2 veckor och har öppna ögon?
Jag har inte stött på så många valpar i mina dag förutom den kull jag tog.
men inte öppnade dom ögonen efter två veckor. Eller minns jag så fel?
http://www.expressen.se/husdjur/1.1202068/sma-illrar-ska-jaga-mat-at-reptiler
Annars är det ju jätte bra jobb för illrarna i artikeln =)
Hm, kanske finns det individskillnader, eller så är det felskrivet i artikeln (vilket inte vore första gången i expressens historia). De måste ju få ett roligt jobb i vilket fall. Perfekt stimulering för en iller =)
Paulina
Jag har haft mellan 10 och 15 kullar sedan jag började med illeruppfödning 02, samtilga ca 55 valpar i dessa kullar har öppnat sina ögon vid ca 3-4 veckors ålder. Endast 3 av dom har jag fått tvångsöppna ögonen på då dom hade fått inflamationer pga att dom hade rivit varandra i ögonen, dessa 3 valpar var ca 2½ vecka gammla.
På fotot är det Otto (Tyr idag ), på fotot är han ca 2½ vecka gammal.

tack ferretgirl för att du ordnade upp det för mig =)
Men mina småttingar var inte så små med ögonen öppna som i artikeln. Nu har jag ingen bild på dom på denna dator.
Kan dom ha tvingat upp ögonen?
det finns folk som kan öppna ögonen på bebis djur.
Tror nok heller de har skrevet feil i artikkelen. Heldige er de i hvert fall som får lov til å bruke instinktene sine på den måten.

#6 jo nog har dom skrivit fel i artikeln men jag tycker dom är så små för att vara runt 4 veckor gammal.
Så jag undrade om dom kanske har tvingat upp ögonen på valparna? Går det?
Jo dom har nog öppnat ögonen på valparna. för små valpar kan inte titta när dom är så små annars.
Ont om föda/ di kan medföra att valparna öppnar ögonen tidigare än vad som är normalt för att försöka få fatt i föda själv.