Albino hona säljes
Jag har en halvlånghårig iller hona som heter Pärlan men kallas för Vitisen, hon föddes i juni 07 och kommer från en uppfödare nere i Skåne. Hon är vaccinerad och steriliserad, hon har ingen stamtavla. Hennes temperament är ganska hetsigt och hon kan bitas, hon är inte förtjust i att gosa utan vill mest springa runt och busa. När det gäller hennes bitande så har jag tränat väldigt mycket med henne, i början kunde man inte ens lyfta upp henne, men nu kan man lyfta upp henne och klappa henne. Den som köper henne måste ha stort tålamod samt illervana då hon kommer behöva fortsatt träning.
Du som köpare ska ha mycket plats, tid, förståelse och kärlek till illrar. Själv har jag böjat ett nytt jobb och känner att det inte finns utrymme att ge henne allt hon behöver. Har haft ute henne på annons på blocket men fick enbart svar av personer jag inte fann lämpliga och nu hoppas jag att jag har större tur här där folk brinner för och har stor kunnskap om illrar.
Vid intresse maila mig på: susanna_mill@hotmail.com
(Jag bor i Halmstad och kommer inte köra för att lämna henne, den som är inresserad kommer och hälsar på henne hemma hos mig innan affär.)
Be a rainbow in someones cloud

Har du varit i kontakt med uppfödaren? Hon kanske kan hjälpa dig med ett nytt hem eller att ta henne tillbaka.
Önskar dig lycka till med att hitta ett hem till henne i alla fall. Hon är jättesöt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hej tack för att du svarade, jag är tacksam för alla tips och råd jag kan få. Var i kontakt med uppfödaren för några månader sedan för att se om han hade några råd men han sa bara att när det föddes nya valpar kunde jag få en ny och det är inte det jag vill. Han är nog vad man kan kalla en farmare som föder upp illrar i stor skala och de sitter i ganska små burar så jag vill absolut inte lämna tillbaka henne dit.
Jag tror hon var cirka ett halvår när jag köpte henne så jag förstår att hon behöver mycket kärlek för att kompensera denna dåliga start i livet. Läste på om en massa tips angående bitning här på forumet och har nu börjat skrika som en iller när jag blir biten och hoppas att hon ska förstå att det gör ont på mig och bli lite mildare i sitt sätt.
Jag har förhoppningar att hon ska bli lika söt som hon ser ut =) och jag släpper inte iväg henne annat en till en riktig illervän.
Mvh Sanna

#3: Har du ingen illerkunnig som är van att hantera lite vassare illrar i din närghet? Då brukar man kunna få hjälp att komma över det här. Så kan det kanske lösa sig för er och du kan ha henne kvar. Det låter ju trotts allt som om det vore det du helst vill.
Vet illrar som fått åka iväg på uppfostring hos vana illermänniskor och sedan har man hjälpt ägaren att också köra samma metod. Och det har fungerat bra i de flesta fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tyvärr finns det ingen i min omgivning som vet något om att träna bort oönskade beteenden hos illrar. Har verkligen försökt mycket själv men nu vill jag att hon ska få komma till ett nytt hem, jag tror inte att vår kemi stämmer, vill att hon ska få vara hos någon som kan få henne att blomma ut till full potential.

jag tycker verkligen att det är så synd att hon bor så långt bort, då jag verkligen är intresserad av denna lilla tjej 

Hej
Tänkte bara meddela att denna annons inte är aktuell längre. Pärlan ska flytta till en trevlig tjej med stor illervana.
Mvh Susanna