Min man, hund hataren .. daaah

Men vem fastnar inte för en dobberman? ;)

Min dotter Emelie älskar dom och jag är livrädd för dom så här kommer ingen dobber man in . vist dom är fina att se på men på lååååååångt avstånd .
Kan bara ha små hundar kosntigt med sant

coolt att komma me en iller och en dobbermann åååh jag är värkligen käär i dobberman :D en sån ska jag ha om jag får tid nångång i mitt liv :)

Fin hund.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hunden är otroligt vacker.
10 månader gammal.
Hel kuperad och importerad från italien.
De e synd att folk är så rädda för olika raser.
Dobermann är en super trevlig hund som passar bra i en barn familj. Denna hund som ser ut som en gangster är så snäll och go och ROLIG!
Hon studsar runt och ser ut som en gummihund. hahah

Har nästan bara träffat dobbermanvalpar och inte direkt fastnat för dem. De är mest bara stora, klumpiga och jobbiga. ,D

#7 hahah va? vadå stora, klumpiga och jobbiga? kan du förklara de varför du tycker så?

#8 haha lät kanske lite elakt. Nej men de har nog inte riktigt förstått sin storlek och sprungit in i saker och viftat ner andra saker. Att sen kusinens hund skulle få för sig att sitta i knät fungerade inte riktigt. Kändes som att hunden var större än mig! ,D inte lätt när man är liten! 
Jag älskar Dobbermann! Drömmer om att ha en sån en dag….när jag jobbade på en veterinär klinik hade de 2 dobberman som vakthundar, Devil och Viper, och jag var ute å gick med dem varje dag! Helt underbara! Men folk som såg oss blev ju vettskrämda och gick över till andra sidan gatan när de mötte oss…men de var världens snällaste, trots att de var vakthundar….
ja han ser ju hemskt besvärad ut. hihi

#6 usch stackarn
kuperad ?
Yes kuperad.
Det var en söt hund. Men oj vad pengar den kostade.
ja då är jag glad att jag har hittat ett mindre djur som inte kostar så mycket om det inte inträffar något allvarligt vill säga.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
hehe de finns juh små doggs som kostar en del.
Spanade lite på blocket i¨går och hittade en kinesisk nakenfis för 14 000 :D de va en sån med päls. dom helt nakna är tydligen ännu dyrare.
Sen har vi juh chiHAHA orna som kostar MULTUM!
tycker tom att blandraserna är vansinnigt dyra nu för tiden.
Vissa blandisar kostar uppemot 6-7 tusen.
När jag skaffade min första hund för 8 år sen fick man en renrasig schäfer för 5000. De hittar man aldrig nu.