OT Vad har ni för kamera?

canon eos 40d
Canon Eos 350d
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Canon eos 400 D
Canon 400D

Canon Digital IXUS 70

Jag önskar attjag hade pengarna till en bättre kamera och tiden att lära mig det, men tills dess håller jag mig till min olympus digital 800
Paulina
Her hjemme har jeg et canon EOS 400D, og gubben et canon EOS 450D. Men vi bruker dem om hverandre, da vi også deler ekstrautstyr som linser, blitz osv.
canon eos 300D har jag. En systemkamera.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Har en Canon 350D.

Sitter och väntar på att min Canon Eos 350d ska komma hem, ska få den när jag fyller 20, men tiden dit tycks vara långt..
För övrigt så dog min kära kompaktkamera efter en stund sjukdom så jag fick plocka fram min gamla kamera på 3 mega pixlar och som väger typ ett ton:p
"Chaos is a friend of mine."
Canon S50
Ute och snökameran är en Kodak EasyShare fixfocus.

Canon Ixus 70 och Nikon D80 :)
// Amanda
olympus FE 110 och mobilen som faktist tar hyfsade bilder (tråden dagens promenad)

canon eos 400d

Casio Exilim, men om jag nojsar lite med dottern kan jag få låna hennes Canon eos 450D.

Det var ju ett antal olika kameror, men som alla vet då är illrar rörliga djur och många digitalakameror tar bilden en liten stund efter att man trycker på utlösaren vilket gör att djuret hinner iväg.
Hur är de kameror ni skrivit om när det gäller den saken? Dvs tar de bilden omedelbart eller "en stund senare"?
Det är lättare att ställa in slutartiden på en systemkamera som gör att du kan fota snabbare. Det vill säga att du bestämmer hur mycket ljus som ska komma in i kamerna.
Hade oxå en vanlig digital kamera förut men den pallade inte mina illrar i alla fall. De var för snabba.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Nu har jag en canon eos 350d. Men eftersom jag inte lärt mig den ännu så får jag ta hjälp av ljuset som finns. Den här bilden tog jag när och Madde åkte iväg med illrarna. Vi tog en åker och hade en filt och fick springa fram och tillbaka med filten så ljuset kom rätt. Krävs en del iallafall för mig om jag vill ha fina bilder fast jag har systemkamera.

jag är grymt nöjd med min eos 400d. har en vanlig digital kamera liggandes, men det tog max 10 bilder på illrar med den kameran under ca 2 år. djur var för snabba för den, och då är det endå fortfarande an bra digital kamera.
men jäv*ar vad det har fotats illrar/ormar sen eos:en köptes! 
17 kameran funkar perfekt till illrarna om det blir dåliga bilder är det fotografens fel men däremot mobilen har fördröjning så där måste man planera lite

Har ju samlat på mig några stycken under åren:
Canon EOS 3
Canon EOS 10D
Canon EOS 5D Mark II (beställd)
Canon G9 (Kompakt)
Hasselblad CW503 (Mellanformat)
Använder mest min digital kompakt (Canon G9) när jag jagar illrar, den är smidig och lätt att ta med sig. Dom blir så nyfikna när man kör system kameran och slutar leka. Men en dag så ska jag dra fram blixtarna och sätta upp en liten miljö o fota dom små odjuren….. När jag har skaffat mig lite tålamod :P