Iller iFokus

Iller

Etiketter: tipsaccessoareraktiviteter
Läst 597 ggr
Illercafe
0

Någon sov vill dela med sig av...

Någon som vill dela med sig av sina symönster till puffar, liggbäddar och annat illerskoj?

Satmaran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Självklart!!

Maila mig om du vill ha måtten till en hörnpuff =))

Rena hel***et att sy, men du får så gärna måtten.

Tror att du sitter på en proffsigare maskin, så då blir det genast mycket lättare. Min maskin är rena rama katastrofen!!!

Kram.

Lillan

Faxlin
0

Jag hade gärna delat med mig. Men kör mitt på fri hand. Men maila gärna mig så kan jag försöka mig på att förklara hur jag gör mina hängmattor, runda puffar och soffor.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

klarsferrets
0

Lättast är att ta mtten själv då det är så olika stora man vill ha dem.

Jag gör som så att jag tar mått lägger till 1 cm i söms mån runt om .

Om man syr hörn modell är det lättare att lägga i stoppningen på den ena sidan sedan syr man rak söm så man får ett hörn och där efter så stoppar man på nästa sida o.s.v gör lika dant efter varje hörn syr man rak söm på så sätt får man ett bra hörn och stoppningen stanar kvar i del sektionen.

ex botten 50x50 som klippes i en tre kant.

kanterna brukar jag klippa ut på 42 cm bredd och då blir den 20 cm hög kant eftersom jag använder 1 cm till sömsmån och man viker den på mitten.

Aviendha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mått kan du ju anpassa själv. Liten skiss ihopslängd, kanske hjälper något?

cannaydia
0

Ä det dags att damma av symaskinen? =D

Illercafe
0

Tack… alla förslag är välkomna och jag tror fler med mig har nytta av det.

# 4. Det äre såna ritningar jag är ute efter och sen kan jag måttbestämma själv. kanon

#5 har ingen symaskin Oskyldig 

Men tänkte tjuva en kompis maskin

TheUnknown
0

Härligt!

#6 Du har rätt, jag kommer med ha nytta. :D Hehe. Precis fått en helt egen symaskin, så nu är det väl bara att börja sy ordentligt. :)