Illerbajs trubbel utomhus...
Nu har min lilla Rambo bajsat minst fem gånger PÅ MIG när vi varit ute med honom när jag burit honom, när jag lyft upp eller släppt ner honom… Varför? Vi försöker jämt få båda busfröna att bajsa innan vi går ut och det fungerar. men ändå kan jag få skit på mig.. :P Jobbigt då promenaderna slutar tidigare än väntat och tråkigt. Bambi börjar sprattla jätte mycket när han vill bajsa men Rambo kan nästan ligga och sova… Vad beror detta på och kan man göra något åt det?
Aldrig hänt mig så detta och inte hört om det tidigare, om han vart rädd hade det varigt förståligt.
Det är inte så att han doftmarkerar dig för att visa världen att du är hans??
har en egen sådan modell. Molle…. han bajsar alltid på mig när vi är ute. Men den illern är ocksåmärklig. Otroligt svag muskulatur över bakkroppen, och verkar inte riktigt själv kunna känna när han är nödig, även när han är hemma (behöver jag säga att han INTE är och ALDRIG kommer att bli rumsren? :P)
Har aldrig hänt mig att någon har bajsat eller kissat på mig när jag har dom uppe. Mina illrar brukar börja skruva på sig när dom vill ner, och oftast så gör dom då även ifrån sig. Bara en av mina, Aslan, har där emot kräkts på min son när vi var ute på en illerträff. Aslan var en vildillermix och var väldig nervös av sig dom första 2-2½ åren i sitt liv. Han var vid tillfället ca 1 år gammal och min son Peter hade honom i hättan då han inte ville gå med Laban och dom andra illrarna som var med, så han satt i Peters hätta under hela den ca 1½ timma långa promenaden.

Det är ingen av mina som gjort det. Jo jag har nog blivit kissad på någon gång när de velat ner och det inte funnits möjlighet att släppa ner dem.
Men att han bara gör det dä han går och står också, om jag fattat det rätt så låter det som om han inte känner att han är nödig. Bajsar han även där han sover?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#2 möjligt jag vet faktiskt inte… :S han gjorde inte det i början.. hm :P lite komiskt. haha
#3 hehe. okej där ser man. men rambo är ganska duktig hemma. kommer utanför om inte lådan är städad nog. men så fungerar ju många illrar…
#4 Han är duktig, för han kissar i alla fall inte på mig. *Skratt* Spya har jag heller inte fått åp mig… än? :) Bambi skruvar med på sig när han vill ner. Men inte rambo..
#5 nepp, inte där han sover. Om man inte låst in honom i buren för att tex städa. då kan det komma. men han hoppar alltid ut därifrån när han ska på toa.. så han verkar ju känna när han vill gå på toa. men det kanske han inte gör när han är ute? Kanske är för mycket spännande? Kan också säga att han är en hitteiller? Om det spelar någon roll?

#6: Att han är en hitteiller kan spela in. Då vet man itne vart han kommer ifrån och vad han har fått lära sig liksom.
Men annars kan det vara så enkelt att spänningen när han är ute blir för stor så han glömmer sig liksom.
Har han bajsat på dig inne någongång? Alltså hemma hos dig?
Audiatur et altera pars
#6 Aldrig hemma, aldrig inne. Bara fem gånger inomhus. Men en av de gångerna var att jag tog upp honom pårecis som han skulle sätta sig. Så då får jag skylla mig själv. :P

#8: Då låter det ju inte som om han skulle göra det för att han inte känner det alltså. för då är det ingen skillnad på inomhus och utomhus liksom.
Audiatur et altera pars
#9 nej det är väldigt konstigt. Tänkte skriva om detta här för jag ville veta om någon vet varför han gör så och om någon har någon bra ide för att få det att sluta. för "skit" kul är det ju inte. :P