Iller iFokus

Iller

Etikett: off-topic
Läst 350 ggr
Roxanne
0

höll på att krocka med en älg.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ahah jag har så tråkigt nu så jag måste bara få berätta detta.

Jag red i måndags själ vid 6 tiden, nära stallet, men där har dom en stoooooor galoppbana som jag körde järnet på. sen när vi kommer längre framser jag nått konstigt som inte var där alledes nyss när jag var där, och sen när vi kommer närmare så ser jag två vita mular :P den lilla älgen vart nog rädd för min häst Nekar och började röra sig och då såg jag dom en älg ko och hennes unge, Nektar kännde hur jag nästan fick panik, men var ändå så lugn som möjligt för hans skull. han hade också sett dom och tvärnitade, och sen så vände vi på en 25 öring och sporrarna i sidorna på hästen och tyglarna vid öronen och galopperade hem till stallet igen, och resten av ridningen fick göras i ridhuset.

Ferret.YinniZ
0

oj! vad häftigt! måste ha varit en mäktig men endå läskig upplevelse:D skönt att inget gick snett i alla fall=)

Roxanne
0

haha precis, har aldrig varit nära en älg/älgar. men Nektar tyckte att det var kul iaf :) asså att galoppera hem, för då gick  det j*vligt snabbt.

ferretgirl
0

Jag höll på att krocka med en viltsvinssugga och hennes 6-8 kulltingar (dom var väl ca 3-4 mån) på väg hem från en kompis för ca 1 vecka sedan. Hade ca 1 km kvar att köra när hon springer ut mitt framför bilen, fick tvärnita och jag hade ca ½-1 cm tillgodo, annars hade jag kört på henne mitt på skinkan. Och då jag bara har en Toyota Starlett (ungfär så stor som en WW golf), så den hade inte sett alltför fräch ut efter en sådan krock.

Madde
0

När vi ändå är inne på djur och trafik/djur så kan jag berätta att i söndags när vi varit i örebro så när vi var på väg hem så hoppar det ut ett rådjur framför bilen. Som tur var så såg jag det en stund innan, saktade ner och så fick den lunka över vägen.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

KajsaM
0

Hehe, När jag var mindre så hande vi älgar utan för våran stuga ;D Som jag kallade hästar :P

Smeagol
0

Kan ju berätta en vääldigt rolig historia angående en älg. Det ´var så att jag brukade jobba på ett stall på helgerna. Och några kilometer ifrån de stallet så fanns de en hage med unghästar. En dag kom de fler folk och sa att de hade sett en unghäst som hade rymt. Och jag och tjejen jag jobbad med fick lov att cyckla dit och kolla läget. Vi letade som galningar och tillslut såg vi något som stog långt bort vid skogsbrynet, när vi kom närmare så såg vi att det var en älg. Snacka om att man var arg då efter att man letat som en galning. Sedan gick vi och räknade unghästarna. Och så kom ägaren dit. Och visst hade hästen samma färg som en älg men han var något mindre..=)

Madde
0

Tur att ni inte kom allt för nära älgen.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Roxanne
0

#3 uusch nej det kan jag förstå :O hehe ju mindre desto semre tyvärr.

#4 så bra att du såg den innan, pheew. hihi konsigt att dom inte har brottom :S

#5 där ser man på ;) fast dom är bra olika juu ;)

#6 haha vad irreterande : o undra om dom jävlades :P HAHA