Gotland, vilka ska vaccinera??
Hejsan!
Var hos veterinären idag. Fick veta att Febrivac DIST levereras till veterinärerna i "rör", med 5 doser i varje "rör", dessutom är det kort hållbarhet på vaccinet när "röret" är påbörjat.
Det är även dyrare i inköp än Fervac-D och jag undrar därför om det är möjligt att vi på ön, skulle kunna samordna våra vaccinationer, för att på så vis utnyttja alla doser i de "rör" som beställs hem?
Vi (Carola och jag) går hos Djurklinikerna (mottagningar i Fröjel, Hemse, Visby och Slite), med våra illrar och har 4 st illrar som ska vaccineras. Vilka fler här på ön går hos dom?
Ni kan även nå mig/oss på mailen: iller@gotland.com
/Ammi
Jättebra att du sätter ut en sån här annons ammi. Bättre och gå ihop om man kan.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#1 Det brukar ju vara så att, ju mer svinn det är, ju dyrare blir det för kunden i slutändan… /Ammi

Men Ammi, ni har ju nästan ett rör med illrar. Skaffa en till så är saken biff. Visste att det var superbra med fem metmaskar här hemma. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#3 Nu är det bra att ha 5, eftersom man gör slut på hela röret alldeles själv. ;-) , om dom ska vaccineras samma år. /Ammi

Japp, nu är det jättebra med fem illrar ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

haha! jag som nyss satt ut annons på mina 2 valpar kanske borde behålla dem så att vi får det magiska talet 5!!
#6 Hur gamla har dom blivit nu? Är dom nästan 10 veckor kan det vara lika bra att vänta. Då behöver dom bara bli stuckna en gång och köparna behöver inte ge någon mer i år. Vilket kan bli populärt. :-) /Ammi