inget om iller men ni får frågan ändå ;)
Okej, har inget med iller att göra å mamma svarar inte i telefonen..så vem vänder jag mig till? Jo, er, ni från hela Sverige som kan allt om allt ;)
I helgen ska jag försöka mig på att baka cheesecake…de ser otroligt gott ut…Håller på å skriver ner receptet..å så står de att ja ska ha med 400g Cream Cheese…Va e de för nått? Tycker de låter som typ ost..tänker med en gång på typ philadelphia ost..kan det stämma? Och hur hittar jag det i butiken? Nu får ni se till att kunna mycket om detta å skriva så ja fattar ;)

Haha, oj, det har jag inte sett.. Ska kopiera å lägga ut där! Tack Tia :P
Yup cream cheese är "samma" som philadelphia ost!! Så det e bara att gå rakt fram till kyldisken i butiken, leta reda på ost disken å plocka på dig hela TVÅ philadelphia paket (200g styck) om ni nu inte har lyxen att ha 400 g paket hos er ;) sen stoppar du dem i korgen, rör dig mot kassan, där du ställer dig i nått som kallas KÖ (jobbigt, jag vet, men ett nödvändigt ont) sen lägger du upp osten på bandet, betalar antingen med pappers pengar, mynt eller plast kort…ta växeln..å glöm för gudsskull inte osten på bandet!!! Tyvärr kan du inte få tydligare instruktioner då jag inte vet vad ni har för butiker i skövde…men hoppas du klarar det ändå ;) hihihhihi

#3 lol måste bara säga rofl…du är för go sara!!!!

ÅÅÅÅH vad rolig du är Sara..nästan så ja kissar på mig :P Är du säker på att inte du ska bli lärare? Som är sååå hiimla pedagogisk i ditt skrivande :P 
måste instämma#4..

Snälla holtZ att be sarae att bli lärare hon kan ju inte höger eller vänster kan du tänka dig vad hon kan hitta på.
Hela klasen skulle gå i rosa o se fundersamma ut hihihi

#6 hihi tackar, hon e för go vår sara..undra om hon kan förklara vägen hem till henne på ett lika bra sätt så man kanske kan komma o hälsa på oftare =P

# 7 Haha, ah de e sant..å inte vill ja se en klass som går i rosa..Dom ska ju gå i hårdrockströjor :P
# 8 kan hålla med..när Sara skulle beskriva vägen hem till henne sa de stopp..så hon fick möta mig vid en spårvagnshållplats istället :P
Men ah, GO är hon ;)
hahahaha! Jag skall nog avhålla mig från att ge vägbeskrivningar till dig domiino! du hamnar ju bara vid Kiel terminalen i alla fall, så det är helt bortkastad tid! ;) hehe

#9 hehe varför förvånar det mig inte? när hon skulle hem te mig så var hon nästan halvvägs påväg hem te nettan =P
#10 hehe jamen du kanske kan förklara vägen ifrån kiel terminalen då =P så kanske jag hittar
ehehhe var ligger Kiel terminalen ???? hehehe ok nej men allvarligt, var ligger den? ;)
måste vara Kiev va?

fråga inte mig..jag vet bara att hur jag än kör så kommer jag alltid dit =P sen be mig inte förklara hur..haha

nope kiel terminalen i gbg, man tar båten därifrån till keil i tyskland
hehehe…å där har jag aldrig varit…kanske har bätter lokalsinne i gbg än dig då domiino kan det vara möjligt???!

Mohaha, ni är inte slug på en fläck. ;-)
Sara jag diggar dig starkt ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

men sara du vet att jag har ett lokalsinne som en bäver i en centrifug =P lyckades till och med köra vilse på göta i borås(för er som inte känner till stället så är det lika stor chans att köra vilse som att vinna femtio miljoner på en trisslott)..
hehehe…å jag hamnar alltid på Älvsborgs bron… suck….nej sluga e vi inte ;)

hihi tur att det inte är någon som kallat oss smarta i alla fall sara =P
#3: Du är rolig du. =))) Fan va jag skrattade när jag läste ditt inlägg sara. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
hehehe jag har mina stunder! ;)

vad, är jag den enda som tycker att Sara INTE va rolig? =) :P

holtz, du har ingen humor! =P men jag gillar dig endå 
#23 hahaha låt mig få påminna fröken holtz:
"ÅÅÅÅH vad rolig du är Sara..nästan så ja kissar på mig :P Är du säker på att inte du ska bli lärare?"
hiihihihi där kom jag allt på dig!

Ironi Sara, Ironi..hört talas om det fina ordet någon gång? :P
hehehhe i know ;) men betalar tillbaka med samma mynt moahahaha

vadå samma mynt?? :P
låtsades att jag tog dig på allvar ;)

men vadå samma mynt..ja tog ju aldrig dig på allvar? :P har ja ju aldrig gjort :P haha
hahaha du e rolig du ;)

tur att du iaf hann svara på själva meningen med denna tråd så pass tidigt..annars hade ja la aldrig fått ett svar :P
hahaha..ja visst var det? För sen ballade den ur rätt rejält hahaha….tur att jag i all fall kan hålla en allvarlig ton 

ah precis..när du som mest behövs så är du där på ett kick ;)

vad fin den blev . du är ju en rikig mästare i köket ju

Tack så mycket Anna =) Får väl baka nått å ta med mig när ja kommer till er nån gång för första gången =)
#37 å mig då??? tycker du ska baka en sån till mig ;) den såg ju ûber smarrig ut…. ;)

ok…en till sara oxå ;) fast den får bli utan hallon å blåbär å absolut ingen med rosa grädde på…får inte vara en rosa tårta överhuvudtaget ;)
men va??? hur kan du göra så här mot mig??? fy va du e elak…nu vill inte jag vara med mer! 

