Mitt hjärtat stannade
Jisses vad rädd jag blev för en liten stund sedan.
Jag höll på att lägga in mat i kylen efter handling och hade lagt in en 2 l colaflaska. Framför flaskan ställde jag ett paket margarin.
Jag vänder mig om för att hämta mer saker och hör något ramla ur kylskåpet. När jag vänder mig om så ligger margarinet på golvet och jag ser colaflaskan ramla som i slowmotion ur kylen.
Tre nyfikna illrar är på väg mot margarinet och jag ser flaskan landa precis brevid Norpan. Jag skrek rätt ut och mitt hjärta stannade ett par slag. Fy, så rädd jag blev!
Hade flaskan landat på Norpan så hade hon antagligen brytit ryggen.
Ibland tror jag att Norpan har en skyddsängel. 2 gånger har hon ätit gummi (varit mkt dålig) och fått operera sig och nu detta. Hon har undkommit döden 3 gånger på 3 år.
Sara
herre gud,förstår dig.Mitt hjärta skulle med stanna om de hände mig, har själv stängt in en iller i garderoben o sen öppnat igen efter nån halvitmma ondå så står de en iller där, hämskt. men inte lika faligt som ditt, inte i närheten!
Oj oj men vilken tur att den inte landade på henne!
Usch så hemskt, var ute för något liknande för några år sedan, 2 dagar innan min 50-års dag 03. Då hade vi också varit och handlat och kom hem och satte in grejerna, när jag var klar så gick jag in i sovrummet för att hämta något. Där på golvet möttes jag först av världens röra, hade inför kalaset satt in en vit rörbokhylla med alla mina videofilmer och några böcker på. Högst upp hade jag satt min sambos arvegods, en kristallvas med en vikt på ca 3 kg samt 2 ljusstakar i glas med en vikt av ca 800gr till 1 kg st. Ronja kom sakta gående mot mig, men jag fick inte lov att ta henne. Hon la sig på gammal kudde dom hade under min säng, så jag tog fram både henne och kudden. När jag fick upp henne böjde hon huvudet bakåt, 2 sek senare var hon död i min famn. Det visade sig att hon hade fått sin rygg knäckt av något tungt sa dom. Vilken av vasen eller ljustaken kan kvitta samma, och den som hade vällt ner grejerna var min Aslan. Han satt fortfarande kvar högst upp på bokhyllan och tittade på oss, så min födelsedag var inget kul alls, grät mest hela tiden inne på toan när det blev för mycket för mig.

fy fasen vad hemskt :(

Usch det kan jag tänka mig, skulle ha reagerat på samma sätt