Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1855 ggr
Sara
0

OT - Vill bara ha och ha?!

Det här inlägget gäller inte illermänniskor specifikt utan människor i allmänhet.

Jag upplever det ofta som så att folk ska ha och ha utan att lyfta ett lillfinger för det. Dessutom ska det i praktiken vara gratis och det är ofta gnäll om hur allt skulle kunna göras bättre.

En förening (inte illerförening) jag är med i hade i år problem att få ihop en styrelse. Iof så är det en liten förening (ca 40 medlemmar) och vi är 9 i styrelsen.

Iaf så gnäller folk på att det inte händer så mycket men de vill absolut inte sitta i styrelsen eller vara med och fixa aktiviteter. De vill ha och ha och ha men inte göra nått och inte får det kosta så mycket.

Jag märker av samma sak inom illervärlden. Föreningarna är inte bra pga det och det, utställningarna är för få och det borde ordnas med avelsamarbeten hit och dit.

MEN ingen vill engagera sig i föreningarna, folk anordnar inte några egna utställningar och något ordentligt avelsammarbete har jag inte sett röken av (förutom SIVs forum).

Ang aveln så anordnades det en träff i Gbg för några år sedan där det talades en hel del och de skulle träffas igen. Har inte hört nått av det från dem som skulle hålla i det (privatpersoner, ingen förening).

Samma gäller Iller.ifokus, här gnälls det titt som tätt om hur sidan sköts av Åsa. Men det är ingen annan (förutom Sarae) som fixade ett eget forum.

Min poäng?

Att det är mycket snack och liten verkstad hos många.

Konstruktiv kritik är alltid bra men ofta så blir det bara gnäll, gnäll, gnäll och visat missnöje i stället.

Angående illerföreningarna i Sverige så har de fått oförtjänt dåligt rykte, detta antagligen genom att folk lyssnar till skvaller.

Sara

FerretCrow
0

jo det e ju lite sant i det du skriver men låt då folk hnälla och lysstna inte på det helt enkelt. Jag går ju som sagt inte med i en förening och slösar pengar på medlemsavgift när föreningar har träffar och utställningar 100mil ifrån mig som jag inte kan komma på.

Zandra---83
0

Men det är ju ofta så med allt att det går via rykten vare sej det är en bra sak eller dåligt. Det är ju något man helt enkelt får räkna med om man gör något. Så tål man inte att det går rykten ska man lägga mer allt, då är man inte rätt person att hålla på med det man gör!

Sara
0

# 2 Naturligtvis går det rykten om det mesta men man måste ju inte lyssna på dem eller hur? Man kan ju tänka själv och få en egen uppfattning.

Om alla lyssnar på rykten och ingen orkar engagera sig så kommer utställningar/föreningar i allmänhet bli färre/mindre för att tillslut försvinna.

Sara

Zandra---83
0

Men det är ju det samma som om en uppfödare skulle ha bra ungar, då går det ju rykten om hur bra de är, det samma gäller ju det negativa rykterna. Du får helt enkelt lära dej ta det eller lägga ner. Det är inte mycket du kan göra åt det, det kommer alltid att finnas både bra och dåliga rykten, det är något man helt enkelt få lära sej leva med!

Sara
0

# 4 Så därför ska man inte tala om det tycker du? Man ska acceptera allt och hålla tyst? Det är alltså helt ok att lyssna på dåliga rykten istället för att bilda sig en egen uppfattning?

Jag tror att man genom att diskutera och föra upp ämnen till diskussion kan ändra människors tankar och agerande genom att visa på andra åsiker och tankesätt.

Just nu tycker jag att det här är något jag vill diskutera och då gör jag min röst hörd. Stör du dig på det så får du lära dig att leva med det eller sluta läsa.

Sara

Zandra---83
0

Men när det gäller dåliga rykten då kan ingen acceptera det, men när det är bra rykten då är allt som det ska. Men du vill ju hela tiden ha bra rykten och då är allt som sagt som det ska, men är det dåligt så ska det direkt diskuteras!

Madde
0

#0: Ibland finns det faktiskt folk som vill engagera sig (jag var en av dem) men pga av att andra bara motarbetar en så försvinner ju engagemanget för att orka vara med i en förening, att orka ordna en utställning, att orka vara i en värld av så mycket skitsnack.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sara
0

# 6 Oftast så är de goda rykterna inte påhittade.

# 7 Vad är att motarbeta? Motarbetar man någon genom att ha en annorlunda åsikt och stå för den?

Det som är så bra med en styrelse i en förening är att ingen bestämmer, utan om det är flera åsikter så röstar man om det och då vinner majoriteten. Hur kan man då bli motarbetad av en enda person även om just den personen inte håller med en?

