Hur man får motivation att städa!!
Först så tar man och kollar lite på iFokus (se till så de inte blir för LÄNGE) Sedan väljar man ut lite schysst musik som man ska lyssna på under tiden. Sedna äter man någon godbit som höjer motivationen. Sedan tar man en snus. (om man snusar). Röker man så får man väta till städ pausen. Sedan tar man på sig skit kläder så man slipper skita ner fin kläderna. Och ja sen då, då kommer vi till den jobbiga biten. ATT STÄDA! jo då plockar man bort allt skit som är i vägen och lägegr de på en hög. Sen tar man och tar och häller upp vatten i en hink och har i lite klorin. Sedan torkar man golvet efter illerbaja. Och nu är det bara att börja damsuga. Och efter det tar man en rök paus. Sedan fortsätter man med att dammtorka och ev torka golvet. Sedan är det klart!!
Helt onödivt vetande. men har man tråkigt och försöker att skuta upp städandet så är det väldigt bra.
Nä nu J*klar städar JAG!!

håller med städs är värst önskar att msn kunde magisk trolla bort smutsen (och skolarbete som jag borde göra just nu :))

Jaa.,verkligen. De är ju synd att de ska ta sån tid!! Jag är en sådan person som vill få allt gjort på en gång. Så ja kan lixom inte bara städa lite och sedan va nöjd. Nä ska de va så ska de va.
Ja nu har jag dammsugit och städat iller bajs!! sköönt!! Då är det bara att dammtorka och torka golvet då…suck*
Blir så rastlös när det är stökigt hemma fast är så lat att här står nästan alltid dammsugaren framme..
Sara
hahha du e för rolig du smeagol! Men nästan så går det till här hemma vid städning ;)
Hmm städa har jag som ett måste i helgen. =((( tyvärr så är jag som dig inte så förtjust i och städa. Önskar man kunde klappa händerna och så är det fixat. =)
Men ack så lätt är det tyvärr inte.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
haha när jag städar här hemma när jag är ensam, så vrider jag på musiken och står och sjunger med och vickar på rumpan i takt med moppen och dansar omkring med en iller skuttandes efter mig :) haha. om ngn skulle se mig skulle de nog spärra in mig :P
yup…här drar vi på ipoden på högsta volym…sjunger tvärfalskt och dansar som en galning…inspärrning på mig med…pinsamt när folk som har nyckel hit kommit inklampande å jag inte har märkt det…snacka om att de garvat….men oj vilket jympa pass det är!

Städa??? *oförstående* Aldrig hört talas om det ordet….

haha, ja här städas det till musik. Helst så högt så att damsugaren inte hörs och barnen går ut och leker för att de tycker att mamma är för högljudd. Dock kan jag säga att inget får mig att städa så snabbt och noga som när jag blir arg. Då jäklar går det undan här hemma. Så när gubben tycker det börjar bli för mycket då retar han bara upp mig så blir det skinande rent. Hörde honom mumla något om att det börjar närma sig första advent och att det var dags att reta tanten igen. Hmm, undrar vad han vill få fram med det? 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja ha då har man städat idag. =)) Så i dagsläget har mullrarna fått vara i köket och oj vad de har lekt av sig. Så nu sover de som stockar. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Man låter hunden springa förbi och ta dammråttorna med sig på väg ut.

jag älskar att städa melwins "hörna" för han blir så glad när han får nytvättade sov-grejjer och nystädad bajslåda =)
golf.ifokus.se

Jag har suttit lite på