Iller tillsammans med katt?
`Vi funderar på att skaffa en katt. Är det någon som har koll på hur illrar o katter fungerar ihop. All info är välkommen
mvh

Det finns väldigt många trådar här inne om just detta ämnet. Man kan väl sammanfatta det med att det är väldigt individuellt beroende både på illern och katten. Ifall någon av dem varit vana vid andra djur tidigare, vilken ålder de är när de introduceras osv. Jag har nio illrar och fyra katter. Alla går ihop förutom en iller som hatar katterna. Så när han är uppe och busar så går katterna nån annanstans. Annars kan allihopa trängas i soffan med mig.
Katter är rätt duktiga på att fly undan pestiga illrar. Mina illrar och katter har alltid tolererat varandra.

Jag har två katter, den ena som är 10 månader tycker Birdie är hur rolig som helst- katt först och iller sen, men den andra katten som är 4-5 år hatar min idé att skaffat Birdie, men hon tar till flykten upp i fönstret i vardagsrummet när Birdie är ute- Birdie är 2-3 cm för kort för att komma upp i fönstret och det retar fortfarande Birdie till max att hon inte kan komma upp där.