Sara

FerretCrow
0

#8 men ska man nu vara med i en förening så styrker man ju det föreningen gör och gör då föreningen något jag inte stödjer då är jag heller inte med, så enkelt e det ju

Zandra---83
0

#8Var inte så säker på det! Jag har varit med om att det varit påhittad flera gånger om. Min erfarenhet säger mej att de goda oftast är mer falska än de dåliga. Du är verkligen för godtrogen.

Sara
0

# 9 Självklart. Men vad gör föreningarna som du inte kan stödja? Eventuella bråk mellan medlemmarna är inte samma sak som föreningarnas arbete.

Sara

FerretCrow
0

#11 det var mer riktat mor det du svarat till Madde. men acceptera bara att jag inte vill vaa medlem i er förening då jag inte finner någon nytta att sponsra träffar jag inte ens sj kan åka på eller inte stödjer olika saker i föreningen, alla har olika saker acceptera och sluta älta det som en ettrig pitbull terrier. =P

Sara
0

# 10 Haha, godtrogen, tja du känner mig säkert väl nog för att lägga den kommentaren. *ironi* Snacka om att tro sig veta allt.

Jag skrev oftast, inte alltid.

Naturligtvis finns det dåliga rykten som är sanna oxå, tyvärr. Min åsikt är att man inte ska lyssna på rykten utan bilda sig en egen uppfattning om folk m.m. Men om man ändå känner sig tvingad att lyssna på ryktena så bör man ju iaf inte sprida saker vidare som man inte själv har en förstahands upplevelse av.

Sara

FerretCrow
0

ta folks åsikter bara med en nypa salt och stå för vad du tycker. du tycker visst föreningen är bra okej var då med, men du kan inte tvinga andra att tycka om den. vad denna förening än gör kommer jag aldrig bli medlem av flera orsaker jag redan skrivigt

Sara
0

# 12 Men varför svarar du på vad jag säger till madde? Det hade inget med varken dig eller din motvilja mot föreningar att göra.

Mitt inlägg #0 var inte riktat till dig utan till folk i allmänhet. Du anser ju (som vi diskuterat i en annan tråd) att folk har rätt att fråga om saker men jag är en ettrig pitbull om jag frågar?

Du skriver saker och sedan kan du inte svara på de frågor som kommer. Det är ditt problem, inte mitt. Personligen skiter jag faktiskt i om du är/vill vara med i en förening, men skriver man saker om något så får man räkna med att förklara sig om man uttrycker sig luddigt.

Sara

Zandra---83
0

#13 Men åter igen så gnäller du ju inte över positiva rykten utan bara om negativa, du får som sagt ta det om du gör något! Hela sammhället har fullt om rykten. Är maten vi äter bra eller dålig jag oftast går det på rykten. Är ett hyresvärd bra eller dålig? Samma sak där- rykten. Men de gnäller inte så som du gör nu över att de får negativa rykten!

Sara
0

# 14 Men du har inte skrivit orsakerna, bara nått luddigt om att du inte står för vad föreningarna arbetar med.

Sara

Sara
0

# 16 Jag gnäller (gnäller inte över huvudtaget) inte över mina ev dåliga rykten utan om rykten i allmänhet.

Varför anser du att det är så hemskt av mig att skriva att folk bör skaffa sig en egen uppfattning istället för att lyssna på rykten?

Jag skriver inte heller om vädret, om att använda vilda illrar i avel, om kärnkraft eller om man ska vara vegetarian eller inte.

Denna tråden handlar om att folk anser sig ha rätt att utnyttja/få tillgång till saker men de orkar inte lyfta ett finger och de vill inte stödja verksamheten. Sen anser jag att föreningarna har fått omotiverat dåligt rykte och jag står för den åsikten.

Sara

Zandra---83
0

#18 Ja men om du tycker att verksamheten fått dåligt rykte så finns det bara två saker du kan göra, lyssna på rykterna och göra om verksamheten eller helt enkelt skita i rykterna och köra på. Det är det valet du har, svårare än så är det inte!

Sara
0

# 19 Så jag har alltså ingen rätt att skriva vad jag tycker? Tar mitt inlägg upp för mycket plats tycker du?

Sara

Madde
0

#8: Vem sa att det gällde EN person?

