Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 360 ggr
skrollan
0

Gnager på klätterställningen,farligt?

Vi köpte en fin stor klätterställning till illrarna och Schess. Men Groggie ska bara förstöra, han ska bita på den så det typ knakar, kan det vara farligt för tänder? Eller om han får i sig tussar av klädseln på klätterställningen? Vettitusan hur jag ska lösa detta, inga kul eftersom den kostade ganska bra! Dessutom åker vi iväg i helgen och brorsan är illervakt och sover mestadels bara här, måste jag låsa in klätterstllningen då?

På detta så glömde erik även sin tallrik med lite kanel och mjöl/gröt på igår. Så hörde vi hur det lät bland porslin och upptäcker att skrollan är i tallriken, vi misstänker att vi hörde henne nästan direkt hon var uppe och skramlade med skeden och tallriken. Men hur är det med kanel och illrar?

Känns som en utursvecka eftersom groggie och skrollan dessutom är dunder förkylda igen :'(

Faxlin
0

Det ska inte vara någon fara med att de gnager på klätterträdet. Även om jag är förvånad över att höra det. Ingen av mina gnager på något av klätter träden.
Det som kan vara en fara är om de sväljer tyg från dem. Men du ser ju hur det görs om det är någon fara för att det försvinner tyg. Då bör du inte lämna dem med trädet utan uppsikt.

En liten mängd kanel lär de inte dö av. Men lite taskiga i kistan kan de nog bli i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

ja, jag tyckte någon utav dem var lite beiga i bajset sedan, måste ha vart skrollan.
Har för mig jag skrivit en gammal tråd om att groggie gjorde det på förra trädet, och någon svarade att dem gillar ljudet som kommer. Usch är skita nojjig nu när vi ska åka iväg!!:/

skrollan
0

inge tyg verkar ha tappats på den i alla fall.Men vetti tusan vad jag ska göra av den när vi åker iväg till helgen. Såg att han gnagt väldigt mycket tig på den gamla, och nu när jah tänker på det är dammsuger jag oftaupp gult ludd, som måste komma ifrån den lilla ställningen.

Theres
0

Det gör Melwin också på deras ost och deras klösbräda… det är nog något med materialet…

golf.ifokus.se

skrollan
0

jag har verkligen förmig att någon sa att dem gillar ljudet =/

Gustav-o-Linda
0

Jag har en fotölj som dom kan krypa under dynan. Det är canvas tyg där som min ena hona älskar att bita i. Knakar som bara den…

Tror hon tycker det är skönt i tänderna att få bita tag ordentligt :)

skrollan
0

ja, det låter väldigt bra! Klätterställningen är i köket, och jag blir galen på nätterna! haha. Men då verkar det inte vara någon fara för tänderna om fler gör så. Mest orlolig när man inte är hemma och om dem då får för mycket ludd i munnen =/