtat illrar ^^
Ja det förstår jag! svårt att motstå!! dock tror jag inte mina päron går med på en sån resa ner dit! :( men hittade faktiskt en annan uppfödare, vid stockholm, fast dom hade ännu inte fått en kull men dom ska få en 2009 ! :D

Hi hi! Ddet såg onekligen både romantiskt och ansvarsfullt ut, men frågan är om det inte bara var för att stjäla lite värme från Maya och passa på att sno hennes kycklinghjärtan;)
#51 Haha, ja det förstår, men vi kan ju tro (och hoppas) att det va för att mysa med valparna.
Sen kanske han tycker att det är tråkigt att sova ensam på natten?
Krama om alla valparna från oss! 

Jisses vad dom växer =)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Åååååh vad spännande
tror han tänkte som så här Lillan, jasså vad det så hon såg ut, ja jag behöver nog inte oroa mig så jag kan lugnt blunda vidare ett tag till 

#59 ha ha, alltid lika snäll och go :)
Har du funderat på en karriär som diplomat =))
Tack och kram på dig.
#60 Om han inte såg förskräckt ut och knep ihop ögonen extra hårt och verkade tänka; Det är bara en mardröm, det är bara en mardröm….
så är det nog som Goseiller skriver :-)
I annat fall får du nog börja fundera… ;-)

#60 Hahahaha jo det hade nog vart nåt 
#61 Du är för rolig du Bogey 
#56 Vilket gap!
Längtar tills jag får gosa in näsan i Melbas päls^^

Vill vill vill åka å hämta min lilla knubbiga ögonsten nu!!
Är en otroligt vacker familj detta

Jag vill vill vill också åka och hämta min bebis nuuuuu 

Den ljuse killen är nu bestämt min lilla knubbis Silke 

Jag håller med, bilderna gör inte att man längtar mindre direkt. Det är nedräkning nu till vi får hem vår söta päls 

Lyllos alla som får hämta sina små en vecka tidigare. Men den som väntar på något gott………….väntar alltid åt h*lvete för länge 

Skulle vara lyllos alla som får hämta sina en vecka tidigare än vad JAG får. Har varken ekonomisk möjlighet tidigare eller skjuts ner till malmö tidigare. 
#68 Jo ibland känns det verkligen så, men du får tänka på hur underbart det kommer att bli när du får hämta hem honom.
Det ska bli fantastiskt att få se Daisy utforska sitt nya hem när hon kommer hem till oss. hihi

Ja det ska bli underbart att sen äntligen få hem honom. Jo det håller jag med att det ska bli så kul att få se min Silke utforska stället vi ska bo på under sommaren. Tror vi båda kommer att trivas utmärkt då det finns ett stort skogsparti som vi kan utforska med när det är fint kvällsväder.

Naaaaaaaw äntligen dom små spjuvarna
Gudarnas skymning vad söta dom är 
Tror du Melba har öppnat ögonen tills på lördag Lillan?
Ooo hihi dom där första små plirande blickarna är ju såå underbara :)

#75 Jadå, det tror jag absolut att hon har. Hon måste ju få se sin blivande matte :)
Jag håller med er, det är något alldeles speciellt när de öppnar sina ögon och får se hela den lilla värld, som de redan bekantat sig med via nosen. Underbart!!!
Åh, vilka underbara minipeppar som börjar komma fram! =)
Paulina
Men herreguuud! Dom är ju så söta att man blir tårögd! ( pinsamt. jag är ju en hårding som kör hoj..)

Gud det växer så det knakar och snacka om att bli bara sötare och sötare för var dag som går. Tänk om jag hade haft möjlighet att få hem en sån liten goding, men det går ej just nu. Men en dag kommer det att bli fler illrar hemma hos mej, men det dröjer några år tills dess. :)
Ögonbilder 
Åh vad söt, ska bli så kul att se Daisy igen, när hon har öppna ögon, hihi