Trist när man försöker engagera sig i en förening och få in lite nytt i en förening och så är allt man gör negativt. Då är det inte skoj att ta fram roliga saker längre.

Det är för mig att motarbeta. Att inte försöka se det positiva i det hela.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

FerretCrow
0

#17 jag har ju skrivigt orsakerna både i denna tråd och den andra vad är det du inte förstår av det?

Sara
0

Varför i hela fridens namn har den här tråden kommit att handla om mig som person och en speciell förening? Är det för att det är just jag som tagit upp ämnet till diskussion?

Mitt första inlägg handlar om föreningsverksamhet i allmänhet och om personers inställning till givna ebjudanden i allmänhet.

# 21 Det beror väl helt vad det är man vill hitta på för något nytt. Om man inte tycker att det finns något positivt i de olika förslagen så röstar man nej oavsätt vem det är som lägger förslaget.

Oavsätt om det var en eller två personer du ansåg dig bli motarbetad av så hade dina förslag ändå kunnat bli röstade ja till med majoritet. Det är oftast mer än tre personer i en styrelse.

# 22 I vilket inlägg har du skrivit exakt vad det är du inte är nöjd med i de olika föreningarnas arbete?

Sara

Faxlin
0

Jag håller med dig sara. Det är trist att det är så här. Och det drabbar de flesta föreningar tyvärr. Oavsett om vi talar iller eller andra djur sorter.
sedan gäller det samma sak inne på forum och sådant med. Oftast är det de som klagar värst som har minst intresse av att jobba själv och sköta sig själva. Men att påpeka brister på andra det är så otroligt mycket lättare.

Och jag önskar också att folk kunde skaffa sig egna uppfattningar istället för att lyssna på skitsnack.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

ja i flera inlägg i förra tråden texempel där vi disskuterade det

Sara
0

# 24 Glad Precis! Det gäller mååånga föreningar, inte bara iller eller ens bara djurföreningar utan de flesta föreningar bortsett från en del sportföreningar där föräldrar ställer upp.

När folk lyssnar, tror på och för vidare negativa rykten så skadar de ofta indirekt andra människor.

Sara

Sara
0

# 25 Du menar det att du inte fick den hjälp du ville ha och vi kunde ge? Ja, det är ju verkligen ett starkt skäl att ogilla hela vår förening. Obestämd

Så vitt jag vet så gjorde den person som var omplaceringsansvarig då allt hon kunde (det var alltså inte jag) för att hjälpa till. Var det inte tillfredställande så beklagar jag.

Sara

FerretCrow
0

vill tillägga sara att denna disskution från min sida är inte mot dig som person alls. och en egen uppfattning om denna förening har jag redan gjort. #27 som jag säger fick jag ingen hjälp förutom tjat om att illrarna skulle flytta till dig tillsvidare, men skitsamma, har skapat min egna uppfattning av denna förening och tycker inte den är något för mig tyvärr och sedan anser jag att jag inte ha lust att sponsra föreningen med pengar till träffar och utställningar då jag inte själv kan åka på dom eftersom dom är över 100mil bort.

Sarah
0

Jag har länge funderat på att vara aktiv i stif men kännt att jag inte orkat och att det lite tappat sin funktion med föreningar. Jag vill hålla på med avel och kanske utställningar men inte resten. Nu fixade jag slututbildningen för Johannah och hoppas att domarutbildning för fler kommer igång snart. Min tid är allt för knapp bara. Vi kommer dock att diskutera det här med utställning i stockholm när vi kommer till skara ;)

Angående avel har jag försökt få igång diskussioner om det här, men det blir bara paj och ingen verkarintresserad. Som det är idag är det endast en uppfödare i sverige som jag känner att jag har liknande funderingar som. Tillsammans med henne skulle jag kunna försöka starta någon typ av avelsförening

Sara
0

# 28 Fast den föreningen jag är med i är inte samma förening som erbjuder valppaketet.

Sara

FerretCrow
0

#29 vad roligt om ni lyckas med det =)

Sara
0

# 29 Det var ett jättebra initiativ så att det äntligen blev av att Johannah kunde bli domare och även att det förhoppningsvis bli domarutbildningar.

Precis som du gjorde måste folk ta tag i saker och ting och inte bara vänta på att det ska hända nått, att någon annan ska ta tag i det, för om alla tänkte så, ja, då blir det inte mycket gjort. Glad

Jag hoppas det blir en utställning i Sthlm!

