Biancas beteende
Nu är det så här att Bianca har börjat ge sig på Göris.
Göris är högst i rang här hemma.
Och det ser ut som Bianca leker med Göris helt normalt. Men Göris
galskriker när Bianca är på henne. Imorse blev jag väckt av skriken och skulle sära på dom. Men Bianca vägra släppa Göris nackskinn. Jag har inte sett att Göris har gjort nått mot Bianca. Göris kan ligga och sova och så kommer Bianca. Kan det ha nått med Biancas hormoner att göra? Att hon anser sig som högst i rang för hon är okastrerad? Hon ska kastreras nästa onsdag. Det har vart så här några dagar nu. Hon har även börjat bli mer bitig mot Manfred och mig.

Det kan helt klart vara hormonerna som svallar runt i kroppen.Fast det känns lite som fel årstid. Men man vet aldrig med de små liven. kan även vara ett vinterhormonstecken. det är även så att hon nu har hunnit bli varm i pälsen. Äntligen känner hon sig riktigt hemma och då testar hon gränserna. Allt för att se om hon kan bli ledaren. Nu hänger det på dig och Manfred att ni visar att ni är högst i rang, sedan blir det att låta töserna lösa sitt sinsemellan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag tycker det nästan låter som att Bianca bör flytta hem till mig snarast moahahahah
Som Åsa säger så låter det som typiskt "för brunst" beteende…lite tidigt..men det kankse beror på att vi haft så konstig sommar å varm höst?…
precis så gjorde triton när han kommit på att pegasus och dexter inte alls var såna monster som han först trott! han var jätte elak och bet pegasus stup i kvarten.. aldrig fick han sova ifred för då skulle triton tugga honom i nacken och jag tyckte sååå synd om peggas. Det är dock väldigt lugnt och skönt här hemma nu, det var ett tag sen triton var så dum..
Tänkte även påpeka att dexter, som är döv, skriker som en stucken gris så fort han slåss med någon och det beror på att han inte hör sin egen stämma! Göris är väl ganska gammal? Kanske har hon börjat höra dåligt och skriker lite extra när det händer något?, jag vet inte..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack för era svar. Hahaha Sara, önsketänkande va? ;)
Jossan: Ja hon är ju fem år nu. Så det kan nog stämma att hon börjar höra dåligt.

får jag se en bild på bianca?
#6 *suck* En av de sötaste bilder jag sett! Roligt att se den i större format, än avataren. :-) /Ammi

#6 det får inte vara sant. Hade ni med henne i Ösmo?
#7 Ja det är en jätte fin bild på henne.
#8 Ne hon va inte ens född då.
sofie…lägger du upp det underbara kortet får du faktiskt skylla dig själv om jag kidnappar henne! hihi
Hihhi Sara. Du får nöja dig med att låna henne när vi ses :)

#9 hur gammal är hon :)
suck….kan ni maila över henne nu så jag får låna lite? ;)
Hihihi ne för hon är upptagen just nu. *Nananana*
fy va du e taskig
*försöker desperat komma på något att hota dig med, med det går inge bra* ;)
Jag lovar att du får gosa med henne när du kommer. Blir du lugn då? Hihi
hmmm ja…oki då ;) Lovar du det på riktigt då?
hihihi…å sen får du lova att hon å Tara tar sig an Buffy å stitch igen! Här ska bearbetas! Vill ju ha valp ;)
Ja det lovar jag :) Japp dom ska allt visa att det är toppen att ha småsyskon. Hihihi
Det absolut bästa jag någonsin har kommit på i exakt sånna situationer är att använda vattenspruta, eller i värsta fall en sportflaska/träningsflaska. Det var till stor hjälp när Hugo var lite kaxig i tonåren och Tigern flyttade hem till mig. Funkade KANON! Det var även suveränt när Bernz kom hem, då var Hugo brunstig och var lagom intresserad av honom!
Nu när jag har tjejerna hemma så har det uppstått kaos, dom skriker bara någon tittar på dom. Och jag är less på att inte få sova på nätterna då det är som mest bråk. Ikväll fick jag nog och tog fram sportflaskan! En rejäl dusch på både Lus och Hugo fick dem att verkligen ge sig!
Värt att pröva! ( använder du vattenspruta så ska du ha på hårdstråle!

Va, sprutade du vatten på Lus?
Hemsk matte han har. 
Hälsa att gammelmatte håller på honom. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#21 Jag vägrar att ta honom i nackskinnet. Killarna gör egentligen ingenting, dom backar på dom. Men ändå… det har gett resultat. Om inte märker jag det om en timme ;)
Sov nu! : )
jag fick vattensprute-tipset av Cilla då jag hade problem med att killarna var elaka mot triton. Det gav väldigt bra resultat. Illrarna far inte illa av det det blir mer som en överraskning och då kommer dom av sig i bråket. Sen ska det slickas tort i pälsen och då kommer dom ofta av sig totalt när det gäller bråk. triton där emot har bara tyckt att vattensprutan är rolig!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ska testa det nästa gång :)
Hahaha ett släktdrag kanske. Bianca älskar vattensprutan. Den är ju så rolig.
hälften iller hälften mink har jag hört… =)
Sajtvärd på Iller.ifokus