hmm nu fick du mig på andra tankar..iåme att ja håller på å inreda min lägenhet i enbart svart/rött så kanske de inte skulle vara mer än rättvist om du fick en rosa tårta, haha..å om de e de som behövs för å ha dig me så får ja väl ta mig i kragen :P
ja.. det låter mycket bättre ;) Vänta bara…snart e det du som mobbas för färgerna rött å svart! moahahahaha….(men min lägenenhet e ju faktiskt mest röd ;)

haha, nee..svart/rött e mer accepterat än va rooosa nååånsin kommer att bli för en vuxen männska! :P
vem har sagt att jage vuxen?? hahaha

nä men det vet vi sarae att du inte är du kommer alldrig att bli vuxen.hahah
Vist jag tacka holtz det uppskattas vet du .
Den såg kanon fin ut men om du kommer så får vi hålla sarae på plats då hon är ett barn o barn får ju bara äta godis på lördagar hihihi.
hoppas du snart kan komma o hälsa på

haha iåförsig…två illrar och ett barn bor i en rosa lägenhet…undra om man inte kan göra en barnbok av det…med mycket rosa bilder ;) intänkterna går självklart till mig! :P
ah ja vill gärna komma snart, vet att jag ska komma till eran träff i januari iaf, det har ja bestämt ;)

vist vad kul du är välkomen med eller utan cheesecake.
Men bara så länge du tar Prada med dig hihi
vist kan du göra en barn bok om hennes 4 benta o henne det blir nog inte så mycket skrivet om henne men desto mer av Stich & Buffy

du e alltid välkommen holtz! inga problem! sålänge det är lungt att jag kallar dig för holtz för jag glömmer alltid av ditt namne, för mig o mamma e du abra holtz annars så vet vi inte vem du e

okej, då ska ja påbörja en kampanj, SANNA; LÄNGE LEVE SANNA :P:P
tänkte bidra med lite bilder till barnboken då….boken där ALLA intäkter går till holtz så klart 

Haha, nee sara, intäkterna går till SANNA, måste ju göra reklam för mitt namn så familjen Klar kommer ihåg vad jag heter :P
och självklart ska Prada med…vill ha henne bredvid mig hela tiden dygnet runt varje dag =)

Ja du sanna det är inte lätt att ha sarae i sin närmaste vänskaps krets hihihih det ska du veta . Men det är ju helt klart lätt att hitta något till henne för allt ska va rosa men det känner du säkert i gen .
Å det är ju inte så svårt att hitta henne heller hihih
och du sarae jag kommer på tisdag o DÅ ska jag ta ett snak med din mammsen det är helt klart nu jag bara måste hihihi
jaha…för husfridensskull får jag väl kalla dig sanna då om det ska va så noga….får väl lägga in en till bild till det rosa temat då ;) Men frågan e ju; om du får alla intäkter..vad får jag då????

Du får höra ett gott skratt från min käft :P
haha…tror du att jag e så billig??? ;)

har allt hört ett och annat från Prada ska du se :P:P
fan oxå! Visste att den lilla tjejen var för smart för sitt eget bästa! gaaaah

Vadå för sitt eget bästa? Va hade du tänkt å gö för att hon e så smart? Men hon passar iaf in här hemma med IQgänget ;)
hehehe..ja det var nog tur att hon fick flytta ifrån "nollkollgänget" här på bimbocentralen ;)
Din Cheese Cake såg riktigt fin och god ut. =)))
Har du något recept du vill dela med dig av. =)

tack madde!
ja men visst;
ingredienser;
botten: 25 g margarin, 3 dl krossade digestivekex (ca9-10 st), 1/4 dl gärdde eller mjölk, 1 tsk kanel
fyllning: 200 g valfri smak (ex.blåbär el. choklad), 400 g cream cheese, 1 dl socker, 4 ägg, 2 tsk vanillinsocker, 2 dl Kesella Vanilj (köp två förp.), 1 msk Maizena
garnering: det resterande från den andra förpackningen Kezella vanilj (ca 1 dl), blåbär/choklad lr den smak man valt
Smält margarinet och låt det svalna. Under tiden krossa digestivekexen i en skål. Blanda samman kanelen med kexsmulorna och tillsätt sedan margarinet och mjölken. Tryck ut massan i botten av en form med löstagbara kanter. Passera ev. blåbären genom en finmaskig sil så att vätskan får rinna av. Spara ev. saft i en skål. Mixa all cream cheese tillsammans med sockret. Tillsätt blåbären tillsammans med de övriga ingredienserna, mixa till en slät smet. Häll fyllningen i formen. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 1 timme. Låt kakan svalna och helst ska den stå och mogna i kylskåpet någon dag. Täck ytan med resterande av Kezellan och garnera. Har man haft smak som tex. blåbär kan man servera med saften, men det funkar lika bra utan!
tack så mycket för receptet. =) Får se när jag får möjlighet och fixa till en sån. =)))

va så lite så =)

#65 det kan vi väll fixa till när ni kommer hit före jul hihi det ska bli gott mumsigt värre . men vi kanske inte får den så fin som sanna men vi kan ju alltid försöka

de e nog enklare att få den fin än god..tyckte den va helt okej men kanske blev lite för mycke yoghurtkänsla..å sen när man aldrig ätit cheesecake innan har man inget att jämföra med..den kanske ska ha en yoghurtkänsla..men ja vet inte :S

jo den ska ha en aning yogurtkänsla . men inte för mycket bara lite

haha okej, då kanske jag fick lite för mycket yoghurtkänsla på min kaka =)