Sara

FerretCrow
0

#30 nej men ingen av föreningarna gillar jag pågrund av samma andledningar.

Zandra---83
0

#20 Detta du tar upp är helt meningslöst då man som sagt har de två valen jag tog i #19. Mer än dessa val har man ilksom inte.

Sara
0

# 34 Klart man har fler val än i # 19. Man kan ta upp det för diskussion och därmed försöka ändra människors synsätt på att sprida dåliga rykten.

Sara

Faxlin
0

Jadu sara jag önskar fler inom illervärlden var som dig.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#36 vad är det för bra med henne d¨som det saknas av?

Zandra---83
0

#35 Åter igen så tar du bara upp det när det gäller dåliga rykten, du skulle aldrig ta upp detta om det gällde positiva rykten!

Sara
0

# 38 Ärligt talat, förstår du inte själv vilken enorm skillnad det är på goda rykten och dåliga rykten?

Varför skulle jag skriva om goda rykten? De hör inte till saken i det här inlägget, det handlar om dåliga rykten som är oförtjänta. Var i bilden kommer goda rykten in?

Enligt ditt resonemang så måste man alltid ta upp motsatsen till det man pratar om.

Sara

Zandra---83
0

#39 Ja men du skulle ju aldrig göra en tråd om goda rykten, du är bara så rädd för dåliga rykten m.m., men om du skulle få goda rykten då är det tydligen som det ska, men det är ju inte alltid som det är bra ryten det heller! Det är du som inte fattar skillnaden inte jag!

Sara
0

# 4 Nej det skulle jag inte göra. Jag skulle antagligen inte heller starta en tråd om tavlor, högtalare, moderaterna, kärnkraft….

Det är väl helt upp till mig vad jag skriver i en tråd? Om du tycker att det är viktigt att ta upp goda rykten så gör en egen tråd om det.

Du kan inte bestämma vad andra människor ska skriva om.

Sara

Zandra---83
0

#41 Men du ser ju bara allt i svart och inte vitt! Som sagt så tillhör ju dåliga rykten lika mycket som med goda rykten och som sagt du tar enbart upp det med dåliga rykten just pga att du tycker att du får det, men du säger inte ett skit om goda ryken då du enbart vill ha goda rykten, men världen ser inte ut så. Så länge det finns goda rykten så finns det också dåliga rykten!

FerretCrow
0

#42 helt rätt. visst vill man att världen ska vara rättvis. men det är den absolute inte och kommer aldrig bli

Sara
0

# 42 Men jisses, för det första så är det inte mig som jag diskuterar utan föreningar i allmänhet. Jag har personligen inget intresse av att folk absolut ska gilla mig, det är valfritt och jag umgås dessutom helst inte med människor som inte har en egen hjärna att tänka med.

För det andra kommer många dåliga rykten av illvilja och hämndbegä, något som goda rykten inte föds ur.

För det tredje så tror jag visst att man kan ändra människor genom upplysning och diskussion.

Vad har de goda ryktena med att jag anser att föreningar har oförtjänt dåligt rykte? Det hör liksom inte hit att det finns ex restauranger som har gott rykte..

# 43 Nej, världen är inte rättvis. Men genom att sluta lyssna på och föra vidare dåliga (osanna?) rykten, alltså att bilda sig en egen uppfattning istället för att blint tro på vad andra säger, är en bra början på en bättre tillvaro.

Jag tror på att kämpa för det man tycker är rätt och jag lär inte sluta med det. Accepterar du all skit i världen så står det för dig. Men man lär inte ändra på något genom att tiga ihjäl det.

Sara

Zandra---83
0

#44 Det är långt ifrån många rykten som kommer till på illvilja utan att det just är sant precis som med goda rykten som kommer till för att saker är sanna.

Sara
0

# 45 Många dåliga rykten kommer från personen som är sura på någon, vill ge igen, genom mobbning, mun mot mun metoden (en säger något, nästa spär på lite grann, nästa därpå förvränger lite till, oftast helt omedvetet och så fortsätter det tills ryktet är uppförstorat enormt) osv. Förstår du inte det så är du väldigt naiv.

Personer skadas av dåliga rykten som i många fall är kraftigt överdrivna eller osanna.

Hur ofta hör man inte om personer som är si och så bara för att den som berättar har bråkat med den det gäller. Ex: Hon är en slampa, hon försökte ta min pojkvän osv osv. Fast tjejen kanske bara pratade helt normalt med killen.

Andra exempel kan vara hur någon sköter sina djur, hur någon avlar, hur någon går hemma sjukskriven men de kan minsann klippa gräsmattan, tja, då är de nog inte sjuka utan måste fuska. Snacket sätts igång om vad som helst.

Vad är sanningen? Ja, den lär man inte få reda på om man inte var där och man kan inte ens göra sig en någorlunda riktig bild om man inte pratar med den ryktet gäller också.

Goda rykten skadar (har aldrig hört talas om det) inte personer.

Sara

Faxlin
0

#37: Bara läsa denna tråd så borde det säga sig självt.

Audiatur et altera pars

Zandra---83
0

#46 Det är åter igen inte jag som är naiv, utan de flesta av rykterna som är "dåliga är faktiskt sanna också lika väl som positiva är sanna. Men det finns få om inte är sanna av både de bra och dåliga rykterna! Så är det någon som är naiv m.m. så är det faktiskt DU!

FerretCrow
0

#44 jag menade mer på att världen kommer aldrig bli rättvis av den orsaken att alla i världen har så olika åsikter och precis alla har någon gång spridigt ett rykte vidare vare sig det är bra eller dåligt även om man är medveten om det eller inte. och sedan så har precis alla sagt vidare sanna saker men förvrängt det mer eller mindre. det va det jag menade, det var inte alls att kasta skit direkt på någon person.

FerretCrow
0

#46 även det där som du skriver nu exemplerna kan ju vridas till från mun till mun så dåliga rykten kan ju vara sanna till en viss del. texempel att någon iller ägare kanske ger sin iller ett lite billigare foder men sedan vrids det om från mun till mun till att illern går i sitt eget skit och bli slagen och ja jag vet inte vad.

Pirjo
0

Man behöver inte vara borta härifrån länge för att sen få sig ett gott skratt när man kommer tillbaka och undra hur många det egentligen är som fortfarande inte gått ut högstadiet.

#0 Som jag ser det så handlar sånt här om ren o skär egoism - man vill ha en massa men vill inte behöva göra något för att få det. Och att klaga på föreningar har blivit lite grann somn när man klagar o gnäller på hur orättvisa och "dumma" föräldrarna är, de4t är något man bara SKA göra. Och detta ska man göra speciellt när man själv inte har en aning om vad föreningarna egentligen gör och vad dom fyller för funktion….

Och det har blivit väldigt inne att bara tänka på sig själv. Det går bra att banka sig själv på bröstet och utropa att man ju gör hur mycket som helst för illrarnas skull - men hur mycket gör dessa människor egentligen? Inte mycket förutom att klaga. Hur många av dom som gnhäller o klagar har själva tagit hand om och rehabiliterat illrar, hur många har donerat pengar, hur många har donerat ens en snuttefilt till behövande illrar? Och hur många är beredda att sätta igång med att ordna utställningar t ex? Inte många skulle jag tro. Allt är bra så länge nån anan gör allt det jobbiga och man själv bara kan skörda frukterna av andras arbete utan att själv läggga två strån i kors.

Och att säga "jag är bara intresserad av xxxxx när det gäller iller" som i inlägg #29" förstår jag överhuvudtaget inte. Det är för mig helt verklighetsfrämmande att välja ut bara delar, skaffar jag mig ett djur så är jag intresserad av alla aspekter när det gäller det djuret. Och i dom aspekterna ingår också föreningsarbete.

#29 Motsäger du dig inte där lite? Att föreningarna tappat sin funktion men att du kan tänka dig att starta en förening? Handlar det då inte bara om att man  i en förening man tidigare varit medlem i, inte fått sin vilja igenom och är sur för det. Även om man själv startar en förening så bör man inte räkna med att kunna göra som man själv vill - enligt svenska lagar o regler så ska en förening ha en styrelse, dvs det är inte en som bestämmer utan alla dom som sitter i styrelsen ska bestämma tilsammans.  

--------------------------------------------------------

Anggående ryktesspridning så verkar ju det ha blivit som en hobby för vissa och då handlar det inte precis om bra rykten - en av dom som skriver i tråden har ju faktiskt själv sagt att om någon inte svarar på hennes mail så är det OK  att "snacka skit" om den personen. Sånt säger ju en hel del om hur vissa rykten kommer igång och vad det är för personer som sprider dessa.

