Iller iFokus

Iller

Etikett: berättelser
Läst 198 ggr
UlrikaG
0

Jösses! Nu höll jag på att....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…bli av med en iller!!

Fredrik skulle gå till soprummet med skräp, lite kartonger och sådant.

Sol och Sunniva var nyfikna som vanligt :)

Ut genom dörren går han med alla kassar etc och stänger dörren. Sunniva följer med mig ut i köeket.

Sedan öppnas dörren igen och Fredrik står med Sol i handen. Då har hon hoppat in i en låda och skall förlja med till soprummet.

Tycker hon, men inte jag :)

En annan gång bestämde hon sig för att följa med Fredrik till jobbet. Hon hoppade ned i väskan och han märkte inget förrän han var längst ned i trapphuset.

Tack och lov såg han då hur hon stack upp huvudet den lilla skiten :)

Smeagol
0

Oj då. Villken tur att han fick syn på henne. Ha tänkt så där många gånger om smeagol. Han har en tendens att hoppa ner i väskor.

Läste om en katt som hade hoppat ner i sin mattes bag. Hon hade inte märkt nått. Hon skulle ut och flyga. så hon flög över halva landet. När hon skulle lägga väskan i bilen så märkte hon att de pep. Och hon uppnade väskan och till sin stora förvåning var hennes katt där i. Katten var lite yr, hungrig och törstig men annars var det bra med den. som tur var!!

Shelby
0

Min katt (unge) somnade i min skolväska en gång och hängde med till skolan, men jag fick gå hem med henne nästa rast… Men hon tyckte det var jätteskojigt =P

Faxlin
0

Oups, så det kan gå. De är snabba de små liven.
I går höll jag på att bli av med en kattunge. Illern var lite väl snabb. Tur att katten är snäll och inte rev henne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars