Dagens veterinär besök..
Idag hade Rocky tid hos veterinären på Ale djurklinik 11.00 för vaccination. Så jag & min mamma tog med hos Rocky i en djur axelväska & Gizmo (taxen) gick lyckligt brevid i koppel.. Vi har ca 20 min gångväg till veterinären från oss :)
Riktigt trevlig promenad med fint soligt vår väder också hihi..
Okej till saken när vi kom in till veterinären för Rockys spruta så blev han lite nervös när hon skulle lyssna på hjärtat för en rutinkontroll m.m & sen få vaccinations sprutan.. Så han fick ett litet ryck & bet henne i armen.. suck lite pinsamt var det, men hon bara skrattade & sa: "Din lille iller piller" :) Tur att hon tog det så ehhh hihi..
Och sen när vi var klara där så skulle jag kolla på torrfoder åt min tax Gizmo också när vi endå var där liksom, så jag frågade veterinären om vilket hon kunde rekomendera som bra foder. Så tog hon fram ett som jag köpte. Vägde även Gizmo (11,2 kg) som veterinären sa dessa komentarer om: Vilken snygg struktur, perfekt storlek, vikt & utseende, tänk om alla taxar hade den strukturen!" :D
Så slutligen jag är både stolt & lite mindre stolt över dagens veterinär besök hihi ;)
En sådan veterinär är bra, när de kan förstå at illern kan bli lite stressad och ta en smakbit av dem ;) Grattis eller vad man säger til den fina kommentaren om Gizmo =)
Paulina

Såå Stilig Gizmo!!!
Jag bara älskar taxar 
Jag tror nog att veterinärer är ganska vana vid att djur kan bli lite stressade och bita/riva. Maja var lugn första besöket, men andra besöket så högg hon till veterinären så fort han hukade sig ner för att hälsa. Han reagerade knappt. Och när han gick ut hoppade Maja ner på golvet och kissade. Tur att jag var ensam och snabbt torkade upp 
_No way! Yes way!
Ja dessa hemska sprutor och sköterskor *s*
Jag var oxå till vetten i dag och vaccinerade Devil och Sharkey och till min förvåning så var det Devil som visade mest agg mot sköterskan *s*
förmodligen för att när han var där senast så låg han under kniven… Sharkey däremot ryckte varken till eller bet i från.
Stjärna i kanten till Sharkey i dag alltså!