Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 935 ggr
Jennsan
0

Illerträff i Örebro 18/4

Hallå allihopa!

Jag ska ha en illerträff hos mig på väster i Örebro, lördagen den 18 april. Första gästerna får komma kl 15.00 så får vi se sen hur länge vi orkar hålla på. Alla som vill får komma. Tala bara om för mig vilka ni är och hur många illrar ni tar med er så ger jag sen ut min adress. Jag och min lilla Sigge hoppas på att ni hör av er. Varmt välkomna!

Mvh Jenny

zickan
0

Har jag råd och inte jobbar så kommer jag gärna. Tar troligen med mig Ayela och Milly.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

mandariiin
0

flytta närmare sthlm Tungan ute jag vill oxå vara med på iller träff Glad

Faxlin
0

Åhh, det där låter jätte intressant. Ska höra mig för här i Gävle om någon fler känner för att åka. Så kan man samåka ner.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

zickan
0

#3  finns det en plats kvar om ni åker via västerås så kan nog jag haka på.

Faxlin
0

#4: Är säkert inte omöjligt att ordna. Ska bara snacka med Veronica när vi träffas på torsdag och höra vad hon tycker. Så hon itne har något annat planerat då. ;-)

Audiatur et altera pars

Gasoline
0

Det va ju jättebra, hoppas bara att det går att ordna. Jag vill iaf komma, men äger ingen iller.

elinn
0

Åh detta låter spännande =)

Ska absolut kolla om jag kan ta mig dit =)

TottsiGirl
0

Hmm detta får kollas upp.. Madde intresserad av nattgäst? Flört

Om intresse finns tar jag gärna med mig foder till försäljning! Går säkerligen även ordna så att Klarsferrets kommer med sin butik med massa kul saker..Skrattande

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

VeronicaKahlbäck
0

Bor ju bara 2 mil bort så det här måste jag försöka planera in, troligtvis utan iller dock om inte någon är sugen på en ny piercing:P?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Madde
0

Nattgäster har jag ju plats för. =)) Både för elin och maria om ni är intresserade =) Ja illrarna så klart oxå.

För en gångs skull bor man på rätt ställe. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

werner
0

Aaah svårt att bestämma mig Förvånad måste se om det ens är tanke på att ta med hårbollarna.. madde tycker dom fortfarande hets kliar sig ;/

TottsiGirl
0

Kanske ska tillägga till #8 att det är jag som driver Hungryferrets.se så folk vet vad det är för foder jag säljer :)

#10 Wiie låter ju kalas :) Ska bara se till så att mina skabbisar är 1000% utdöda då såå trött på dom små äckliga krypen nu!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jennsan
0

Det är jag som ska ha illerträffen och jag vill bara säga att det är jätte kul att så många redan har visat intresse!

Självklart är alla välkomna, med eller utan illrar. Dock har jag inte råd att bjuda på en massa saker så vill ni ha nåt att äta får ni ta med det själva. Hoppas alla förstår det. Men lite gott att dricka ska jag nog kunna ordna. Glad

Jag bor i en 2:a på 59 kvm men finns det hjärte rum finns det stjärte rum. Det är bara att skicka iväg ett mail till mig när ni har bestämt er för att komma så får ni adressen då. Hoppas vi syns!

Gasoline
0

#13 Alla som ska komma kan väl ta med sig något gott att äta, och att bjuda på, så blir det lite fika till alla =)

Gasoline
0

Jag vet inte hur det är med alla andra, men för mig som är illerlös och bara längtar tills jag får träffa de små liven nästa gång så uppskattar jag verkligen träffen och tar gärna med mig några kakor eller något.

Faxlin
0

#14: Tycker jag låter som ett ypperligt bra förslag. Ett knytkalas :-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag kan ta med mig Kladdkaka. =) Några här har redan testat den och de gillar den =)

Gasoline
0
TottsiGirl
0

#17 Ooo mumms *dreggel*

Faxlin
0

#18: Jag hoppas det. Har ju inget körkort så det beror på om Elin eller någon annan Gävle bo vill ta mig med sig som passagerare :-)

Audiatur et altera pars

Gasoline
0

#20 Gud va kul att äntligen få träffa dig =P Jag håller tummarna

werner
0

Jag ska försöka komma, min sambo ville inte med han fick väll panik sist ^^ men får se ska först göra skabbkollningar och se om ena illern vill gå ur sin skendräktighet.. annars blir det inga illrar med och de blir ju tråkigt för kopparbergaren Gasoline om det bara blir massa folk ;P

Jag kan nog baka något fint, beroende på.. frågan är om man ska ta med sig mackor eller om alla vill smälla i sig tårta och kakor ^^ ska se om jag kan få tag på någon med bil annars blir det krångligt..

Gasoline
0

#22 Haha, vad gullig du är som tänker på mig =)

werner
0

#23 måste ju bli tråkigt att åka och kolla på illrar och istället får du bara se massa människor - sånna monotoma varelser har man ju sätt förut ^^ Tungan ute

Gasoline
0

#24 Haha, jo, men å andra sidan är det kul att träffa folk som gillar samma sak, eller iaf en del saker.

werner
0

#25 jo lite kul ska det bli, knappt träffat en större samling människor sedan jag tog studenten :/

Gasoline
0

#26 Lät ju smått trökigt.

kakan
0

Nu är det bara 4 dagar kvar till träffen!

