Våldsam brand i varuhus i Gävle
Det här läste jag nu när jag vaknade. Vet ju att elin och johan bor rätt nära.
Här är en länk till aftonbladet. & expressen. Är det så allvarligt som de talar om Elin. Tycker det är läskigt när det blir så otroligt stora bränder så att det kan skada närliggande hur. Även om de bor lite längre bort.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Vad trist på K-rauta, det är ju en väldigt ny affär i Gävle. Men det var kanske väntat. Inte den första branden runt dessa hus. Ica brann det på kajen hos flera gånger förrut och Jysk fick sina konteinrar utbrända.
Så jag är lite glad jag inte bor på Brynäs, men trist att veta att Elin och Johan bor så pass nära som de gör.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Idag på nyheterna på radion sa de att man skulle hålla dörrar och fönster stängda.

#0 Jag vet inte riktigt hur allvarligt det är Madde, jag har själv inte åkt förbi och sett något än. Men det verkade ju vara väldigt allvarligt.
#1 Vad bra att du tycker synd om oss Åsa hihi =)
Nädå skämt o sido, vi kände igårkväll att det var något som luktade rök men konstaterade snabbt att det inte var vi som glömt stänga av någon spisplatta eller liknande och sen tänkte vi inte mer på det. Läste i tidningen i morse vad som hänt och förstod vad det var vi kände igårkväll. Läste oxå att man skulle stänga alla dörrar och fönster på grund av att K-Rauta har mycket färg och plastvaror som sprider farlig rök. Fick ringa och väcka Johan klockan åtta imorse för att be honom stänga fönsterna som annars står öppna dygnet runt. Jag har inte känt av något av den farliga röken men man tänker ju på djuren som säkert är mer känsliga än vad vi är. Så nu hoppas jag verkligen att dom är ok.
Känns nästan som att jag och Johan är lite brandförföljda, vi bodde ju bara ca 200 meter från CH när det brann ner förra året. Då fick vi oxå röklukt i hela lägenheten.

haha, ja det brinner för fullt runt er Elin.
Audiatur et altera pars

#4 Haha ja det gör visst det =)
Åkte förbi där alldelles nyss när vi skulle till macken och tanka men dom hade stängt av vägen så vi fick typ åka omväg genom halva stan för att komma dit vi skulle =/
Nu låter jag kanske lite lättvindig men det såg faktiskt inte så farligt ut som det verkade om man tänker på vad som stog i tidningarna. Jag trodde hela byggnaden skulle vara nerbrunnen men så var det absolut inte, såg bara ut som att baksidan (lagret) brunnit, själva butiken såg hel ut men man vet ju iof inte hur det ser ut på insidan. Sen så blev ju Jysks och Icas butiker rökskadade oxå.

Så då blir det snart rea på Jysk. Där man får köpa rökskadat. hihi
Audiatur et altera pars

Haha och på Ica borde dom ha överflöd av rökt korv och skinka =)

hehe, ja du får väl ta dig en tur dit. Du som har nära. ;-)
Audiatur et altera pars
Hörde på radion idag att det har brunnit på ett ställe till i gävle. Troligtvis anlagd. Hmm verkar som ni har en pyroman i gävletrakten.

Skönt att man inte bor där. Vad hemskt. Hoppas de får tag på honom så att de som bor i Gävle kan andas ut.
Konstigt nog brukar detta fenomen komma varje sommar i Gävle. De måste ha ruggigt tråkigt de där.
Audiatur et altera pars

Usch ja, en pyroman, vad hemskt. Och fasansfullt nog verkar han hålla sig runt om på Brynäs. Innan branden på K-Rauta så brann det nere i hamnen och förmiddagen efter på Måsbergets idrottsplats och nu två ställen till. Artikel
Och Ch-branden som jag skrev nån rad om i tidigare inlägg stod det oxå om idag i tidningen. En gullig artikel =)
Fick lite inofficiella skvaller uppgifter idag när jag var till frissan. Min frisör hade åkt hem med en taxi under den aktuella dagen och taxichauffören hade pratat med en polis. Vittnen hade tydligen sett 3 unga (12-18 troligen) pojkar springa från platsen strax före första larmet. Men polisen har ännu inte valt att gå ut med detta, så jag vet inte sanningshalten i det, vi får väl se!
Amor vincit omnia

Ja, man kan ju alltid hoppas att dom tagit rätt kille =)

Ja jag kan ju inte påstå att man måste vara särskilt smart om man försöker tända eld på en bil alldelles utanför polishuset. Men han är ju inte frisk heller…
Undrar hur det har gått med det här.
Om det var rätt person som de grep eller om det var någon annan.

Har faktiskt ingen aning, stog ju i tidningarna när han blev gripen men sen dess har det varit helt tyst om det hela så man börjar ju undra.
Ja det är väl typiskt att de tystar ner saker. Men bränderna har väl slutat härja?? =)

Nja, inte riktigt. Det har varit några soprum och en lekstuga på ett dagis för några dagar sen som brunnit. Men inga fler stora bränder iaf.
oj den här tråden hade jag helt missat på ett tag. =)
Har ni hört något om det här nu?? Det har ju gått ett tag sen sist.