Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 338 ggr
Qviq
0

Hur länge ska jag vänta?

I torsdags så kastrerades Nibbe och idag har vi äntligen fått lite snö här. Vill ta ut han en sväng men är orolig att såret från kastreringen ska bli infekterat. Så hur länge ska jag vänta innan jag kan ta ut honom så han får leka i snön?

"Chaos is a friend of mine."

NinaogRaKKerUngene
0

Jeg ville nok ventet en uke før jeg tok han ut.

skrollan
0

vi skulle vänta typ en vecka med groggie förra vinter.

Aviendha
0

Föruom infektionsrisken så har han ju ingen päls där, och de går ju ofta "lågt" när de är ute och kan då släpa sig i onödligt med saker. Kylan rakt på ett sår är väl knappast bra heller, så jag hade väntat ett tag till om jag vore du. Om inte annat kan du ju ha honom i jackan och gå ut en sväng, då får han ju lukta lite och det brukar uppskattas =)

ninaeliz
0

Jeg  ville nok ha ventet en stund. Men se ann hvordan såret ser ut, å tatt han med ut når du selv synes det ser greit ut! Men vent en stund slik at du er sikker på at det har grodd.

Beste er å bedømme det selv. Noen sår gror fortere enn andre.

ferretgirl
0

Jag skulle åtminstone vänta tills såret är läkt helt, eller om han är sydd tills stygnen är tagna efter ca 10 dagar.

Qviq
0

Okej, tack för alla svaren. Han får nog stanna inne ett par dagar till och sen är det bara att hoppas på att snön ligger kvar när han är redo.

#3 Om han hade varit lite normalare så hade det kanske funka men han vet inte vad ordet stilla menas, full rulle hela tiden:P

"Chaos is a friend of mine."