Iller iFokus

Iller

Etikett: allmänt-om-iller
Läst 734 ggr
LinLin
0

Kräkningar vid stopp i magen?

Ni som har erfarenhet av illrar som äitit saker som definitivt inte hör till deras vanliga föda, vad har ni sett för symptom? I den litteratur jag läst är det dubbla budskap vad gäller kräkningar, de flesta håller dock fast vid att kräkningar inte förekommer vid stopp i mag/tarmsystem.

Pillow
0

Jag har nyss haft en iller som dog.. Hon hade något i form av plast som satt fast i tarmen. Vet trodde inte det var orsaken till att hon dog.. men en skarp bidragande effekt till att hon var så dålig som hon var.Hon spydde varje dag tillslut, flera gånger om dagen, sista veckan innan hon dog..

Du kan läsa om hennes symptom i min tråd som ligger under iller beteenden/relationer, den heter "Vad händer med min bebis? hjälp!"

Som sagt, dom trodde inte det var orsaken till att hon dog.. Men vissa symptom kanske var på grund av förstoppningen hon hade.

Sara
0

Norpan kräktes inte utan på henne märkte jag det på att hon var slö, apatisk, ville inte ta godis, inget bajs och att pälsen var annorlunda.

Sara

HannaM
0

Jag var med när Molle hade öronpropp i magen och han spydde men mest skummigt slem om jag inte minns fel.

sarae
0

både molle och dweia (som haft öronpropp i tarmen) samt buffy (som ätit skosula + trasa) har spytt är de haft stopp.

Aelsklinn
0

Vår Frenja hade svalt en hel gummiplupp, stor som en läkerol. Som tur var klarade hon sig, den kom ut av sig själv efter ca tre dygn. Symptomen var: Kaskadspyor så fort hon försökte äta eller dricka (spyorna bestod av vatten, magsafter och uppblött, men ej smält, mat), och sedan enorm slöhet på grund av att hon inte fick i sig tillräckligt med mat eller vatten.

Sarah
0
LinLin
0

Tack, då vet jag.

Smex
0

Ja det är väl spya, men det är väl också att dom blir helt apatiska och vill bara sova. Har varit med om det några gånger med den vita faran.