Sara
0

# 48 Visst kan de dåliga ryktena vara sanna men är det då inte bättre att ta reda på det själv, än att bara godta en annan människas snack som ren och klar sanning?

För mig är det naivt att sätta en sådan stark tilltro till vad människor häver ur sig utan att ifrågasätta. Vem av oss sedan som är naiv, tja, det kvittar egentligen. Vill du tro på att alla människor är ärliga och talar enbart sanning så får du göra det.

Sara

FerretCrow
0

#51 haha ja det där sista var ju riktat till mig och jag kan ju säga att jag inte gått vidare med något av dom skit ryckterna jag hört om dig och då är det inte lite saker jag hört. jag frågade dig i mail hur det låg till med det jag hört då det är bäst att gå direkt till personen. och när du inte ville svara så sa jag bara att jaha då kanske det är sant då. men det är inget jag har spridigt vidare till någon. Undrar vem som ljuger mest här nu efter detta inlägg….haha väntar fortfarande på din advokat pirjo som du påstog skulle kontakta mig för anmälning…ASG!!!

Pirjo
0

#53 Nejdå, du har sagt i princip ordagrant att den som inte vill svara på dina mail är det OK att snacka skit om.

Det är precis så här vissa startar rykten här på forumet, dvs genom att inte kunna hålla sig till sanningen.

Jag har inte sagt min advokat skulle kontakta dig, däremot har du begärt att han ska gföra det och det har du begärt både i min gästbok  och talat om det i en annan tråd. Var nu i alla fall så pas smart att du inte försöker förvränga sanningen i lägen där det finns klara bevis för vem som talar sanning och vem som inte gör det. Inlägget hann jag tyvärr ta bort tidigare men ditt inlägg i den andra tråden finns ju kvar så jag letar fram det åt dig så kanske du kommer ihåg vem som sagt vad och kan hålla dig till sanningen istället för att starta rykten på det här sättet.

FerretCrow
0

#54 nej det har jag inte, men svarar dom inte på mailen så tycker jag att det verkar sant när man inte ens kan berätta hur sanningen ligger till. jag har inte sagt jaha då är det ok att sprida skiten vidare. för hör folk rykten om mig vill jag hellre att dom kommer till mig och frågar så får dom höra den rätta sanningen.

haha ja jag har bett din advokat kontakta mig då du bett honom att kolla upp mig med mera och att han redan läst en massa maila jag skickat till dig och allt vad du skrev. och då vill jag se vad han och du har för rättigheter att göra detta. för det har ni absolute ingen rätt att göra det har jag kollat upp med en annan. så det var du som öppna käften först om din advokat och han kollat upp fakta om mig med mera och det skulle ju vara roligt och se vad han fått fram haha…. så det är du hela tiden som drar upp detta även nu i denna tråd… Kan tänka mig att det inte är lätt när folk säger emot och du inser att du inte kan sätta dig på dom =P

Bogey
0

SNÄLLA.. Snälla..snälla…  Pirjo och FerretCrow

Kan ni inte lösa era personliga dispyter nån annanstans än på ett publikt forum?

Visserligen handlade tråden delvis om spridandet av dåliga rykten men jag tror nog trådskaparen avsåg detta i mer generella drag.

Jag känner inte er och hyser ingen agg mot er, men jag är inte intresserad av era mellanhavanden så jag skulle uppskatta att ni för dessa diskussioner via ett annat media, för denna typ av diskussioner sänker bara stämningen på ett forum som detta.

Tack för visad hänsyn
_____
Uffe

Pirjo
0

#55 Nej, jag har inte bett om nånting, ta och läs inlägget i den tråden det stod om det istället för att hitta på en massa. Som sagt, det här är ett mycket bra exempel på hur man startar rykten. Tack för att du ställer upp och visar för alla hur det går till!

FerretCrow
0

#56 japp avslutar detta nu men pirjo kommer i hela sitt liv tyvärr och dra upp detta som hon hela tiden gjort tidigare=( och det går tyvärr inte att lösa då personen säger en sak och sedan inte kan stå för det. det är vad man kan kalla mycket snack och liten verkstad.

#57 hur får du detta till rykten? åter igen har jag inte spridigt något dåligt rykte om dig vodare till någon. och jag anser inte att det heller är ett rykte det med din advokat då du själv skrev i en tråd att denna advokat kollat upp mig med mera. men men dra upp det hela tiden du om du mår bra av det. jag vet vad du går för.