Gasoline
0
kakan
0

på vänster i örebro. du kan pma jennsan så får du mer info:)

werner
0

Synd blir inget för mig och illersena.

Gasoline
0

#31 Jasså, vadför inte? =O

werner
0

#32 måste göra en skabb kontroll eftersom 2 illrar som vi har här just nu (som vi ej är ägare på) var hos en tjej innan dom kom hit och hennes illrar hade skabb för inte så längesedan runt samma veva som dom kom hitåt och sen hade hennes mejl oturligt inte kommigt fram till mig angående det så fick reda på det för inte så längesedan och jag litar inte på mitt egna omdöme så en vetrinär kollade och sa nej men jag litar inte på hennes omdöme heller nu så en annan vetrinär ska kolla och sen leta på rätt medel men saken är att vetrinären verkar lite små seg så jag får puscha på helatiden.

Jag tycker dom inte kliar sig alls mer förutom att de kliar bort vinterpälsen men ska dom behandlas (efter en massa om och men) så kommer det inte hinnas till träffen :/

TottsiGirl
0

Tyvärr kan jag inte komma på träffen åkte på att jobba i helgen suck.. Men jag hoppas alla ni andra får trevligt!

#33 Mina brukar inte heller klia sig något direkt mer när dom har skabb, jag märkte det sist av att öronen va väldigt smutsiga och efter en kik i microskåpet så visst krälade det små äckel på topsen :( Skulle vara rätt förvånad om det visade sig att dina inte hade skabb då det var just dom två illrar du har hemma hos dig som verkar ha smittat de andra när dom bodde i akuthem, så jag hade oxå letat reda på en ny veterinär eller köpt mig ett micropskåp och även kollat noga själv..

werner
0

#34 jo håller ju med men som sagt en vetrinär har sagt att dom ej har skabb, jag är skeptisk och ska ha flera som tittar jag litar inte på mitt omdöme om jag så skulle ha microskåp.. men tänkte springa förbi vetrinären idag på väg till affären och våldsgästa i hennes lokal för jag brukar inte direkt gå där ifrån på ett knyck när hon väl fått mig innanför dörren ^^

Just nu försöker få tag på ägaren eller ägarens mamma till de där två illrarna för dom är akuthem här med fast kan vara tillsammans med dom andra illrarna utan att det är krig men tycker vi snart borde ta snacket om vart dom ska sedan för min sambo drar inte jämt med dessa illrar och jag säger varken bu eller bä för dom är inte alls människotillgivna utan vill bara vara med våra illrar så jag har inget direkt band med dom, tycker det skulle vara synd eftersom de blivigt kompisar men håller med sambon att det inte kommer hålla på argumentet att ena akutillern fått en lekkompis eftersom den hon leker med hellre är med sin orginal kompis så det är en massa virr varr just.

Gasoline
0

#33 Vad tråkigt =( Kan du inte komma utan illrar då?

#34 Synd =(

werner
0

#36 Nej jag tror jag ej gör det, får bli en annan gång :/

zickan
0

Såg nu att det är på en lördag. Siste tåget hem för min del går kl 16 ifrån västerås mot fagersta. Så det är tyvärr omöjligt för mig och illrarna att komma.

Gasoline
0

#38 Vad tråkigt =(

Verkar som att vi inte blir så många..

werner
0

Nej tyvärr ;/ blev lite knas där med allt med illrarna, går inte alltid som man tänkt sig.

Gasoline
0

Har iaf bett om vägbeskrivning igår, så nu är det bara att vänta =P

Jennsan
0

Måste tyvärr meddela alla eller snarare de få som kunde komma att träffen är INSTÄLLD pga skabb!

Lilla Murmel som jag köpte i måndags var oturligt nog full med skabb!!! Det märkte veterinären när jag kastrerade honom igår.

öronskabb alltså.

Men behandlingstiden är ju 4 veckor så sen efter det i slutet på maj, början på juni kan jag ordna en träff.

Hoppas vi ses då!

Ha det så skönt i solen.

Mvh jenny, Sigge och Murmel

werner
0

#42 Otur. Får försöka komma på nästa träff då :)

Gasoline
0

Suck, jag som verkligen hade sett fram emot detta hela påsklovet =(

Faxlin
0

Vad trist. Men det blir fler gånger som sagt var.

Audiatur et altera pars

werner
0

Eftersom en massa som skulle ha kommigt drog sig ur även innan hon fann skabb på nykomlingen så kanske det passar bättre senare så det blir lite folk :) Ska försöka komma när träffen blir ska först göra en grundlig hälsoundersökning så inget dras med till träffen :/

TottsiGirl
0

Isch dessa eviga skabbisar vad dom är hopplösa! Men som sagt tur i oturen att dom upptäcktes innan träffen så slapp fler få kli i öronen!

Är jag ledig och tillgänglig så kommer jag gärna på nästa träff istället :)

Madde
0

Det var ju synd att murmel hade skabb, men det är sånt som händer.

En träff vid annat tillfälle blir nog bra. =)