Tycker Illrar om Kattmynte leksaker?
Hej, undrar om Illrar tycker om kattleksaker som är fyllda med kattmynta??
Ska göra ngr till en vän och undrar därför =)
//Theresia
Inte en aning faktiskt, mina har nog aldrig stött på det så jag kan inte svara.
Paulina

Japp!! Mina gillar det iaf. När vi åker bort brukar jag smula lite kattmynta i buren för att dom ska känna sig lite "hemma", för jag brukar smula sånt vid deras sänghörn här också :)

Hej, vad kul att höra - då kan jag lägga i lite i en och en utan =)
Tack!
Theresia
Vet inte säkert men Djurmagazinet har en liten 10-kronors tygmus som doftar lite av vad jag tror är kattmynta. Enda leksaken som Bogey nångång bär runt på men tyvärr håller de inte så länge för Bogey gör mer än bara bär på den.
Dags att skaffa fler tror jag, då han slitit "inälvorna" ur de gamla :-)
Det är nog individuellt skulle jag tro, ingen av mina 8 gillar leksaker med kattmynta i. Dom jag har köpt låg kvar där jag la dom i flera veckor, till sist så kastade jag dom.

Aha, det var intressant att veta - jag syr leksaker till mina katter här hemma och det uppskattas =) men de som ej bryr sig om dem är kattungarna - ung. vid 6 mån. ålder känner dom av lukten och vill leka med dem =)
Kanske samma med Illrar????
#4 så du menar att de sliter upp dem =) ??
Hmmmm. mkt att tänka på hör jag =)
Theresia
#6 Nja sliter och sliter, han tuggar på de små mössen och till slut går det hål så han kan bita och krafsa ur vaddfyllningen. Gjorde en lite dramatiserad beskrivning :-)

#0 Hmm, mina leker inte med sånna leksaker…dom gillar bara doften.

=) Okej då vet jag att jag ej ska stoppa ngn vadd i - det får bli kattmynta för hela slanten - så sötnosarna ej får ngt som fastnar i halsen…
Tack för råd!
Theresia
Vadd funkar hos mina, de har inte dödat en enda leksak, så det är individuellt =) Antar att man kan sätta kattmynta i halsen med ;)
Har man ett djur som tuggar sönder så får man ju ta bort saken när den börjar bli farlig helt enkelt =)
Paulina